Opnames met de ZIGGO Horizon box
Heeft iemand ervaring met opnames via de ZIGGO Horizon box? Deze gaan bij mij vanaf het begin (plm.1 jaar) fout. Zo'n 1 op de 3 a 4 programma's wordt niet of slechts gedeeltelijk opgenomen. Al tientallen keren gebeld. ZIGGO kan probleem niet oplossen. Bij doorvragen wordt gemeld dat probleem in de software zit en dat vervanging van de box wel mogelijk is, maar geen zin heeft, want "het zit in de software". Ziggo geeft miljoenen uit aan reclame en sponsoring van een voetbalcub, maar is niet in staat dit probleem op te lossen. Ik zou natuurlijk mijn abonnement op kunnen zeggen, maar wij zijn al wat ouder en zien erg op tegen een hele nieuwe situatie met een andere provider, andere apparaten en afst.bedieningen etc., dus wij zouden heel dankbaar zijn als iemand dit voor ons kan oplossen.Een andere mogelijkheid is om samen met anderen die deze klacht ook hebben, in de openbaarheid te treden via het programma Kassa of anderszins. Misschien zijn zelfs juridische stappen mogelijk, want ZIGGO levert niet wat zij moeten leveren en wij voldoen wel aan onze verplichtingen door het abonnement te betalen. Ook een schadevergoeding zou tot de mogelijkheden kunnen behoren. Alvast bedankt voor uw reactie.
Vr.groet,
Franszelf.
Zet uw vraag/klacht op Ziggo community https://community.ziggo.nl Misschien hebben de gebruikers en/of webcare op dat forum nog nuttige tips voor u.
Heb dat kreng ook gehad, na plm. 4 maanden maar weer retour gestuurd. Werkelijk een ellende ding en ja, vanzelfsprekend waren kabels e.d. helemaal in orde en ik weet ook hoe zo'n ding werkt.
Voorbeeld: er zitten 3 standen op kwa energieverbruik. Zette hem in Eco, het minste verbruik. Doet de EPG het nauwelijks! Tip van Ziggo: zet hem in Hoog verbruik, dan is het probleem opgelost. Ja klopt, maar wat heb je aan 3 standen als er maar 1 stand goed werkt?
Even lekker snel door de EPG heen zappen, was er niet bij, liep de box vast. Alles weer opnieuw opstarten Zappen als een oud omaatje, ja dat kon de box wel aan.
Tegelijk opnemen??? Bij meerdere opnames tegelijkertijd, stopte er altijd wel eentje mee.
Ken diverse mensen die Ziggo hebben met ern Horizon box. Deze hebben geen van allen problemen met het opnemen.
Ik ben toch bang dat u zelf iets verkeerd doet.
Wat vervelend:-)) Maar ik heb zelf KPN, geen problemen ook niet met opnemen:-))
Ik heb nu ook geen problemen meer met opnemen: externe harde schijf gekocht. En veel gemiste uitzendingen kijk ik via de smartfunctie van mijn Samsung.
Wat u zou kunnen doen: die Horizon box in de kelder gooien of retourneren naar Ziggo (moet wel aangemeld worden, u krijgt dan een retourbox toegestuurd) en een eigen Humax 5200 of Humax 5400 decoder kopen, nieuw of 2e hands op bijv. Marktplaats. Daarmee kun je maximaal 2 zenders tegelijk op nemen.
Humax 5200:
https://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/product/946158-humax-ihdr-5200c/prijzen
Humax 5400:
https://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/product/1265055-humax-ihd-r5400c/prijzen
Let op: u heeft voor deze decoders wel een Ziggo smartcard nodig (bij bosjes aangeboden op Marktplaats). Gebruik van deze card is alleen mogelijk als u in het voormalige oude Ziggo gebied woont. Maar misschien heeft u er ergens nog 1 liggen?
+ je kunt de zender die je bekijkt "terugspoelen" :)
Dat klopt, maar de Humax kan ook pauzeren, is interactief enz. enz. Wilde niet alles specs op gaan sommen, dat kan TS zelf wel zien bij de specificaties.
@carola, hier worden vaak 4 zenders tegelijkertijd opgenomen. Had hiervoor een Humax 5200 in huis, langzaam zappen Max 2 zenders opnemen en dan nog maar keuze uit 1 of 2 zenders..Internet <interactieve functies> traag kortom wij waren er niet blij mee.
De Horizonbox hier in huis wordt bijna aanbeden door de 2 dames. Supersnel zappen, zeer snel bij bijvoorbeeld terugkijken of ondemand en een veel uitgebreider epg functie.
Maar je.moet soms.ook wat geluk hebben. Pauzeren en heen en terug spoelen gaat feilloos.
Nou, de klachten die jij over de Humax schrijft, ervaarde ik dus met de Horizonbox. En 4 zenders tegelijk opnemen vind ik onzinnig en onnodig. Discussie gesloten.
Dat jij 4 zenders onzinnig vindt doet niet ter zake. Dat je genoegen neemt met 1 zender op een hdd opnemen is jouw zaak.
Maar wij hebben een druk huishouden en zijn weinig thuis als er wordt opgenomen dus ja 4 zenders tegelijk komt regelmatig voor. Terugkijken lukt echter niet altijd dus wordt er weer gewist.
En jij bepaalt niet of een discussie wordt gesloten je bent toch zeker @eclipse.niet.
Wat een onzin. zoals gewoonlijk. Inderdaad is een eenvoudige ontvanger genoeg. Daarnaast programma gemist (NPO) KIJK (SBS) en wat dies meer zij. Daarnaast klopt de Ziggo programmering niet oftewel begin en eindtijd voorzover je die weet zelf instellen.
@mm niet voor iedereen is een eenvoudige ontvanger genoeg.
Ik ga toch ook niet roepen dat we allemaal maar in een Dacia moeten gaan rijden, die brengt je tenslotte ook van A naar B. Iedereen heeft andere behoeften dat geldt ook voor smartphones.
Waarom een Apple 7 of Samsung S7 je kan voor een fractie van die prijs een telefoon kopen.
Iedeeen heeft zijn eigen wensen en behoeften en die hoeven niet door het almachtige Kassa Forum te worden voorgeschreven
@ diewilik: als ik schrijf discussie gesloten, betekent dat alleen dat ik er verder niet op in ga. En dat ik 4 zenders tegelijk opnemen onzin vind, doet voor MIJ wel terzake. Want voor MIJ dus geen reden zo'n box te willen hebben.
@ Carola,duidelijk, dank voor je aanvulling. :-)
Er is/komt deze maand wel een update...:https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/software-updates/
Ik zie daar staan dat geplande opnames nu 15 minuten van te voren beginnen. WELK programma begint er ooit 15 minuten te vroeg? De gids gaat sneller werken, da's hard nodig en stabiliteit en werking worden verbeterd, ook hard nodig. Voorlopig komt zo'n ding er bij mij niet meer in.
Heb er zelf gelukkig geen ervaring mee en ben ook tevreden met m'n Humax.
Wat een poeha, misschien heeft u de voorlooptjd en uitlooptijd niet goed ingesteld.
En als een opname mislukt kunt u deze tot een week later nog terugkijken.
Zelf totaal geen problemen met Horizonbox .
Ziggo.levert toch Tv en misschien internet en telefonie.
Ze hebben geen los opname_abonnement.
Dat krijgt u erbij dus om daar juridische stappen tegen te ondernemen zal op een fiasco.uitlopen.
Waarom wil je uiteindelijk 4 (4) programma's opnemen en met welk doel. De meeste programma's zijn het bekijken niet waard. Conclusie wanneer het al noodzakelijk zou ziijn om een programma op te nemen is dat al veel.
@mm Tja waarom willen we allemaal überhaupt een tv hebben?
Daar zouden we een hele lange eindeloze discussie over kunnen hebben.
Maar een 14 jarige dochter wil 2 series dagelijks opnemen, die kruisen het journaal wat wij dan graag nog even kijken en soms is er iets anders op.
Maar ik.hoef.me hier toch niet te verantwoorden wat en hoeveel we opnemen. Mijn moeder neemt nooit iets.op, mijn oudste zus heeft nog een videorecorder die ze vaak gebruikt, ik zeg ieder zijn meug toch?
Je hebt volkomen gelijk, jij hebt geen videorecorderstapel nodig enz. Maar jij hebt zoeen horizonbox toch en 300 Mbits/sec. Is dat dan de issue of maw werkt die horizonbox dan wel?
@mm ik had eerst 150Mb bij Ziggo ook met Horizonbox altijd volle downloadsnelheid gehaald.
Ik wilde graag een iets hogere upload vandaar het 300Mb abonnement, daar heb ik 30Mb up.
Maar horizon doet het gewoon goed als ik grote bestanden verstuur of download.
Ik ben er helemaal blij mee en snap dat lang niet iedereen dit nodig heeft en dan is nodig een groot woord. Het is gewoon dat het aangeboden wordt, handig!
.....misschien heeft u de voorlooptjd en uitlooptijd niet goed ingesteld. .....
Dat kan, maar dan zou ik een opmerking van TS verwachten als: opnames stoppen te vroeg. En hoezo wat een poeha? Meer dan genoeg klachten over de Horizonbox, ook van mensen die weten waar ze over praten.
En in welke energiestand heb jij hem staan? Erg benieuwd naar.
OT fijn weer leesbril af.:-))
OT @tijger1: ????
Krijg weer grote letters te zien. :-))
Krijg nou wat, nu op mijn tablet ook. Niet op mijn laptop. Vreemd.
@carola, energiestand staat in hoog anders werkt epg niet lekker en duurt opstarten lang.
Dat er veel klachten zijn zie ik ook maar er zijn ruim meer als een miljoen van die dingen weggezet dus misschien valt het relatief wel.mee.
Dacht ik dus al dat jij de box in Hoog had staan. Dat vertik ik. Als je een apparaat met 3 energiestanden op de markt brengt, moet dat ding in alle standen goed werken. Zo denk ik er over. Dat doet hij niet, dus bagger.
Tja daar heb je een goed punt. Waarom die keuze er is was me al een raadsel.
Ziggo heeft echt wel meer tekst dan dat. Zij zouden uw Horizon Box kunnen vervangen. Of dit het probleem oplost is niet in te schatten. Het kan zomaar zijn dat Ziggo zichzelf overschat of dat u gebruik wilt maken van de geschetste opties en dat niet lukt. Ach wanneer er maar twee van de beloofde vier lukt is dat al heel wat.
Dat BEEPBEEP ding van een Horizon box was voor mij de reden om meten over te stappen naar KPN, toen er bij mij glasvezel werd aangelegd. Het is ook niet zaligmakend, maar ik kan altijd zelf de probleempjes oplossen
Ik moet toegeven geen ervaring te hebben met de Horizonbox wel met de versies van Samsung en Humax. Daarbij was naast het bekijken van enige zender ook opname mogelijk van een ander programma. Het opnemen van 4 programma's gelijktijdig lijkt op een overschatting. De hamvraag is dan ook of Ziggo dat heeft belooft en/of uw internetsnelheid iets dergelijks wel kan waarmaken. Ziggo kan dat geenszins in alle gevallen.
@mm als ik 4 zenders probleemloos opneem kan ik nog steeds 300Mb downloaden. Zonder negatief effect op de Horizonbox.
Dit ter info
@Mat Matheii
De Horizonbox heeft niets met het internet te maken. De box beschikt over 6 tuners die gebruik maken van het kabelsignaal. Het is geen IPTV.
Er zijn of waren veel problemen met de horizonbox. Uw antwoord lijkt incompleet en is dat ook. Werkt u bij Ziggo?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerLook out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan
dit is zelfs een goedkope shag
dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Mvg hetty oorbeek
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer