Problemen met upc HD box na update van upc
Sinds november ben ik bij de UPC met een abonnement van digitale tv. Heb hierbij de HD starter pakket genomen.
Nu is er een update gedaan door UPC in de week van 11 november.
Sinds die tijd heb ik dus een storing dat er om de ca 10 minuten woorden wegvallen uit een film of gesprek.
Hierover gisteren gebeld en ja ze geven toe dat dit aan de update ligt en daar niets aan kunnen doen.
Nu doen ze mij een aanbod dat ik een HD starter kan nemen met DVR want die hebben dat mankement niet.
Krijg ik het eerste jaar voor de helft aangeboden van € 19,00 voor € 9,50 maar, na dat jaar ga je dus gewoon het volle pond betalen.
Nu heb ik een abonnement van € 12,99. Dus na dat jaar € 6,00 duurder.
Nu wil ik geen recorder want als ik dat wel had gewild had ik dat wel als abonnement genomen.
Maar er is dus niets aan te veranderen je neemt of de box met DVR of je blijft met dit probleem zitten dat het geluid telkens wegvalt.
Op het forum van UPC staat het vol met deze zelfde klachten en allemaal met hetzelfde advies van UPC een andere box nemen. Zag dat dit al vanaf zeker july 2009 bij verschillende is gebeurd.
Is toch hun fout dat ze nog doorgaan met updaten van de boxen als het problemen geeft.
Kreeg daarnaast als advies om de HDMI kabel ertussenuit te halen en met scartkabel te gaan werken.
Maar daar heb ik geen HD box voor aangeschaft van dan krijg je dus gewoon weer digitale tv ontvangst. Mijn vraag is kan dit nu allemaal zomaar.
Ik heb niet gevraagd om die update en, zeker niet om een duurder abonnement te moeten nemen na een jaar door een fout in hun software.
Het is heel hinderlijk als telkens dat geluid wegvalt ook al is het maar een paar seconden.
Heeft iemand een tip hoe te handelen in deze situatie.
Geen tip, alleen een bevestiging van het verhaal.
Sinds de update medio januari valt het geluid om de vijf minuten even weg.
De medewerker van UPC draait het standaard verhaal af dat het niet aan UPC ligt, maar aan de TV en dat het een probleem is van Sony, niet van UPC.
Het duurt even, maar als je het er dan over eens bent dat het niet aan de tv ligt, voor de update werkte alles immers wel, blijkt dat ze wel degelijk weten dat veel tv's (ook de nieuwe) problemen hebben met de nieuwe software. UPC voelt zich echter niet verantwoordelijk, zij zijn verplicht de software te distribueren om te voorkomen dat haar klanten films e.d. kunnen kopieeren. Dat ze haar klanten daarmee met een probleem opzadelt is blijkbaar minder van belang.
Op één of andere manier is het van hun probleem ons probleem geworden.
De geboden oplossingen :
- laat het oplossen door de leverancier van de tv;
- gebruik een scartkabel (waardoor het niet langer HD kwaliteit is);
- neem een nieuw abonnement met een nieuwe mediabox, je betaalt dan echter wel ongeveer 12 euro per maand meer voor hetgeen je al had.
Uit het laatste blijkt mijns inziens wel dat ze weten dat het een probleem is aan hun kant, sterker nog, ze hebben de oplossing gewoon in huis. Maar schijnbaar is is UPC toch minder klantgericht als dat ze doen geloven. Zij creeren een probleem, zij constateren een probleem, maar oplossen....
Zelfs eerlijk erover communiceren schijnt al teveel gevraagd te zijn.
Sluit me bij bovenstaande gebruiker aan, als iemand tips heeft...
Niet ingaan op een duurdere "aanbieding", het is aan UPC om je probleem op te lossen. Dat kunnen ze niet onmiddellijk, maar op te lossen is het, want het zit 'm in de software. Uit coulance vanwege de overlast zou UPC je wel een tijdelijke korting mogen aanbieden tot het opgelost is.
Ja maar het woord coulance kennen ze niet bij de UPC.
En als iedereen zich nu maar genoeg gaat ergeren en die duurdere box met DVR gaat nemen zijn ze precies waar ze ons hebben willen.
Iedereen een duurder abonnement.
Zo kunnen ze lekker aanbiedingen doen hè.
Je wordt gewoon in een hoek gedwongen.
Maar als er nu maar genoeg mensen klagen krijgen we misschien een respons op ons probleem.
Bedankt tot zover voor de respons op mijn vraag
Per direct ontbinden wegens wanprestatie kan altijd nog, maar ik neem aan dat je voorlopig liever bij de provider van je keuze blijft.
TS starter Sterkte in de strijd met de upc.
Deze gasten kunnen alleen maar in geld denken en verder niet.
Het meeste geld verdienen(krijgen ) ze middels de dure telefoonlijnen die ze gebruiken.
T
Helaas heb ik geen oplossing voor dit probleem, maar dit speelt al een aantal jaren zie ik.
UPC voert testen uit rondom het beveiligssyteem HDCP bij HD TV (1)
UPC voert testen uit rondom het beveiligssyteem HDCP bij HD TV (2)
UPC voert testen uit rondom het beveiligssyteem HDCP bij HD TV (3)
UPC voert testen uit rondom het beveiligssyteem HDCP bij HD TV (4)
UPC dupeert HD-kijkers met geheime drm-test
Weer problemen na HDCP update HD decoders UPC
Discussie: Geluid valt regelmatig weg bij digitale HD settop box
Discussie: Beeld en geluidverlies bij HD Mediabox (HDCP versie probleem?)
Problemen met geluid na firmware update HDTV mediabox
Read
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Misschien kan ik hier iets mee.
Fijn dat er mensen zijn die meedenken met een ander.
Ik zal het zeker proberen om een e-mail te sturen.
Daarna kan ik altijd nog gaan bellen.
voordeel schreef op zondag 24 jan 2010, 00:52: Read
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Misschien kan ik hier iets mee.
Fijn dat er mensen zijn die meedenken met een ander.
Ik zal het zeker proberen om een e-mail te sturen.
Daarna kan ik altijd nog gaan bellen.
Nogmaals bedankt voor de tip
@voordeel
Probeer het probleem eens op te lossen door kontakt op te nemen met:
webcare@upc.nl
[edit redactie - info verwijderd]
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer