carla1452
door carla1452 Apr 19, 2011 om 12:37
Elektronica & tv

Siemens T 12.32 bovenlader vreemd geluid

mijn wasmachine, bijna 3 jaar oud maakt na centrifugeren een "aanloop/piepend" geluid.
monteur van de zaak heeft het gehoord en denkt aan de lagers.
hij neemt contact op met siemens, wat kan ik verwachten?

als monteur siemens komt ben ik al 80 euro voorrijkosten kwijt en heeft nog niks gedaan.
het is een dure kwestie zij de monteur van de zaak.

mijn h.h. bestaat uit 1 persoon, dus was niet iedere dag, mag dit al zo snel versleten zijn? ik denk van niet.

siemens bovenlader T12.32 gekocht 29-04-2008 voor 649 euro

2015 4 Rapporteer

carla1452
door carla1452 - Apr 19, 2011 om 18:07
4 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carla1452 schreef op dinsdag 19 apr 2011, 12:37]mijn wasmachine, bijna 3 jaar oud maakt na centrifugeren een "aanloop/piepend" geluid.
monteur van de zaak heeft het gehoord en denkt aan de lagers.
hij neemt contact op met siemens, wat kan ik verwachten?

als monteur siemens komt ben ik al 80 euro voorrijkosten kwijt en heeft nog niks gedaan.
het is een dure kwestie zij de monteur van de zaak.

mijn h.h. bestaat uit 1 persoon, dus was niet iedere dag, mag dit al zo snel versleten zijn? ik denk van niet. wie weet raad??

siemens bovenlader T12.32 gekocht 29-04-2008 voor 649 euro

de motormuis
door de motormuis - Apr 19, 2011 om 18:41
598 Antwoorden / 13 Vragen

Carla1452

Als U denkt dat de kosten te duur worden voor reparatie zijn er goedkopere oplossingen. Een handige buurman,vriend of kennis die wat handig is laten kijken
en dan bij onderdelenservice nieuwe lagers halen en die er dan in zetten.Zal altijd wel goedkoper zijn dan monteur laten komen.En ik weet niet waar U woont , anders hier een linkj naar nog een eventuele oplossing.Of zij misschien ook goedkoper repareren weet ik niet, maar U zou even kunnen bellen. Anders misschien hun aanbod een oplossing.Klik op onderstaande link. Groeten.
[url=http://electronica.marktplaza.nl/wasmachines/Bovenlader-Siemens-T12-32-1200toeren-bezorgen-kan-nu-meteen-13469691.htm]Klik hier.

toolboy
door toolboy - Apr 19, 2011 om 19:31
965 Antwoorden / 40 Vragen

Heeft er alle schijn van dat er wat tussen de trommel en kuip zit.
Bij lagerslijtage giert de machine het uit tijdens centrifugeren op volle toeren!

T

kiran
door kiran - Apr 19, 2011 om 20:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@carla1452

Deze machine gaat de geest geven. Zou mijn verhaal kunnen zijn. Een aantal weken lang een hoop gepiep en geschuur, en vorige week zaterdag ....zoals toolboy aangeeft ... DAT geluid heb je nog nooit gehoord. Brrr ;)

Bij mij was de 'goedkoopste' oplossing een nieuwe machine gezien het jaar van aanschaf. Uw machine zou na 3 jaar/weinig gebruik nog niet zover behoren te zijn.

Wat u kunt verwachten is: gratis / alleen voorrijkosten / meebetaling op basis: 2/3 winkel - u 1/3.
Of Siemens doet een voorstel: bedrag bijbetalen voor nieuwe machine.