lizelotte
door lizelotte Aug 12, 2011 om 23:44
Elektronica & tv

MP4 omzetten

Ik heb een filmpje gemaakt met mijn mobiel, ik wil hem omzetten naar een leesbaar bestand, zodat ik hem per email kan versturen, hoe doe ik dat???

8987 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 13, 2011 om 10:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Programma's hiervoor zijn makkelijk te vinden door te Googlen op "MP4 to AVI".

Ik heb bijvoorbeeld MP4Cam2AVI gevonden. Werkt prima, maar je moet wel de Engelse taal machtig zijn.

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2011 om 11:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lizelotte,

Hier vind je een converter in het Nederlands. (Hamster-free-video-converter)

Suc6

ecomm
door ecomm - Aug 13, 2011 om 15:44
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik raad je Free Studio van DVD VideoSoft aan. Daarmee kun je zo ongeveer elk denkbaar type mediabestand omzetten naar een ander type bestand.
Is nederlandstalig en werkt heel handig. Is ook al een paar maal getipt door de pc-bladen Computer Totaal! en Computer Idee.

http://www.dvdvideosoft.com/free-dvd-video-software.htm

Succes !! :-)

lizelotte
door lizelotte - Aug 13, 2011 om 22:06
22 Antwoorden / 5 Vragen

Heel hartelijk dank voor jullie reacties,

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2011 om 22:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lizelotte,

De door ecomm geadviseerde oplossing is ook een hele goede.
Kon die zo gauw niet vinden. Kun je hier downloaden.
Dit zijn een heleboel progjes bij elkaar. Is zo'n 79,6 Mb.

Suc6

macwouter
door macwouter - Aug 13, 2011 om 23:10
825 Antwoorden / 9 Vragen

Mp4 (Quicktime) kun je toch gewoon via mail versturen.Net nog een bestand va 30 mb verstuurd.

lizelotte
door lizelotte - Aug 13, 2011 om 23:38
22 Antwoorden / 5 Vragen

@Macwouter. Mp4 kan je wel versturen maar kan niet door mediaspeler afgespeeld worden die ondersteunt dit bestand niet.

@Edrirck3, ik gebruik Hamster free erg makkelijk dank je voor die tip

ecomm
door ecomm - Aug 13, 2011 om 23:50
9 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn er zijn vele van dit soort convertors en ik heb er ook al vele uitgeprobeeerd. Eentje die er ook echt bovenuit steekt en daarmee ook veel door mij gebruikt is, is Format Factory. Die wilde ik je niet onthouden. Blinkt ook uit in eenvoud en daarmee kun je ook nagenoeg alle bestandsformaten omzetten. Is nederlandstalig en uiteraard ook gratis.

Zie: http://www.formatoz.com/

Overigens een beetje vreemd om te zien dat andermans reply op mijn antwoord wordt gezien als het beste antwoord, maar goed, daar gaat het niet om.

stacey
door stacey - Aug 13, 2011 om 23:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Waar ga je het in omzetten trouwens dan ?
Ik heb laatst een MP4 omgezet in AVI maar die werd te groot om dan nog te verzenden........

macwouter
door macwouter - Aug 13, 2011 om 23:57
825 Antwoorden / 9 Vragen

Lizelotte.
Je gaat toch niet vertellen dat jij en jouw vriendjes of vriendinnetjes alleen windows media player gebruiken ? Wel erg mager hoor. Er zijn zoveel formaten en die kun je ook afspelen via VLCplayer die speelt alles af. Maar de vraag was toch hoe kan ik mp4 versturen ?

macwouter
door macwouter - Aug 14, 2011 om 00:09
825 Antwoorden / 9 Vragen

@ecomm
je hebt gelijk maar Edrick3 noemt ook jouw naam dus scoor jij er ook mee. Nou vooruit van mij ook een dikke duim.

edrick3
door edrick3 - Aug 14, 2011 om 11:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ecomm,

.....Overigens een beetje vreemd om te zien dat andermans reply op mijn antwoord wordt gezien als het beste antwoord, maar goed, daar gaat het niet om. .....

Snap je reactie, maar wellicht heeft TS gewoon op het 'verkeerde' antwoord gedrukt.
Ze schreef ook:

.....@Edrirck3, ik gebruik Hamster free erg makkelijk dank je voor die tip.....

Met vr.gr.