fr
door franszelf Nov 21, 2016 om 18:30
Elektronica & tv

Opnames met de ZIGGO Horizon box

Heeft iemand ervaring met opnames via de ZIGGO Horizon box?  Deze gaan bij mij vanaf het begin (plm.1 jaar) fout. Zo'n 1 op de 3 a 4 programma's wordt niet of slechts gedeeltelijk opgenomen. Al tientallen keren gebeld. ZIGGO kan probleem niet oplossen. Bij doorvragen wordt gemeld dat probleem in de software zit en dat vervanging van de box wel mogelijk is, maar geen zin heeft, want "het zit in de software". Ziggo geeft miljoenen uit aan reclame en sponsoring van een voetbalcub, maar is niet in staat dit probleem op te lossen. Ik zou natuurlijk mijn abonnement op kunnen zeggen, maar wij zijn al wat ouder en zien erg op tegen een hele nieuwe situatie met een andere provider, andere apparaten en afst.bedieningen etc., dus wij zouden heel dankbaar zijn als iemand dit voor ons kan oplossen.Een andere mogelijkheid is om samen met anderen die deze klacht ook hebben, in de openbaarheid te treden via het programma Kassa of anderszins. Misschien zijn zelfs juridische stappen mogelijk, want ZIGGO levert niet wat zij moeten leveren en wij voldoen wel aan onze verplichtingen door het abonnement te betalen. Ook een schadevergoeding zou tot de mogelijkheden kunnen behoren. Alvast bedankt voor uw reactie.
Vr.groet,
Franszelf.

9601 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2016 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ken diverse mensen die Ziggo hebben met ern Horizon box. Deze hebben geen van allen problemen met het opnemen.

Ik ben toch bang dat u zelf iets verkeerd doet.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2016 om 18:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zet uw vraag/klacht op Ziggo community https://community.ziggo.nl Misschien hebben de gebruikers en/of webcare op dat forum nog nuttige tips voor u.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2016 om 18:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb dat kreng ook gehad, na plm. 4 maanden maar weer retour gestuurd. Werkelijk een ellende ding en ja, vanzelfsprekend waren kabels e.d. helemaal in orde en ik weet ook hoe zo'n ding werkt.

Voorbeeld: er zitten 3 standen op kwa energieverbruik. Zette hem in Eco, het minste verbruik. Doet de EPG het nauwelijks! Tip van Ziggo: zet hem in Hoog verbruik, dan is het probleem opgelost. Ja klopt, maar wat heb je aan 3 standen als er maar 1 stand goed werkt?

Even lekker snel door de EPG heen zappen, was er niet bij, liep de box vast. Alles weer opnieuw opstarten Zappen als een oud omaatje, ja dat kon de box wel aan.

Tegelijk opnemen??? Bij meerdere opnames tegelijkertijd, stopte er altijd wel eentje mee.

DOOR TIJGER1 - 21 NOV. 2016 OM 18:37
26907 ANTWOORDEN / 14 VRAGEN

Ken diverse mensen die Ziggo hebben met ern Horizon box. Deze hebben geen van allen problemen met het opnemen.

Ik ben toch bang dat u zelf iets verkeerd doet.

tijger1
door tijger1 Nov 21, 2016 om 19:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat vervelend:-)) Maar ik heb zelf KPN, geen problemen ook niet met opnemen:-))

Cookies
door Cookies Nov 21, 2016 om 19:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb nu ook geen problemen meer met opnemen: externe harde schijf gekocht. En veel gemiste uitzendingen kijk ik via de smartfunctie van mijn Samsung.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2016 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat u zou kunnen doen: die Horizon box in de kelder gooien of retourneren naar Ziggo (moet wel aangemeld worden, u krijgt dan een retourbox toegestuurd) en een eigen Humax 5200 of Humax 5400 decoder kopen, nieuw of 2e hands op bijv. Marktplaats. Daarmee kun je maximaal 2 zenders tegelijk op nemen.

Humax 5200:
https://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/product/946158-humax-ihdr-5200c/prijzen

Humax 5400:
https://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/product/1265055-humax-ihd-r5400c/prijzen

Let op: u heeft voor deze decoders wel een Ziggo smartcard nodig (bij bosjes aangeboden op Marktplaats). Gebruik van deze card is alleen mogelijk als u in het voormalige oude Ziggo gebied woont. Maar misschien heeft u er ergens nog 1 liggen?

reflecs
door reflecs Nov 21, 2016 om 19:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

+ je kunt de zender die je bekijkt "terugspoelen" :)

Cookies
door Cookies Nov 21, 2016 om 19:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat klopt, maar de Humax kan ook pauzeren, is interactief enz. enz. Wilde niet alles specs op gaan sommen, dat kan TS zelf wel zien bij de specificaties.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 21, 2016 om 19:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@carola, hier worden vaak 4 zenders tegelijkertijd opgenomen. Had hiervoor een Humax 5200 in huis, langzaam zappen Max 2 zenders opnemen en dan nog maar keuze uit 1 of 2 zenders..Internet <interactieve functies> traag kortom wij waren er niet blij mee.
De Horizonbox hier in huis wordt bijna aanbeden door de 2 dames. Supersnel zappen, zeer snel bij bijvoorbeeld terugkijken of ondemand en een veel uitgebreider epg functie.
Maar je.moet soms.ook wat geluk hebben. Pauzeren en heen en terug spoelen gaat feilloos.

Cookies
door Cookies Nov 21, 2016 om 19:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, de klachten die jij over de Humax schrijft, ervaarde ik dus met de Horizonbox. En 4 zenders tegelijk opnemen vind ik onzinnig en onnodig. Discussie gesloten.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 21, 2016 om 20:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat jij 4 zenders onzinnig vindt doet niet ter zake. Dat je genoegen neemt met 1 zender op een hdd opnemen is jouw zaak.
Maar wij hebben een druk huishouden en zijn weinig thuis als er wordt opgenomen dus ja 4 zenders tegelijk komt regelmatig voor. Terugkijken lukt echter niet altijd dus wordt er weer gewist.
En jij bepaalt niet of een discussie wordt gesloten je bent toch zeker @eclipse.niet.

Ma
door Mat Matheij Nov 21, 2016 om 21:08
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een onzin. zoals gewoonlijk. Inderdaad is een eenvoudige ontvanger genoeg. Daarnaast programma gemist (NPO) KIJK (SBS) en wat dies meer zij. Daarnaast klopt de Ziggo programmering niet oftewel begin en eindtijd voorzover je die weet zelf instellen.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 21, 2016 om 21:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@mm niet voor iedereen is een eenvoudige ontvanger genoeg.
Ik ga toch ook niet roepen dat we allemaal maar in een Dacia moeten gaan rijden, die brengt je tenslotte ook van A naar B. Iedereen heeft andere behoeften dat geldt ook voor smartphones.
Waarom een Apple 7 of Samsung S7 je kan voor een fractie van die prijs een telefoon kopen.
Iedeeen heeft zijn eigen wensen en behoeften en die hoeven niet door het almachtige Kassa Forum te worden voorgeschreven

Cookies
door Cookies Nov 21, 2016 om 21:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@ diewilik: als ik schrijf discussie gesloten,  betekent dat alleen dat ik er verder niet op in ga. En dat ik 4 zenders tegelijk opnemen onzin vind, doet voor MIJ wel terzake. Want voor MIJ dus geen reden zo'n box te willen hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 21, 2016 om 22:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@ Carola,duidelijk, dank voor je aanvulling. :-)

reflecs
door reflecs - Nov 21, 2016 om 19:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen
Cookies
door Cookies Nov 21, 2016 om 19:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie daar staan dat geplande opnames nu 15 minuten van te voren beginnen. WELK programma begint er ooit 15 minuten te vroeg? De gids gaat sneller werken, da's hard nodig en stabiliteit en werking worden verbeterd, ook hard nodig. Voorlopig komt zo'n ding er bij mij niet meer in.

reflecs
door reflecs Nov 21, 2016 om 19:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heb er zelf gelukkig geen ervaring mee en ben ook tevreden met m'n Humax.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 21, 2016 om 19:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat een poeha, misschien heeft u de voorlooptjd en uitlooptijd niet goed ingesteld.
En als een opname mislukt kunt u deze tot een week later nog terugkijken.
Zelf totaal geen problemen met Horizonbox .
Ziggo.levert toch Tv en misschien internet en telefonie.
Ze hebben geen los opname_abonnement.
Dat krijgt u erbij dus om daar juridische stappen tegen te ondernemen zal op een fiasco.uitlopen.

Ma
door Mat Matheij Nov 21, 2016 om 21:03
986 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom wil je uiteindelijk 4 (4) programma's opnemen en met welk doel. De meeste programma's zijn het bekijken niet waard. Conclusie wanneer het al noodzakelijk zou ziijn om een programma op te nemen is dat al veel.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 21, 2016 om 21:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@mm Tja waarom willen we allemaal überhaupt een tv hebben?
Daar zouden we een hele lange eindeloze discussie over kunnen hebben.
Maar een 14 jarige dochter wil 2 series dagelijks opnemen, die kruisen het journaal wat wij dan graag nog even kijken en soms is er iets anders op.
Maar ik.hoef.me hier toch niet te verantwoorden wat en hoeveel we opnemen. Mijn moeder neemt nooit iets.op, mijn oudste zus heeft nog een videorecorder die ze vaak gebruikt, ik zeg ieder zijn meug toch?

Ma
door Mat Matheij Nov 21, 2016 om 21:26
986 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt volkomen gelijk, jij hebt geen videorecorderstapel nodig enz. Maar jij hebt zoeen horizonbox toch en 300 Mbits/sec. Is dat dan de issue of maw werkt die horizonbox dan wel?

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 21, 2016 om 22:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@mm ik had eerst 150Mb bij Ziggo ook met Horizonbox altijd volle downloadsnelheid gehaald.
Ik wilde graag een iets hogere upload vandaar het 300Mb abonnement, daar heb ik 30Mb up.
Maar horizon doet het gewoon goed als ik grote bestanden verstuur of download.
Ik ben er helemaal blij mee en snap dat lang niet iedereen dit nodig heeft en dan is nodig een groot woord. Het is gewoon dat het aangeboden wordt, handig!

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2016 om 19:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....misschien heeft u de voorlooptjd en uitlooptijd niet goed ingesteld. .....

Dat kan, maar dan zou ik een opmerking van TS verwachten als: opnames stoppen te vroeg. En hoezo wat een poeha? Meer dan genoeg klachten over de Horizonbox, ook van mensen die weten waar ze over praten.

En in welke energiestand heb jij hem staan? Erg benieuwd naar.

tijger1
door tijger1 Nov 21, 2016 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

OT fijn weer leesbril af.:-))

Cookies
door Cookies Nov 21, 2016 om 19:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT @tijger1: ????

tijger1
door tijger1 Nov 21, 2016 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Krijg weer grote letters te zien. :-))

Cookies
door Cookies Nov 21, 2016 om 20:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Krijg nou wat, nu op mijn tablet ook. Niet op mijn laptop. Vreemd.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 21, 2016 om 20:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@carola, energiestand staat in hoog anders werkt epg niet lekker en duurt opstarten lang.
Dat er veel klachten zijn zie ik ook maar er zijn ruim meer als een miljoen van die dingen weggezet dus misschien valt het relatief wel.mee.

Cookies
door Cookies Nov 21, 2016 om 21:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dacht ik dus al dat jij de box in Hoog had staan. Dat vertik ik. Als je een apparaat met 3 energiestanden op de markt brengt, moet dat ding in alle standen goed werken. Zo denk ik er over. Dat doet hij niet, dus bagger.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 22, 2016 om 00:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tja daar heb je een goed punt. Waarom die keuze er is was me al een raadsel.

Ma
door Mat Matheij - Nov 21, 2016 om 20:56
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ziggo heeft echt wel meer tekst dan dat. Zij zouden uw Horizon Box kunnen vervangen. Of dit het probleem oplost is niet in te schatten. Het kan zomaar zijn dat Ziggo zichzelf overschat of dat u gebruik wilt maken van de geschetste opties en dat niet lukt. Ach wanneer er maar twee van de beloofde vier lukt is dat al heel wat.

costnix
door costnix - Nov 21, 2016 om 21:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat BEEPBEEP ding van een Horizon box was voor mij de reden om meten over te stappen naar KPN, toen er bij mij glasvezel werd aangelegd. Het is ook niet zaligmakend, maar ik kan altijd zelf de probleempjes oplossen

Ma
door Mat Matheij - Nov 21, 2016 om 21:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik moet toegeven geen ervaring te hebben met de Horizonbox wel met de versies van Samsung en Humax. Daarbij was naast het bekijken van enige zender ook opname mogelijk van een ander programma. Het opnemen van 4 programma's gelijktijdig lijkt op een overschatting. De hamvraag is dan ook of Ziggo dat heeft belooft en/of uw internetsnelheid iets dergelijks wel kan waarmaken. Ziggo kan dat geenszins in alle gevallen.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 21, 2016 om 21:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@mm als ik 4 zenders probleemloos opneem kan ik nog steeds 300Mb downloaden. Zonder negatief effect op de Horizonbox.
Dit ter info

ja
door janf43 Dec 8, 2016 om 00:02
733 Antwoorden / 0 Vragen

@Mat Matheii
De Horizonbox heeft niets met het internet te maken. De box beschikt over 6 tuners die gebruik maken van het kabelsignaal. Het is geen IPTV.

Ma
door Mat Matheij Dec 9, 2016 om 18:56
986 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn of waren veel problemen met de horizonbox. Uw antwoord lijkt incompleet en is dat ook. Werkt u bij Ziggo?

fr
door franszelf - Dec 7, 2016 om 19:33
35 Antwoorden / 23 Vragen

Allemaal bedankt voor de reacties. Vr.groet, Franszelf.

li
door linda bus - Dec 7, 2016 om 19:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er is inmiddels een nieuwe horizonbox uit de 01 vraag daar eens naar die heeft nieuwere software wellicht helpt dat, daarbij moet je met opnames goed de tvgids van de box in de gaten houden die wil nog wel eens afwijken van wat er word afgespeeld daarin is ook winst te behalen. Succes hopelijk kunt u er wat mee

ga
door gamemuis - Dec 9, 2016 om 21:14
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had een paar maanden geleden ineens hetzelfde probleem.
Op advies van een medewerker van het ziggo forum heb ik toen wat zaken aan mijn instellingen gewijzigd.
Het automatisch schijfbeheer heb ik uit gezet.
De begintijd en eindtijd van het opnemen staan standaard op automatisch.
De begintijd heb ik gewijzigd naar 1 minuut en de eindtijd naar 10 minuten.
Daarna werkt het opnemen weer super.

Je kunt het wijzigen via menu, opties,voorkeursinstellingen:
tijd voor het opnemen, wijzigen van automatisch naar bv 1 minuut.
tijd na het opnemen wijzigen van automatisch naar bv 10 minuten.
automatisch schijfbeheer uit zetten.

Ik hoop dat het bij u ook helpt.