door 254apnegen Jan 6, 2010 om 20:33
Elektronica & tv

Stofzuiger

Wij willen een stofzuiger aanschaffen. Wat is beter: zonder stofzakken of met. Welk merk is sterk en efficient?

4431 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 254apnegen

Een moeilijke vragen! Wij hebben nu een NL stofzuiger beginnen met een P...zonder zak van ca 200 €. Hij zuigt fantastic!
Nadeel van deze is dat men een keer per maand echt alles moet schoonmaken, in plaats van de gewoon stofzuiger met zak.
Staat weer tegenover dat de zakken best duur zijn. Het is een kwestie van gemaakt want voor ons was het belangrijk alle hondenharen weg te kunnen zuigen en naar gelang het reservoir leeg te maken. Op deze manier "ruikt" ons stofzuiger minder dan een met zak!
Reclame voor een merk mogen wij niet maken, maar denkt u goed aan dat de goedkopere stofzuiger meestal niet lang volhouden qua kwaliteit en duurzaamheide.

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kunt u veel nformatie vinden, tenslotte is iedere ervaring zeer personlijk:

Beste koop

Stofzuigers zonder stofzak:

Stofzuigers zonder stofzak...

Vr. groet, Elena

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag 254apnegen,

Kijk even op deze site:

erisgeenbeter

Dit merk is in alle opzichten beter dan de andere merken. Ga bij de aankoop uit van een koopbedrag van ongeveer € 200,- en realiseer je, dat de originele stofzakken niet goedkoop zijn.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf al jaren een Dyson, dit is echt een wereld stofzuiger en zonder stofzuigerzak.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Heb je veel tapijt in huis neem dan een Miele.
Heb je geen of bijna geen tapijt in huis kun je een goedkopere Siemens of Aeg of Philips nemen.
Blijf weg bij Dyson, zuigt op tapijt slecht, volgens de laatste test van C.Bond en is ook veel te duur,voor de meerkosten kun je ook veel stofzuigzakken kopen.
Koop alleen stofzuigers met stofzak, deze scoren altijd beter als zonder.

Succes met u keus verder.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder stofzakken zijn er ook prima stofzuigers te koop met een hoog zuigvermogen.
De betere hebben uitwasbare filters scheelt ook nog eens in de knip.

T

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

254apnegen,

Een aspekt wat onderbelicht is, is het gewicht van de stofzuiger. De firma die adverteert met "er is geen betere", brengt "lichtgewicht" stofzuigers op de markt, als je het gewicht vergelijkt met het gewicht van stofzuigers van andere merken.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Wolvenjong,

Ben het totaal niet met je eens, ik gebruik al 8 jaar een Dyson stofzuiger, gebruik hem op vloerbedekking, laminaat en parket. Er zitten diverse opstukstukken bij, voor vloerbedekking is de Dyson juist super goed! Heb ook nog nooit problemen gehad met de Dyson, nooit kapot geweest. Dat kan ik van de Miele en de Philips niet zeggen.

Groetjes

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 01:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dyson maakt een hels kabaal en is veel te duur. Er zijn goedkopere alternatieven, maar die laten vaak nogal te wensen over, heb ik van testverslagen begrepen. Daarbij moet je die dingen voortdurend open maken en alle stof eruit kieperen, dat is wel contraproductief en op z'n minst een smerig karweitje.

Een stofzuiger met stofzak van een degelijk merk doet z'n werk minstens zo goed. Bij o.a. Blokker en op de markt kun je niet-originele stofzakken kopen voor heel wat minder pegels, als je een gangbaar merk hebt gekozen is dat geen enkel probleem.

Let wel op dat je je niet gek laat maken door de hoogste vermogens. Die zijn vaak totaal niet nodig. Mijn stofzuiger heeft een regelbaar vermogen van 300 tot 1200W en ik heb 'm zelden hoger dan 600W staan, anders krijg ik de zuigmond niet eens van de (laminaat-)vloer ;)
Dus een vermogen van 1800W is al helemaal teveel van het goede (en jammer van je energieverbruik).