ch
door christiaan33 Jul 20, 2007 om 22:50
Elektronica & tv

Problemen Sony Bravia LCD 26S2030 die ter reparatie onder garantie is aangeboden.

Ik heb eind maart 2007 een PlayStation 3 aangeschaft. Aangezien er bij een PlayStation 3 een HDTV bijhoort zag ik bij de It's een mooie Sony Bravia 26S2030 staan van 950 Euro. Deze HDTV heb ik gekocht met garantie voor 3 jaar. Dit was op 30 maart 2007.

Na een 2 maanden had ik onderin het beeld opeens een kleine verkleuring. Ik heb contact opgenomen met de It's reparatie service en deze geinformeerd en een afspraak gemaakt dat ze de tv op kwamen halen. Ik heb toen de tv nog netjes schoongemaakt met reinigingsvloeistof die ik erbij heb gekregen. Met deze reinigingsvloeistof maak ik ook mijn LCD monitor van mijn pc mee schoon. Nadat ik dus de tv netjes met een doek en reinigingsvloeistof had schoongemaakt was de totale rechterzijde van het beeld totaal verkleurt.

Toen de monteur de tv kwam halen heeft hij eerst gekeken wat het probleem was. Hij zei dat er minimaal tegen geslagen moest zijn om deze verkleuring zo te krijgen. Ik heb hem het verhaal uitgelegd en hij zal deze naar Electronica Service Rijnmond sturen voor nader onderzoek.

Na twee dagen werd ik gebeld en daar vertelde ze mijn dat er met een hard voorwerp tegen de tv was geslagen of dat er vloeistof overheen was gegoten. Ze konden hem repareren maar dit viel niet onder de garantie. Ik kan u garanderen dat iets wat 950 Euro kost met respect wordt behandelt. Degene die mij dit vertelde had nog een optie om deze tv naar Sony te sturen voor een second opinion. Als de tv door mij toedoen kapot was gemaakt moets ik nog ongeveer 80 Euro onderzoekskosten betalen. Ik ben er mee accoord gegaan dat de tv naar Sony zal worden gestuurd. Aangezien ik eens eerder problemen heb gehad met een PlayStation 2 ben ik toendertijd netjes geholpen en kreeg binnen een week een nieuwe Playstation 2.

In juni 2007 ben ik toch maar eens gaan bellen omdat ik al 4 weken niets meer had gehoord. Ik kreeg te horen dat de tv bij Sony stond en voor de rest niets. Een week later heb ik weer gebeld om de status van de tv op te vragen. Toen kreeg ik te horen dat Sony eerst een besluit moest maken voor mogelijk een nieuw scherm. In juli 2007 heb ik maar weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk een nieuw scherm zal krijgen onder de garantie en dat de zaal spoedig zal worden afgehandelt.

Vorige week heb ik weer gebeld en toen werd mij duidelijk gemaakt dat er een nieuw scherm onderweg was en dat ze deze, deze week binnen kwam en dat ze gelijk telefonisch contact met mij opnamen.

Uiteindelijk heb ik dus niets meer gehoord. Nu is mij vraag of het normaal is dat je een tv dik 2 en half maand kwijt ben en waarom het zolang duurt? Ik kan wel weer gaan bellen maar ik krijg op den duur hetzelfde antwoord. Kan ik erzelf wat aan doen want ik begin nou toch wel wanhopig te worden van deze situatie. Tevens wat ik al eerder aanhaalde vind ik de service van Sony tegenover de klant zeer goed maar nu begin ik toch zwaar te twijfelen. Ik begin me ook af te vragen of de It's wel goed bezig is aangezien ik al op diverse forum's vaak de naam It's ben tegen gekomen met een hoop problemen.

1030 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag christiaan,

De combinatie It's en Sony is natuurlijk op zich al een regelrechte ramp. Natuurlijk is het niet normaal dat je zo lang moet wachten. It's had je al lang een vervangend nieuw scherm moeten geven. Je zit nog binnen het eerste halve jaar na aankoop en dan zijn je rechten uit BW7 heel duidelijk. Een van die rechten is dat reparatie dient plaats te vinden binnen een redelijke termijn en dat is naar mijn mening in dit geval een periode van niet meer dan 4 weken. Lukt het de verkoper niet om dat rond te krijgen dan heb je recht op vervanging of geld terug. Met Sony heb je als koper al helemaal niets te maken. Wat de VERKOPER regelt met Sony is niet jouw probleem. Voorgaande is gebaseerd op:

BW7 boek 7 consumentenkoop:

BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22 BW7:24

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2007 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thx Read2. Ik zal volgende week even naar de It's zaak gaan om te kijken wat zij daaraan kunnen doen met de ondersteuning van de documenten. Ik ben geen ruziezoeker maar ik heb ook rechten.