TV op NPO1 bevriest.
Hallo medeforum leden, heb een oude LG TV (2011). In huiskamer HD, slaapkamer (nog) analoge. Ziggo is provider. Vraagje (ja, weet dat ik bij Ziggo moet zijn): Alleen op NPO1 bevriest het beeld telkens enige seconden, andere kanalen geen last; slaapkamer TV geen probleem. Heeft iemand enig idee waarom of hoe het kan dat dit alleen op NPO1 is?
Alleen vanavond of regelmatig? Als eens een keer de ontvanger van Ziggo met het schakelaartje aan de achterkant uitgezet, een minuut of tien gewacht, schakelaar weer aan, dan op afstandbediening weer aanklikken, tijdje wachten tot alles weer komt, wil wel eens helpen.n
@genee en @tijger1, heb ik gedaan, heb het geruime tijd. Maar 1 blijft "frozen". Dat is eigenlijk de vraag: waarom alleen op 1 kanaal.
@tenormin, wellicht zijn ze gekort op hun subsidie :-)
Het beste is toch om ziggo te bellen, deze kunnen zien hoe het met de verbinding gesteld is.
Ik heb dan verder eigenlijk geen idee. Jammer.
Merkte het gisteren nogal @tijger1, die boeren bleven telkens "verstijfd" staan. De vrouwen trouwens ook. ;-)
Kijk ik nooit naar. Ik neem weleens wat op van 1, en dan bevriest het ook weleens bijlater kijken. Dacht altijd dat dat aan de opname lag.
Maar misschien komt er nog advies.
In de slaapkamer kijk je analoog begrijp ik, dus dan zal het beeld sowieso niet bevriezen. Dat het digitale signaal bevriest kan met van alles te maken hebben, slechte kabels, stoorzenders in de buurt, zwak signaal. Wel vreemd dat het bij NPO1 is. Is er recent iets veranderd? Nieuw apparaat bijvoorbeeld?
@diumenge, nee, niets veranderd, ook geen nieuw apparaat. Ik zou al lang aan de bel hebben getrokken (bij Ziggo) ware het niet dat het maar 1 kanaal betreft waar ik weinig naar kijk: de rest is normaal. Dat is wat mij puzzelt. Want wat je allemaal noemt: dan zouden andere zenders ook die "bevriezingen" moeten heb, althans, naar mijn mening dan?
Hoeft niet noodzakelijk bij alle kanalen zo te zijn. Mijn ervaring is (was) dat het met name bij de minder populaire kanalen zo is, omdat die op wat gevoeligere frequenties zitten (o.i.d). Toch maar 's met Ziggo bellen dan.
Laat uw provider uw 'systeem'doormeten. De reden kan de signaalsterkte zijn waarmee NPO1 'doorkomt' bij u. Het kan (ook) invloed zijn - interferentie - van buitenaf. Hoe heeft u de TV aangesloten, via skart of is bij uw tv ook HDMI mogelijk? Een oude coax die interferente signalen doorlaat kan ook aanleiding zijn.
Bevriezen zoals u het noemt komt meestal doordat het digitale signaal niet goed op tijd 'wordt gebufferd' (resp. niet goed doorkomt) en daardoor het beeld even stil staat.
(Toevallig had ik vanavond dit probleem even bij een regionale zender)
Hoe oud zijn de kabels die tussen de aansluiting van Ziggo (in meterkast?) naar de setop box gaan?
2016 @jorisw
De oorzaak kan zijn,dat u nog oude soepele kabeltjes gebruikt. Vervang die voor de stuggere kabel, daar is de mantel beter geisoleerd
Vindt kabels van Januari 2016 niet echt oud te noemen. Door Ziggo gedaan. En de kabel is niet soepel te noemen.
Ook ik heb wel eens een bevroren of pixelbeeld op NPO 1, het advies van @genee achter de hand houden lijkt mij een goed idee.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/mediabox-herstarten/
Heb ik immers gedaan @shoppie. Zal je link bewaren; heb zo geen zin om Ziggo te contacten: kijk weinig naar NPO1. Expres vanavond wel: nu hoor ik zelfs "knetters", echt scherpe, korte knalletjes. Heel vreemd allemaal. Zou allemaal logisch zijn als alle kanalen het hadden, zeker bij een toestel van maar €300,00, maar nog steeds, begrijp niet dat alle kanalen dit dan niet hebben.
Weet niet welke Mediabox je hebt want dat maakt verschil hoe te resetten.
Geen idee @sjoppie, als HOAX een media box is, dat heb ik dan. Maar goed, zal wel eens gaan "Ziggo-en". ;-); je weet: volledig zonder kennis....
@tenormin , zus van mij had hetzelfde probleem , decoder gaf een knal . De enigste oplossing was hier : Hirschmann kabel erop en de decoder terug zetten naar fabrieksinstellingen .
ik denk dat de tv aan vervanging toe is.
Dat geloof ik graag @honda08; is al een wonder dat hij het, voor die prijs, nog steeds doet. Maar, zoals geschreven, kijk weinig NPO1, dus laat het zijn tijd wel uitdienen tot ieder kanaal gaat bevriezen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer