jo
door jokuip Jan 26, 2012 om 11:59
Elektronica & tv

Ziggo abonnement -probleem

In augustus maak ik gebruik om 2 maanden gratis eredivisie-live bij Ziggo af te nemen.In oktober 2011 laat ik Ziggo telefonisch weten geen eredivisie-live meer te willen ontvangen en dat ik mijn tv abonnement wil veranderen in Ziggo plus + telefoon van Ziggo ipv Ziggo extra.
Het tv aanbod wordt per 1 nov.2011 aangepast, wat betekent: Geen eredivisie-live en een aantal tvzenders minder.Dus v.a. november geen eredivisie-live meer tot nu toe.
Bij controle van mijn rekening wordt echter nog steeds eredivisie-live mij in rekening gebracht!
Ik heb hier Ziggo over gemaild en gebeld. En wat zeggen zij?
Volgens Ziggo heb ik geanuleerd om eredivisie-live niet meer toe ontvangen en zal per half februari2012 worden afgesloten voor eredivisie-live. Ongelooflijk, omdat ik dit programma sinds november 2011 niet meer ontvang!!
Graag jullie hulp of advies.

706 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 26, 2012 om 12:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jokuip schreef op donderdag 26 jan 2012, 11:59]?
Volgens Ziggo heb ik geanuleerd om eredivisie-live niet meer toe ontvangen en zal per half februari2012 worden afgesloten voor eredivisie-live. Ongelooflijk, omdat ik dit programma sinds november 2011 niet meer ontvang!!
Graag jullie hulp of advies.

Als je iets niet meer wilt ontvangen dan kan dat, niet gezegd dat je dan niet meer hoeft te betalen..............
als er opzegtermijn aan abo hangt dan betaal je gedurende die periode gewoon of je er nu naar kijkt of niet.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2012 om 12:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hierbij blijk dat je een opzegging niet per telefoon moet doen, het beste kan je het als u geen internet heeft het scriftelijk liefst aangetekent kan doen. Via het net kan je het ook op u gegevens veranderen.
Een vraag om bevestiging hierbij kan ooit geen kwaad.Meestal krijg je bericht dat het abonnement is veranderd.

jo
door jokuip - Jan 26, 2012 om 12:25
14 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Stacey:Bedankt voor je snelle reactie. Echter, Ziggo heeft mij miv nov.2011 afgesloten voor eredivisie-live, maar dit wordt mij tot nu toe nog steeds in rekening gebracht! Ziggo zegt/mailt mij nu dat dit programma per half februari 2012 voor mij wordt afgesloten.

tdehond
door tdehond - Jan 26, 2012 om 12:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jokuip schreef op donderdag 26 jan 2012, 12:25]Hallo Stacey:Bedankt voor je snelle reactie. Echter, Ziggo heeft mij miv nov.2011 afgesloten voor eredivisie-live, maar dit wordt mij tot nu toe nog steeds in rekening gebracht! Ziggo zegt/mailt mij nu dat dit programma per half februari 2012 voor mij wordt afgesloten.

Is dit afsluiten destijds schriftelijk of via email bevestigd?
Zo niet, dan wordt het lastig aantonen dat al per november vorig jaar is afgesloten als Ziggo dit ontkent.

U kunt schriftelijk aangetekend bezwaar maken tegen de fouten die Ziggo gemaakt heeft in de administratie.
Maar begin met bezwaar maken via klachtenformulier site. Dat is gratis. Komt u er dan op korte termijn niet uit, dan kunt u overwegen schriftelijk aangetekend te klagen.

Naar de geschillencommissie heeft m.i. geen zin als u geen bewijs heeft in de vorm van een email of brief dat in november is afgesloten.

stacey
door stacey - Jan 26, 2012 om 12:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jokuip schreef op donderdag 26 jan 2012, 12:25]Hallo Stacey:Bedankt voor je snelle reactie. Echter, Ziggo heeft mij miv nov.2011 afgesloten voor eredivisie-live, maar dit wordt mij tot nu toe nog steeds in rekening gebracht! Ziggo zegt/mailt mij nu dat dit programma per half februari 2012 voor mij wordt afgesloten.

Ja dat kan, zoals ze zeggen heb jij het geannuleerd.......dat kan, maar veelal niet kostenloos binnen een lopend contract of zonder opzegtermijn.
Had je het per datum dat het mogelijk was opgezegd dan had je het tot die datum gewoon ook geleverd gekregen tenzij je aangeeft daar geen behoefte (meer) aan te hebben dan kunnen ze het (eventueel) stoppen.
Verwacht dat dat hier gebeurd is.

je
door jeppa123 - Jan 29, 2012 om 00:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb voor ziggo gewerkt. U heeft inderdaad een maand opzegtermijn en als u een product opzegt mag u het product 3 maanden niet meer afnemen. Dit om te voorkomen dat mensen telkens aan een actie gaan meedoen. Maar het klopt niet dat u tot half februari moet blijven betalen. als u op de 29 januari opzegt stopt dit op 29 februari, dus altijd maand opzegtermijn. Ziggo werkt niet met contracten. Advies is naar de goede lijn bellen. Ziggo heeft een uitgebreid keuze menu en veel verschillende afdelingen. Veel mensen bellen naar de verkeerde afdeling en krijgen daardoor ook verschillende dingen te horen. U moet echt naar de klantenservice. Eerste keuze menu --> wijzigingen en mutaties en dan spreekt het voor zich. Succes ermee!

fe
door festinger - Jan 29, 2012 om 02:25
410 Antwoorden / 18 Vragen

@ jeppa dank voor je verhaal. 1 maand opzegtermijn is de standaard. Echter dat lukt alleen als je de juiste lijn belt????!!! Eigenlijk zegt dit al genoeg. Nog erger is dat je betaald moet bellen voor deze onbekwaamheid aan de andere kant van de lijn. En waag het niet een incasso terug te boeken omdat je gelijk hebt. Dan mag de uitbestede lijn niet meer helpen.