voordeel
door voordeel Jan 22, 2010 om 15:11
Elektronica & tv

Problemen met upc HD box na update van upc

Sinds november ben ik bij de UPC met een abonnement van digitale tv. Heb hierbij de HD starter pakket genomen.
Nu is er een update gedaan door UPC in de week van 11 november.
Sinds die tijd heb ik dus een storing dat er om de ca 10 minuten woorden wegvallen uit een film of gesprek.
Hierover gisteren gebeld en ja ze geven toe dat dit aan de update ligt en daar niets aan kunnen doen.
Nu doen ze mij een aanbod dat ik een HD starter kan nemen met DVR want die hebben dat mankement niet.
Krijg ik het eerste jaar voor de helft aangeboden van € 19,00 voor € 9,50 maar, na dat jaar ga je dus gewoon het volle pond betalen.
Nu heb ik een abonnement van € 12,99. Dus na dat jaar € 6,00 duurder.
Nu wil ik geen recorder want als ik dat wel had gewild had ik dat wel als abonnement genomen.
Maar er is dus niets aan te veranderen je neemt of de box met DVR of je blijft met dit probleem zitten dat het geluid telkens wegvalt.
Op het forum van UPC staat het vol met deze zelfde klachten en allemaal met hetzelfde advies van UPC een andere box nemen. Zag dat dit al vanaf zeker july 2009 bij verschillende is gebeurd.
Is toch hun fout dat ze nog doorgaan met updaten van de boxen als het problemen geeft.
Kreeg daarnaast als advies om de HDMI kabel ertussenuit te halen en met scartkabel te gaan werken.
Maar daar heb ik geen HD box voor aangeschaft van dan krijg je dus gewoon weer digitale tv ontvangst. Mijn vraag is kan dit nu allemaal zomaar.
Ik heb niet gevraagd om die update en, zeker niet om een duurder abonnement te moeten nemen na een jaar door een fout in hun software.
Het is heel hinderlijk als telkens dat geluid wegvalt ook al is het maar een paar seconden.
Heeft iemand een tip hoe te handelen in deze situatie.

2395 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen tip, alleen een bevestiging van het verhaal.
Sinds de update medio januari valt het geluid om de vijf minuten even weg.
De medewerker van UPC draait het standaard verhaal af dat het niet aan UPC ligt, maar aan de TV en dat het een probleem is van Sony, niet van UPC.

Het duurt even, maar als je het er dan over eens bent dat het niet aan de tv ligt, voor de update werkte alles immers wel, blijkt dat ze wel degelijk weten dat veel tv's (ook de nieuwe) problemen hebben met de nieuwe software. UPC voelt zich echter niet verantwoordelijk, zij zijn verplicht de software te distribueren om te voorkomen dat haar klanten films e.d. kunnen kopieeren. Dat ze haar klanten daarmee met een probleem opzadelt is blijkbaar minder van belang.

Op één of andere manier is het van hun probleem ons probleem geworden.
De geboden oplossingen :
- laat het oplossen door de leverancier van de tv;
- gebruik een scartkabel (waardoor het niet langer HD kwaliteit is);
- neem een nieuw abonnement met een nieuwe mediabox, je betaalt dan echter wel ongeveer 12 euro per maand meer voor hetgeen je al had.

Uit het laatste blijkt mijns inziens wel dat ze weten dat het een probleem is aan hun kant, sterker nog, ze hebben de oplossing gewoon in huis. Maar schijnbaar is is UPC toch minder klantgericht als dat ze doen geloven. Zij creeren een probleem, zij constateren een probleem, maar oplossen....
Zelfs eerlijk erover communiceren schijnt al teveel gevraagd te zijn.

Sluit me bij bovenstaande gebruiker aan, als iemand tips heeft...

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet ingaan op een duurdere "aanbieding", het is aan UPC om je probleem op te lossen. Dat kunnen ze niet onmiddellijk, maar op te lossen is het, want het zit 'm in de software. Uit coulance vanwege de overlast zou UPC je wel een tijdelijke korting mogen aanbieden tot het opgelost is.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja maar het woord coulance kennen ze niet bij de UPC.
En als iedereen zich nu maar genoeg gaat ergeren en die duurdere box met DVR gaat nemen zijn ze precies waar ze ons hebben willen.
Iedereen een duurder abonnement.
Zo kunnen ze lekker aanbiedingen doen hè.
Je wordt gewoon in een hoek gedwongen.
Maar als er nu maar genoeg mensen klagen krijgen we misschien een respons op ons probleem.
Bedankt tot zover voor de respons op mijn vraag

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Per direct ontbinden wegens wanprestatie kan altijd nog, maar ik neem aan dat je voorlopig liever bij de provider van je keuze blijft.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS starter Sterkte in de strijd met de upc.

Deze gasten kunnen alleen maar in geld denken en verder niet.
Het meeste geld verdienen(krijgen ) ze middels de dure telefoonlijnen die ze gebruiken.

T

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Read: wat je hier nu hebt neergezet kan echt niet.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 00:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Misschien kan ik hier iets mee.
Fijn dat er mensen zijn die meedenken met een ander.
Ik zal het zeker proberen om een e-mail te sturen.
Daarna kan ik altijd nog gaan bellen.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 00:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

voordeel schreef op zondag 24 jan 2010, 00:52: Read
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Misschien kan ik hier iets mee.
Fijn dat er mensen zijn die meedenken met een ander.
Ik zal het zeker proberen om een e-mail te sturen.
Daarna kan ik altijd nog gaan bellen.

Nogmaals bedankt voor de tip

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@voordeel

Probeer het probleem eens op te lossen door kontakt op te nemen met:

webcare@upc.nl

[edit redactie - info verwijderd]

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er inmiddels achter dat de klantenservice van de upc een incassokantoor is.
M.G.De Jong die gewoon elke opdracht van de upc aannemen zonder enig onderzoek te doen,vervolgens daarmee niet tevreden gebruikers proberen onder druk te zetten.
upc lacht in z`n vuistje voor het niet nakomen van de afgesproken diensten vangen zo toch heel veel poen en verrijkt De jong zich er ook mee.
Daarnaast pakt de upc ook nog eens en pak geld op hun dure service nummer waar je tijden in de wacht staat.

T

ve
door verwijderd - Feb 4, 2010 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een HD starter abonnement van UPC genomen. Ik had al een HD recorder en het duurdere Royal abonnement biedt weinig interessante extra zenders.
Na de software update had ik hetzelfde probleem, hikkend geluid.
Gebeld met UPC. Ja, was een nieuwe kopiëerbescherming in de software opgenomen en dat gaf inderdaad bij oudere apparatuur problemen. Oh? Maar m'n HD tv is 4 maanden oud.Tja, de enige reële oplossing was een Royal abonnement met HD recorder. Kostte me, vanwege de problemen, 3 Euro minder per maand dan het HD starter abonnement. Nou ja, netjes opgelost, dacht ik.
Tot bleek dat ik een introductie-aanbieding had, over een jaar betaal ik de volle mep, 23 Euro. Waarom moet ik 9 Euro p/m meer betalen voor een probleem van UPC?????????

ve
door verwijderd - Feb 4, 2010 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja maar ik begrijp het nu niet meer geloof ik.
Ik heb een HD starter pakket en ze raden mij aan om een HD starter met DVR pakket te nemen.
Degene die dus al een HD starter met DVR hebben zitten dus met hetzelfde probleem.
Dus die moeten dan ook weer een duurder abonnement gaan nemen het Royaal pakket.
Dan is het eind toch zoek want ook die krijgt weer een update en dan moet je weer iets anders wat uiteraard weer durder is gaan nemen.
Ja het klopt je krijgt het abonnement het 1ste jaar voor de helft maar daarna de volle mep betalen.
En dit is nu net wat ik bedoel ik heb hier niet om gevraagd.
Dit probleem speelt al jaren en dan is het toch dom om telkens maar weer die update te doen die de problemen veroorzaakt.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag 5 februari 2010 contact opgenomen met de helpdesk van UPC inzake het inmiddels bekende probleem van de software update tegen illegaal kopieren waardoor gebruikers van het HD starterspakket geconfronteerd worden met het gedeeltelijk wegvallen van het geluid. Aangezien ik niet eerder op de hoogte was van deze dicussie viel mijn mond open van verbazing van de antwoorden van de helpdesk medewerker. Inderdaad is het nog zo dat het:
1. Een wettelijke verplichting is waar UPC niets aan kan doen
2. Mijn toestel een sofware update moet hebben maar ai een hagelnieuwe Sony Bravia, nee dat doen ze niet, Philips wel natuurlijk. Zou dat komen omdat zij de Desktop leveren?
3. Een settop DVD-R aanschaffen voor 50% van de prijs dit jaar..........Na dat jaar zeggen ze niets over.
4. Als je dat allemaal niet wilt of kunt zeggen ze doodleuk. U kunt nog analoog kijken en met een scart aansluiting heb je ook geen last. Nee...en ook geen HD en daar had ik het allemaal voor aangeschaft. Zelfs een HDMI kabeltje van 80 euri en andere toebehoren worden zo even afgeschreven terwijl ik die juist had aangeschaft omdat volgens UPC ik dan een perfecte beeldverbinding zou hebben........
Wat een onmogelijke klantopstelling van dit bedrijf. Ze jagen je werkelijk de tent uit. Hoop dat ze nog met een acceptabel voorstel komen.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

... een HDMI kabeltje van 80 euri ...
Wat heb jij je in vredesnaam laten aansmeren? Voor 2 kwalitatief goede HDMI kabels heb ik ca. €14 betaald. Incl. verzendkosten.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De opmerking van UPC, dat je de tv firmware moet updaten, is overigens onzin, in ieder geval voor de Sony.
Ik heb gisteren de firmware van m'n Sony toch maar ff geupdate. Maakt geen enkel verschil uit.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2010 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, het updaten van mijn sony heeft ook het gewenste effect niet opgeleverd. Bij Philips, zegt UPC, sturen ze de klant een usb met software update toe en dan is het probleem opgelost. En dan 14 euro voor twee kabeltjes. Je hebt nu eenmaal volkswagens en mercedessen,Ze rijden alle twee maar toch iets anders........