bikedreams
door bikedreams May 12, 2015 om 11:28
Elektronica & tv

Verlaging geluid tv-uitzendingen

Enkele jaren geleden heb ik de overstap gemaakt van UPC naar Tele2.
Na een tijd als klant bij Tele2 moest ik noodgedwongen weg omdat zij technisch een probleem niet konden oplossen. Ik had blokkerig beeld en dit zou, na zelfs inschakeling van KPN, aan de bekabeling ondergronds in de buurt liggen?! Vreemd verhaal.
Ik weer terug naar UPC en daar heb ik nu al na bijna 2 jaar 3 nieuwe mediaboxen versleten. Ik heb vertraging in het zappen en de infobalken van de tv-zenders blijven vaak hangen.

Het belangrijkste echter is dat de doorkomst van geluid op ALLE zenders fluctueert. Sinds afgelopen eind december 2014 bijvoorbeeld is het geluidsniveau aanzienlijk lager. Waar ik normaal bij de keuze voor Dolby Digital een goed geluid kreeg is dit nu zeer zacht. Terug naar fabrieksinstellingen, nieuwe mediabox, niets brengt verandering.
De uitleg van Ziggo (na de overgang van UPC) is dat dit aan de zenders ligt. Hier is geen bewijs voor geleverd en vind ik niet erg acceptabel. Bovendien reageert Ziggo in tegenstelling tot UPC niet meer op berichten/vragen/klachten.

Herkennen mensen bovenstaand probleem t.a.v. de geluidsverlaging in tv-uitzendingen?

246 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - May 12, 2015 om 12:12
4517 Antwoorden / 29 Vragen
0

Het is een herkenbaar probleem. Maar niet alleen geluidsverlagingen, helaas ook geluidsverhogingen. Dit ligt m.i. (ook) aan de zenders zelf.

De ene zender heeft een 'normaal' geluid en als men schakelt naar een andere zender, moet men of het geluid hoger of lager zetten.

En dan nog die zéér irritante achtergrondmuziek (lawaai) die gedraaid wordt tijdens gesprekken bij allerlei uitzendingen.

Zelf al een keer SBS6 benaderd of er iets fout was gelopen. De letterlijke reactie van hen was:
"Normaal wordt de muziek in de eindmontage met audio-nabewerking recht getrokken, dit is helaas deze aflevering niet gebeurd. Uw klacht is doorgegeven aan de producent van het programma en die zullen er samen met SBS alles aan doen om storende geluiden de volgende aflevering te voorkomen."

Echter het blijft gewoon doorgaan met dat irritant achtergrondlawaai (beter gezegd: voorgrond lawaai, waarbij de gesprekken grotendeels naar de achtergrond verdwijnen), waardoor de gesprekken bijna niet te volgen zijn. Dus je wordt ook nog eens keihard voorgelogen / voor de gek gehouden door, in dit geval, SBS6.

valerius-2
door valerius-2 - May 12, 2015 om 13:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Staat ook bij vraag en beantwoord

valerius-2
door valerius-2 - May 12, 2015 om 13:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0
pi
door pieterwolters - May 12, 2015 om 17:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het kan ook komen door een verkeerde instelling van de audio van je televisie. Sommige tv's kunnen het geluid bewerken (meer of minder dynamiek, pseudo-stereo etc). Dat pakt weleens verkeerd uit.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer