Terugsruren apparatuur van provider
Na opzegging hoorde ik niets over retourneren apparatuur, dus ik dacht zal niet terug hoeven vanwege veroudering dus ik heb het naar milieupark gebracht, maar na drie maanden kreeg ik een rekening van €165.
Na telefonisch contact vertelde medewerker mij dat ze een e-mail gestuurd hadden(heb ik nooit gezien) en dat het bedrag veel te hoog was en dat hij het verder zou uitzoeken, maar niets meer gehoord. Is het mogelijk dat ik alsnog €165 moet betalen?
Ergens van uit gaan is nooit slim. Er is niet tegen u gezegd dat het te oud was en vernietigd mocht worden, dan weet u dus dat wat u in bruikleen hebt gekregen ook terug moet.
Dus ja, in dat geval moet u betalen wat er overeengkomen is.
Uit eigen ervaring is gebleken dat "afgekeurde" apparatuur altijd retour moet, je krijgt zelfs een email met retour label en zelfs een verpakkingsdoos. Ik sluit (hangende de provider) niet uit dat ze u toch nogmaals verzoeken te betalen.
Ook meegemaakt: 3 wifi versterker gehuurd voor 1 maand, na 1 maand toch die dingen permanent besteld, ik dacht, wat maakt het uit en stuur de nieuwe retour, die ik weer terug kreeg, ik moest de gehuurde terugsturen, i.v.m. serie nummer.
Ook meegemaakt: nee, de aparatuur is verouderd, je mag ze zelf bij de milieustraat inleveren.
Maar inderdaad: ergens zo maar van uit gaan is vragen om problemen.
Je had de apparatuur in bruikleen dus logisch dat het terug moest, tenzij de eigenaar expliciet had gezegd dat het niet hoefde. En als iemand iets niet vertelt of je hebt niets ontvangen kan je er ook naar vragen natuurlijk.
Daarom gooi ik dat soort dingen eerst een jaartje onderin een kast voordat ik het weg gooi. Maar aangezien ze het gaan uitzoeken en je nog niets hebt gehoord lijkt het mij verstandig om weer even contact op te nemen en te vragen hoe het daar mee staat.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een kapotte HD recorder/TV box van Ziggo. In de mail die bij het vervangende apparaat zat stond dat mijn oude model naar de milieustraat kon. Echter na 3 maanden werd ik gecontact dat ik het apparaat niet had teruggezonden. Na een telefoontje met de klantenservide is dit opgehelderd en uit het systeem gehaald.
Ook ik heb onlangs nieuwe aparatuur gekregen. Na lang wachten heb ik zelf even contact gezocht met de klantenservice om na te vragen wat er met de oude aparatuur moest gebeuren. Bleek dat het systeem inderdaad een melding uit had staan dat ze nog op mijn oude modem en TV box zaten te wachten. Ze hadden echter verzuimd om mij ook het benodigde materiaal (retourdoos) te sturen. Dit is tijdens het gesprek alsnog geregeld.
Dus voordat je iets weggooid kan je beter eerst even navraag doen.
Ik zou daar maar van uitgaan. In je contract staat zeker omschreven dat je de spullen in bruikleen hebt en dus is het niet je eigendom en had je dus niet het recht om die apparatuur naar de mileustraat te brengen.
Misschien dat je provider enige coulance gaat betrachten.
Normaliter staat er in de opzegbevestiging ook wat u met de bruikleen apparatuur dient te doen, provider afhankelijk krijgt u of een retourbox (Ziggo) toegestuurd of in de opzegbevestiging staat een antwoordnummer vermeldt.
Dat u een (herinnerings) e-mail niet gelezen heeft wil nog niet zeggen dat die e-mail niet naar u verzonden is maar zonder uitdrukkelijke toestemming mag u de apparatuur niet afvoeren mede om illegale verkoop tegen te gaan.
U gaat er ongetwijfeld nog iets van vernemen en hopelijk voor u wordt het bedrag omlaag gebracht maar dan verwacht ik eigenlijk niet omdat het vaste bedragen betreffen.
@Ron530, ik vraag me af of illegale verkoop een issue is. Ik zat jarenlang bij Ziggo en heb weleens geprobeerd een Next box bij een vriend aan te sluiten. Deed helemaal niets en bleek dus echt actief op mijn adres te staan.
Het is mede een issue en met name voor oudere Ziggo mediaboxen die van een smartcard voorzien zijn.
JA, dat kan. Bij elke provider staat zoiets in de algemene voorwaarden. U leent een apparaat van de provider, dus u moet dit terugbezorgen. U had voordat u het apparaat weg had gebracht naar het milieupark eerst moeten vragen bij de provider wat u te doen staat. Het was immers niet uw apparaat maar dat van de provider. Een boete is niet toegestaan, wel een schadevergoeding voor het apparaat en de aadministratiekosten en verder incassokosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer