zo
door zonnig01 Dec 19, 2012 om 11:29
Elektronica & tv

TV aanbieders

Dag allemaal,

Ik heb digitale tv van Ziggo. Als ik wil, dan kan ik nog altijd op analoog kijken als ik de decoder uitzet.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar wat voor aanbieders er nog meer zijn, zodat ik niet alleen afhankelijk ben van digitale tv.

Ik ben bang dat er dan geen aanbieders meer zijn. Nu vind ik zo'n backup wel handig, voor het geval ik eens problemen heb met een decoder.

Toch is mijn ervaring, dat Ziggo weer veel duurder is dan de overige aanbieders. Mijn Internet en telefonie heb ik van Telfort, maar ik ben bang dat als ik bij hun digitale tv neem en mijn Internetverbinding wegvalt, dat ik dan direct geen tv verbinding meer heb.

Hoe hebben jullie dit aangepakt ? Hebben jullie tips of juist aanbieders die je niet moet nemen ?

1146 10 Rapporteer

pavoordf
door pavoordf - Dec 19, 2012 om 12:13
519 Antwoorden / 73 Vragen

Volgens mij heeft Ziggo ook nog een analoog pakket, wat overigens steeds verder wordt uitgekleed. Wanneer digitale TV van Ziggo uitvalt is overigens ook de kans groot dat analoog wegvalt, afhankelijk van de oorzaak van de storing

Via de "ether" is geen analoge TV meer te ontvangen. De analoge zenders zijn een aantal jaar terug uitgezet. Daarvoor is Digitenne in de plaats gekomen, digitale TV via de antenne. Daarvoor heb je een externe of in de TV ingebouwde DVB-T ontvanger nodig. Ned 1, 2 en 3 en de regionale omroep zijn vrij (zonder decoder) te ontvangen.

Zelf heb ik UPC (binnenkort Ons Net via glasvezel). Ik heb geen backup voor TV. Wanneer TV wegvalt, dan doe ik wel zonder. Back-up voor telefoon is mobiel

valerius-2
door valerius-2 - Dec 19, 2012 om 12:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

A.ls ik het goed gezien heb zijn er ook glasvezel leveranciers die analoog in hun pakket hebben. Ik denk als u op het zoekt hierna dat u kan zien welke dat zijn.

pavoordf
door pavoordf - Dec 19, 2012 om 14:27
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 19 dec 2012, 12:34]A.ls ik het goed gezien heb zijn er ook glasvezel leveranciers die analoog in hun pakket hebben. Ik denk als u op het zoekt hierna dat u kan zien welke dat zijn.

Klopt. De provider die wij krijgen heeft ook analoog in het pakket

tenormin
door tenormin - Dec 19, 2012 om 14:36
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Analoge T.V. gaat er in de toekomst toch wel uit, heb ik gelezen. @pavoordf, vorige week was digitale ontvangst van Ziggo kapot, analoog in andere kamer werkte gewoon. Wat digitale storing inhield ben ik vergeten-kreeg twee code nummers, zoals 34-48 (is voorbeeld-niet de echte). Probleem had met kabel te maken maar beinvloedde dus niet de analoge doorgave.
@zonnig01, vind Ziggo niet zo duur vergeleken met...wel als je tel. hulp nodig hebt, dan hang je snel op als je de kosten hoort. Denk dat er bij iedere aanbieder plus en min punten zijn.

jo
door jorisw - Dec 19, 2012 om 14:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In ieder geval biedt Lijbrandt analoge tv met glasvezel. Ik weet niet of andere glasvezel providers dat ook doen. Het analoge pakket is vooral bedoeld om tv op andere televisies te kunnen bekijken. Het is geen backup oplossing.

Als het puur om backup gaat in geval van storingen, dan zou ik gewoon een digitenne kastje nemen.

pavoordf
door pavoordf - Dec 19, 2012 om 15:01
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 19 dec 2012, 14:36]@pavoordf, vorige week was digitale ontvangst van Ziggo kapot, analoog in andere kamer werkte gewoon. Wat digitale storing inhield ben ik vergeten-kreeg twee code nummers, zoals 34-48 (is voorbeeld-niet de echte). Probleem had met kabel te maken maar beinvloedde dus niet de analoge doorgave.

Ik zei ook: "Wanneer digitale TV van Ziggo uitvalt is overigens ook de kans groot dat analoog wegvalt, afhankelijk van de oorzaak van de storing"

M.a.w. afhankelijk van de oorzaak vallen ze beiden weg of één van de twee.

tamayo
door tamayo - Dec 19, 2012 om 15:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Onlangs ben ik van Ziggo-TV overgestapt naar TV van Telfort aangezien ik al jaren internet van Telfort had en sinds 3 jaar ook vaste telefonie.
Aangezien al deze 3 voorzieningen over 1 verbinding gaan (glasvezel?) via de ouderwetse telefoonbekabeling van de voormalige PTT, zal bij een storing 'alles tegelijk' uitvallen wat bij Telfort 'vaker' voorkomt dan bij Ziggo... Als ik geen specifieke bijzondere technische problemen in mijn huis had, had ik voor Ziggo alles in één gekozen, hoewel je bij hen voor iedere TV een smardcard of digitale ontvanger moet hebben, wat ik ook geen voordelige oplossing vond, maar zelden tot geen 'uitval'...
In 1 van de reacties hier, las ik ook al dat de beste oplossing - ook m.i. - is dat voor welke TV- provider je ook kiest: als je geheel 'zeker' wilt zijn van tenminste 1 TV-ontvangst, je dan een Digitenne abonnement er bij kunt nemen, of 1 voor iedere TV...
Ik heb dat voor onze 3e TV gedaan, aangezien dat naast het 3-in-1 pakket van Telfort, binnen welke je de 1e 2 TV-verbindingen hebt, het voordeligst is (nú slechts € 4,- p.m.) èn het meest 'zeker'; alles via Telfort...
Ik maak niet graag reclame voor hen, maar van diverse opties…
…lees ook mijn reactie op een nogal verwarrend ’commentaar’ elders op dit ‘forum’.

tamayo
door tamayo - Dec 19, 2012 om 15:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

...overigens heeft Ziggo naar ik meen al midden 2011 het anologe signaal geheel afgeschaft - en alle anderen zullen spoedig volgen - dus ontving ik op een TV zonder smardcard of digitale ontvanger, óók digitaal signaal, weliswaar minder fraai, maar op alle soorten TV's, dus ook op anologe toestellen...

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2012 om 01:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tamayo! schreef op woensdag 19 dec 2012, 15:57]...overigens heeft Ziggo naar ik meen al midden 2011 het anologe signaal geheel afgeschaft - en alle anderen zullen spoedig volgen - dus ontving ik op een TV zonder smardcard of digitale ontvanger, óók digitaal signaal, weliswaar minder fraai, maar op alle soorten TV's, dus ook op anologe toestellen...

O ja? Via Ziggo kan je nog steeds analoog via coax ontvangen. Zonder decoder of CI+ module kijk je analoog, niet digitaal!

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 20, 2012 om 02:59
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 19 dec 2012, 14:50]In ieder geval biedt Lijbrandt analoge tv met glasvezel. Ik weet niet of andere glasvezel providers dat ook doen. Het analoge pakket is vooral bedoeld om tv op andere televisies te kunnen bekijken. Het is geen backup oplossing.

Als het puur om backup gaat in geval van storingen, dan zou ik gewoon een digitenne kastje nemen.

Analoge televisie middels glasvezel!?

Via glasvezel gaat digitale televisie en internet etc.