gi
door gio_vanni007 Jul 29, 2011 om 21:50
Elektronica & tv

Slechte service bij REDCOON

Ik had via redcoon.nl een babyfoon van Philips gekocht welke na een tijd problemen kreeg. Gelukkig had ik garantie, dus nam ik met ze telefoninisch contact op dmv een dure 0900 nummer. Na een tijd in de wachtrij te gestaan hebben krijg ik iemand van de klantenservice aan de lijn welke me aangeeft dat ik zelf met Philips moest bellen om het een en ander te regelen.

Zo gezegd zo gedaan, Philips gebeld met een gratis 0800 nummer. Kreeg al aan de telefoon een hele goede service met mindere wachttijden, maar helaas was volgens de medewerkster het defecte onderdeel (bureaulader) niet meer op voorrrad.
Om niet telang met een defecte babyfoon te zitten kon ik met mijn bon een volledig nieuwe halen bij de winkel waar ik deze gekocht (Redcoon) had, waarna de winkel zijn centjes bij Philips declareren (crediteren).

Ik heb hierna met met redcoon contact gehad en de feedback van philips uitgelegd. De medewerker vertelde me dat ik een RMA formulier (reparatie formulier) moest invullen+opsturen, waarna UPS de babyfoon kwam ophalen, en ik minimaal 3 weken moest wachten op het oordeel van het reparatiecentrum waarbij de babyfoon of verwisseld zou worden of gerepareerd kon worden.

Ik heb de meneer van Redcoon uitgelegd dat ik een babyfoon 3 weken NIET kon missen en medegedeeld dat zij bij wisseling v/d babyfoon dit bij Philips konden declareren, waarna deze heel koel antwoordde; Philips beslist niet of wij iets vervangen.

Hierna heb ik héél boos opgehangen en wederom Philips opgebeld en de situatie uitgelegd. De mevrouw van Philips was wederom zéér behulpzaam en beloofde mij dat ik binnen één week een compleet nieuwe zou krijgen en de "oude" kosteloos dmv een UPS bon kon retoureren.

Één week later belde de postbode aan met inderdaad de nieuwe babyfoon én ook nog het nieuwste model! Kijk, dit noem ik pas service!

REDCOON claimt op zijn website dat ze een hele goede service aanbieden, maar ze hanteren nog de richtlijnen van "het paarse krokodil", dus bij mij komt nooit iets van REDCOON binnen!!!

3545 16 Rapporteer

we
door websiteeigenaar - Jul 30, 2011 om 02:39
12 Antwoorden / 2 Vragen

Lees van tevoren beoordelingen voordat je iets koopt.
Overigens is de eigenaar van redcoon de mediamarkt dus je had het kunnen weten....

http://www.trustpilot.nl/review/www.redcoon.nl

http://www.trustpilot.nl/review/www.mediamarkt.nl

tdehond
door tdehond - Jul 30, 2011 om 07:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn complimenten voor Philips! Dat is een geweldig goede afhandeling.

Heeft u al een klacht over Redcoon ingediend bij de thuiswinkelorganisatie:
Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (www.thuiswinkel.org).
Redcoon is daar lid van.

klachtenformulier: klik hier

re
door redcoonnl - Aug 1, 2011 om 13:00
6 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw post hier op het forum van Vara Kassa.

We hebben uw zaak bekeken: we hebben in deze een fout gemaakt. Hiervoor willen wij u bij dezen onze oprechte excuses aanbieden.

De manager van onze after-sales-afdeling zal contact met u opnemen om u een passende oplossing te bieden.

Met vriendelijke groet,

Uw redcoon Serviceteam

we
door websiteeigenaar - Aug 1, 2011 om 14:41
12 Antwoorden / 2 Vragen

Postief:
Beter een bedrijf wat wat reageerd als niet

Negatief:
Wat gebeurd er met de rest van de gedupeerde?

Bijvoorbeeld:
http://shoppingervaring.nl/redcoon-reviews/

re
door redcoonnl - Aug 1, 2011 om 14:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer,

We ontvangen trouwens graag uw ordernummer (AUF-R-...) via feedback@redcoon.nl om contact met u op te kunnen nemen.

Alvast hartelijk dank,

Uw redcoon Serviceteam

tdehond
door tdehond - Aug 1, 2011 om 16:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ tdehond
Ik heb net via de website van thuiswinkel.org een klacht ingediend, hoop dat het heeft gewerkt, want ik had me niet als lid aangemeld?

@ gio_vanni007

U hoeft daar m.i. geen lid te worden.
Redcoon is daar lid en dient e.e.a af te handelen conform de a.v. van thuiswinkel.org. En u heeft dus een klacht ingediend over een lid van thuiswinkel.org

BTW
vraag even aan de internet redactie om de namen van de medewerkers weg te halen uit uw laatste bijdrage.
Dit vanwege hun recht op privacy.

"Kassa-online" : kassa-onlineatvara.nl

picone
door picone - Aug 3, 2011 om 13:17
55 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is inderdaad een slechte reactie van Redcoon.

Echter ik leest even verder op dat ze het boetekleed inmiddels hebben aangetrokken. Ik hoop dat de helpdesk van Redcoon hier weer iets van kan leren?

TOP van Philips! (Die zijn trouwens altijd zeer behulpzaam)

Maar ook TOP van Redcoon omdat ze het boetekleed hebben aangetrokken in deze zaak?

gi
door gio_vanni007 - Aug 3, 2011 om 13:44
10 Antwoorden / 1 Vragen

@picone

Het boetekleed van Redcoon is nep, want ze willen gewoon zogenaamd "positief" op dit forum overkomen en over de rug van Philips nog punten scoren door zogenaamd een passende oplossing aan te bieden.

* en nu komt de hamvraag = Op welke manier kan redcoon nog een "passende oplossing" aanbieden als de case al opgelost is door Philips, welke een splinternieuwe babyfoob heeft opgestuurd en de oude heeft ingenomen?

Nou @redcoonnl, beantwoordt deze hamvraag maar eens op dit forum!

picone
door picone - Aug 3, 2011 om 13:58
55 Antwoorden / 4 Vragen

@gio_vanni007,

Wat dacht je van een tegoedbon van 25 Euro, dat lijkt mij toch heel redelijk Redcoon?

gi
door gio_vanni007 - Aug 3, 2011 om 14:19
10 Antwoorden / 1 Vragen

@picone

Nou liever niet, want dan geven ze een tegoedbon welke je alleen bij redcoon kunt gebruiken, en dan is de "cirkel" weer rond..

tdehond
door tdehond - Aug 3, 2011 om 14:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=gio_vanni007 schreef op woensdag 3 aug 2011, 14:19]@picone

Nou liever niet, want dan geven ze een tegoedbon welke je alleen bij redcoon kunt gebruiken, en dan is de "cirkel" weer rond..

Het probleem is opgelost door Philips. Erg goede service van Philips!

Het lijkt mij dus niet meer nodig om contact op te nemen met Redcoon naar mijn bescheiden mening.

gi
door gio_vanni007 - Aug 3, 2011 om 14:31
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 3 aug 2011, 14:23][quote=gio_vanni007 schreef op woensdag 3 aug 2011, 14:19]@picone

Nou liever niet, want dan geven ze een tegoedbon welke je alleen bij redcoon kunt gebruiken, en dan is de "cirkel" weer rond..

Het probleem is opgelost door Philips. Erg goede service van Philips!

Het lijkt mij dus niet meer nodig om contact op te nemen met Redcoon naar mijn bescheiden mening.

Ben ik ook mee eens, maar redcoon zelf wilt een passend oplossing aanbieden, en daarom was ik benieuwd hoe men een oplossing aan een "uitkomst" kunt bieden?

En aangezien dat niet mogelijk is, is de reactie van redcoon in deze discussie politiek incorrect.

gi
door gio_vanni007 - Aug 17, 2011 om 18:31
10 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik hierboven al schetste met: "hoe men een oplossing aan een "uitkomst" kunt bieden " heeft Redcoon de moeite genomen om contact met me te zoeken middels telefoon+email.

Hierin boden ze een tegoedcode van € 20,- voor het plaatsgevonden ongemak waar ik helaas niet op inging omdat het voor mij niet om het geld ging maar om principe en in een reactie aan Redcoon medegedeeld dat een grote bos bloemen+excuuskaartje zijn werk beter kon doen.

De medewerker van Redcoon (welke ik hierboven eerder vernoemde als G.J.) begreep mijn standpunt en omdat ik nog pas jarig was geweest boden ze dan ook een lekkere taart aan of een bos bloemen om het leed enigzins te verzachten.

Ik had ze hierop medegedeeld dat de vele mailwisselingen en aandacht aan hun zijde namens Redcoon toch wel een goed gevoel gaven, en aan hun overliet ze wilden opsturen.

Nou vanmorgen ging de bel en de bezorgbloemist had een héle mooie grote bos bloemen voor ons!

Ik wil hiermee (behalve mijn beklag) ook de positieve inzet/moeite van de medewerkers op de aftersales afdeling van Redcoon vermelden, en ze hiermee in het zonnetje zetten!!!

gi
door gio_vanni007 - Aug 18, 2011 om 10:23
10 Antwoorden / 1 Vragen

@ websiteeigenaar
dank voor de tip, normaliter kijk ik in het algemeen via de vergelijkingssites met zijn reviews naar de webwinkels en producten, maar trustpilot was me ontgaan.

@ tdehond
Ik heb net via de website van thuiswinkel.org een klacht ingediend, hoop dat het heeft gewerkt, want ik had me niet als lid aangemeld?

@ redcoonnl
het valt mij op dat de meeste bedrijven op kassa-radar doen "net alsof" ze door het stof heen bijten, terwijl de meeste niet eens kunnen lezen.
1. Philips heeft al deze zaak kundig opgelost door het vervangen van hun product met het nieuwste model
2. er is door (volgens) jullie géén fout gemaakt, want de medewerkers hebben de "richtlijnen" gevolgd.

De 1ste die dat deed was [edit] welke via de chat zijn reacties vermeldde (jammer dat ik geen bijlagen .jpg kan bijposten want anders had ik de printscreens hiervan op de website geplaatst)

Hierna had ik via uw site een klacht ingediend en waarna ik een mail kreeg over uw de 2de collega die de richtlijnen aanhield; [edit]

HIERONDER DE REACTIE VAN REDCOON nav mijn klacht R000257538:

Geachte heer/mevrouw ........,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat uw babyfoon defect is.

Als een artikel defect raakt, dan heeft u hierop garantie.

U heeft als klant een verkoop gesloten met redcoon, redcoon is dan ook aansprakelijk voor de garantie afhandeling. Wij willen uw klacht graag oplossen. Hiervoor zullen wij echter wel de babyfoon ter “reparatie” moeten innemen. Natuurlijk proberen wij de overlast zo kort mogelijk voor u te houden.

Indien u een “reparatie” wenst, dan vernemen wij graag wanneer wij de babyfoon bij u kunnen ophalen. Dit kan vanaf maandag 13 juni.

Als u nog verdere vragen heeft kunt u ons via de Service Hotline bereiken.

Tevens kunt u gebruik maken van de Online Chat of reageren op deze e-mail.

Onze medewerkers staan u graag te woord!

Met vriendelijke groet,

[edit](NL-CC)

----------------------------------------------------
redcoon Benelux B.V.
Havendijk 26
5017 AM Tilburg (Nederland)

www.redcoon.nl | www.redcoon.be | www.redcoon.com

dj
door djcj - Apr 29, 2014 om 18:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bestelde op zondag 20 april 2014 een fototoestel inclusief nog wat accessoires. Alles werd onmiddellijk betaald via mastercard. 2 dagen nadien krijg ik al de mail dat het pakket verzonden is. ‘s Anderendaags, de woensdag ben ik echter niet thuis (ik werk dan ook van 4u ‘s morgens tot laat in de avond). Maar ik vind een briefje in de bus dat de chauffeur is langsgeweest en dat hij morgen zou terug komen. Ik moest thuisblijven zowel in de voormiddag als in de namiddag. Als zelfstandige en alleenstaande heb ik deze luxe echter niet. Dus begon ik te zoeken naar een telefoonnummer of een andere manier om de transporteur PostNL te bereiken. Zonder succes echter want het enige nummer dat te vinden is, is een 0900 nummer dat vanuit Belgie niet te bereiken is. Adressen van depots zijn ook al niet te vinden evenals een email adres. Dan maar gebeld naar Redcoon… op een 070 nummer… Daar vertelde de mevrouw me doodleuk dat ook zij geen nummer hadden om PostNL te bereiken. Ik had willen voorstellen om het pakket bij de buren te leveren, maar dat mocht niet van Redcoon… maar ik kon wel een briefje hangen aan de deur dat de chauffeur dit wel mocht doen en als Redcoon dat dan niet zou weten dan was er geen probleem… zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag vond ik echter geen briefje in mijn bus, en het briefje aan de deur hing er nog. Mijn buren hadden niets ontvangen… Dan maar eens met de track en trace gekeken waar mijn pakket was en het was die dag niet eens vertrokken, maar er was al opdracht gegeven om het pakket terug naar de afzender te sturen, niettegenstaande op hun website staat dat het pakket 3 keer zal worden aangeboden en pas na de 3de keer retour wordt gestuurd. Opnieuw naar Redcoon gebeld, maar jammer meneer wij kunnen u niet helpen… Het begon echter dringend te worden want op zaterdag had ik het communiefeest van mijn dochter. De volgende dag was mijn pakket inderdaad al onderweg terug naar de afzender. Waarom? Geen idee ! Opnieuw met Redcoon gebeld en gechat (want zo’n 070 nummer is niet goedkoop) en plots kon men PostNL wel bellen !!!!!! Maar het was te laat, mijn pakket was al teruggezonden. PostNL is hier zwaar in de fout gegaan door het maar 1 keer aan te bieden, en Redcoon door mij wijs te maken dat ze niet konden bellen met PostNL. Maar wat zou Redcoon doen? Oh geen probleem meneer, van zodra het pakket terug bij ons is rembourseren wij het betaalde bedrag. Ik wou geen remboursering, ik wou mijn fototoestel ! Desnoods moesten ze maar een express koerier opbellen om dit alsnog te regelen. Ik werk zelf bij een groot koerierbedrijf (de grootste van het land) en weet dat dit perfect mogelijk is. Desnoods kon ik die zelfs nog zelf regelen… maar nee meneer dat mogen wij niet doen… Kortom, het communiefeest het ik niet op foto kunnen vastleggen, mijn camera heb ik niet ontvangen en mijn geld… benieuwd wanneer ik dat zal terugzien.

Gewenste Oplossing:

In eerste instantie wil ik excuses van Redcoon, en dan wel per telefoon, zoals ik had aangevraagd om mij te bellen met de stand van zaken. Ze hebben dat mooi genoteerd dat ik wilde opgebeld worden, maar dat is tot nog toe niet gebeurd. Ten tweede wil ik nog wel een camera kopen, en als zij mij nu een fikse korting geven voor de telefoons naar hun dure nummer dan zal ik overwegen om toch nog bij Redcoon te bestellen.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2014 om 19:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had beter zelf een topic kunnen openen dan hier uw verhaal te plaatsen. Dit is al drie jaar oud.