po
door polleket Aug 24, 2010 om 16:22
Elektronica & tv

Sensor wasdroger

Beste experts,

Onze Siemens wasdroger verwarmt niet meer doordat de sensor niet meer terugspringt als er natte was in de machine wordt gestopt (of als de deur open gaat?). Hoe dan ook: bij elke was moet de achterkant afgeschroefd worden en de sensor met de hand ingedrukt. Dan doet de machine het weer enkele keren, totdat het euvel zich herhaalt.
Zo'n sensor schijnt nogal prijzig te zijn. Heeft iemand een idee? We gebruiken vrijwel altijd wasverzachter en nu lees ik ergens dat dat een sensor kan beschadigen... Rare zaak trouwens, dat zoiets van invloed zou zijn. Die fabrikanten weten toch dat dat spul vaak gebruikt wordt?

Alvast dank voor jullie reacties.

Pol van Driel.

1073 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Rare zaak trouwens, dat zoiets van invloed zou zijn. Die fabrikanten weten toch dat dat spul vaak gebruikt wordt? --

En de fabrikanten kunnen geen rekening houden met dingen die al dan niet veel gebruikt worden als het Niet noodzakelijk is het te gebruiken voor Hun produkt en dit zelfs schadelijk is................
Vreemd zou het zijn als een Wasmachine er stuk van ging..............

Als je de gebruiksaanwijziging leest zal er staan dat (ondanks dat het veel gebruikt wordt) het sterk ontraden/verboden wordt het te gebruiken als je droger gebruikt.............
Het schijnt ook totaal niet meer effektief te zijn bij drogergebruik dus zonde van je geld ook nog eens, enige effekt dat het heeft is dat het je machine om zeep kan helpen...........

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

polleket

Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van de leeftijd van de machine, maar anders zou ik toch even een monteur regelen. Wellicht zou je eerst kunnen informeren wat dat ongeveer gaat kosten en aan de hand daarvan beslissen: vernieuwen of repareren.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

polleket

Bij Miele hebben ze de telefonische service voor 1 euro per minuut. Je krijgt dan een echte monteur aan de lijn die je het defekt kunt voorleggen. Wellicht heeft Siemens die service ook.

Nogmaals groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Hier het internet adres van Siemens support en FAQ.

Siemens FAQ

Al bij een onderdelen winkel wezen vragen? Kan heel veel geld schelen.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben een .......... !!!
Heel erg foute link.
Is voor automatiseringsproblemen.

Sorry, poltol

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

het onderdeel is mischien niet zo heel prijzig , de monteur is iets duurder. aangezien je die er niet zelf kan vervangen.