kn
door kniekous Mar 24, 2014 om 18:41
Elektronica & tv

Tv zenders gecodeerd tijdens het opnemen

Hoi,
mijn vraag:
ik heb een samsung tv type 8000 serie
ik heb de mogelijk om programma's op te nemen via een harddisk met usb aansluiting
maar als ik opneem en gelijkertijd tv wil kijken gaat dat niet
op de commerciële zenders kunnen we geen tv kijken
gebeld met samsung en Ziggo maar ze geven elkaar de schuld maar ik heb wel voor €160 spullen aangeschaft die ik niet kan terug brengen, weten jullie een oplossing hiervoor,
ik voel me ontzettend beet genomen door samsung en Ziggo, hoor heel graag jullie reactie,

met vriendelijke groeten,

[edit redactie: prive informatie]

4372 12 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 24, 2014 om 18:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het klopt u kan maar naar 1 zender kijken of opnemen u zal er dus een aparte decoder bij moeten kopen. Er is in deze(die ik ook heb geen 2e tuner aanwezig.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 24, 2014 om 19:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waar heeft u die Samsung gekocht, het zou namelijk zomaar kunnen dat het een importmodel is en dat daarom de commerciële zenders niet door uw decoder of CI+ module worden herkend.
Welke letters staan achter uw typeaanduiding 8000 WYX met die info kan ik zo zien of u een Nederlands model heeft

Groet
Diewilik

door 1953 - Mar 24, 2014 om 19:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Op mijn Philips ook getracht iets op te nemen met een 1Tb geheugen. Ook met de Philips is het zo dat als er wordt opgenomen, dat ook naar de zender verplicht moet kijken, geen andere zender mogelijk.

Dus blijkbaar is het bij de Samsung niet anders en zo mogelijk ook bij andere merken.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft op de commerciële zenders kunnen we dan geen tv kijken.

Maar dat zal dan toch ook het geval zijn als u Ned 1 op wil nemen en naar Ned 2 wil kijken? Er zitten geen twee tuners in die tv.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 19:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat hebt u dan voor die € 160 aangeschaft?

despuiter
door despuiter - Mar 25, 2014 om 13:15
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook een Samsung van type 8000 en herken het niet, kan gewoon opnemen en andere zender kijken. We hebben overigens geen Ziggo.

Voor 160 euro heb je anders wel een beste harddisk , had ook wel veel goedkoper gekund, meer heb je er niet bij nodig.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 25, 2014 om 16:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt gewoon een tweede smartcard nodig.

crewmember
door crewmember - Mar 26, 2014 om 10:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 16:31]Je hebt gewoon een tweede smartcard nodig.

Nee hoor alleen maar een dual tuner.

Kniekous:
Je TV kan maar 1 signaal tegelijk decoderen, dus je kan opnemen of je je kan TV kijken. Niet tegelijk.

Sommige tv's hebben een dual tuner waardoor dit wel kan, en anders zijn er losse dual tuner kastjes te koop. (HUMAX 5050C)

Hier heb je dus 1 tuner om mee op te nemen, en 1 om tv mee te kijken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 26, 2014 om 12:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 26 mrt 2014, 10:31][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 16:31]Je hebt gewoon een tweede smartcard nodig.Nee hoor alleen maar een dual tuner.
En wat heeft TS?

crewmember
door crewmember - Mar 26, 2014 om 13:02
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 26 mrt 2014, 12:12][quote=crewmember schreef op woensdag 26 mrt 2014, 10:31][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 16:31]Je hebt gewoon een tweede smartcard nodig.Nee hoor alleen maar een dual tuner.
En wat heeft TS?

In single tuner.

Als hij nog een smart card koopt heeft hij daar niks aan. In een dual tuner gaat ook maar 1 smartcard.

despuiter
door despuiter - Mar 26, 2014 om 14:18
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 26 mrt 2014, 10:31]

Sommige tv's hebben een dual tuner waardoor dit wel kan, en anders zijn er losse dual tuner kastjes te koop. (HUMAX 5050C)

Hier heb je dus 1 tuner om mee op te nemen, en 1 om tv mee te kijken.

Een Humax 5050C is een HD Digital Recorder en daarmee kan je 2 zenders tegelijk opnemen naar een derde zender kijken.

wi
door willem=a - Dec 3, 2014 om 08:23
21 Antwoorden / 0 Vragen

"Een Humax 5050C is een HD Digital Recorder en daarmee kan je 2 zenders tegelijk opnemen naar een derde zender kijken".

Dat is niet altijd het geval en kan pas sinds kort vaker op het Ziggo netwerk. De 5050 heeft net als de 5200 en 5400, twee tuners en dus kun je altijd één zender opnemen een ander bekijken. Of 2 zenders opnemen en een eerder gemaakte opname bekijken. Door de verandering van de zender streams is het echter vaker mogelijk een zender te bekijken en 2 anderen op te nemen, maar dat is dan dus wel afhankelijk van de streams waarin die zenders zich bevinden. De 5200 en 5400 zijn daarnaast interactief (Ziggo) als deze worden aangesloten op het Internet, dat ook van en andere provider mag zijn. Alle 3 de decoders kunnen voorts worden opgenomen in je netwerk om zo bestanden uit te wisselen.

Maar het werkt beter als een schijf op een Tv, want dan kun je doorgaans alleen maar opnemen wat je op dat moment bekijkt.

Mvg. Willem.