ro
door ronvandijk2861 May 17, 2013 om 15:08
Garantie & verzekeringen

Afschaffing halfwezen

Afschaffing halfwezenpensioen

Graag wil ik een discussie opgang brengen.
Het volgende heb ik zojuist gepost bij de 2e kamer:

Geachte dames/heren,

Vandaag kom ik er achter dat per 26 maart 2013 de halfwezenpensioen is komen te vervallen. Dit is echter tot op heden ook weer niet in de media bij het grote publiek bekend.
Ik heb hier echter weer een dujavu (1996 wijziging AWW naar ANW.
Nu wordt ik zelf hierin getroffen nl. mijn vrouw is 2 weken geleden komen te overlijden nadat er 3,5 jaar geleden kanker was geconstateerd, wij hebben samen 2 jonge kinderen van 7 en 9 jaar, wij hebben ons dus niet aanvullend kunnen verzekeren.

Schandalig dat dit ook weer in Nederland zomaar kan.

Dit stukje extra geld zou ik nodig hebben gehad om extra opvang en dergelijke te kunnen betalen, nu dit is komen te vervallen kan ik beter stoppen met werken en mij volledig op de kinderen richten.
Goed plan weer van deze regering goed over nagedacht kijk toch ook eens naar de gevolgen.

Aangezien het vraag en antwoord formulier op deze site niet werk verzoek ik dat dit in de kamer wordt besproken.

Graag uw reactie.

650 6 Rapporteer

getty
door getty - May 17, 2013 om 15:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Allereerst gecondoleerd met uw verlies.U kunt als u een discussie op gang wilt brengen, dit beter bij het onderdeel discussies doen, dit is een vraag en antwoord forum.

tenormin
door tenormin - May 17, 2013 om 15:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@getty, misschien kan jij een link zetten voor meneer naar discussies. (Je weet, ik kan het niet) en meneer is hier voor het eerst.

valerius-2
door valerius-2 - May 17, 2013 om 15:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is al heel lang bekent dat zou gebeuren u heeft dit gezien u omstandigheden zeker gemist.

Cookies
door Cookies - May 17, 2013 om 17:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Aangezien het vraag en antwoord formulier op deze site niet werk verzoek ik dat dit in de kamer wordt besproken........

Het IS al in de Tweede Kamer besproken en de wijziging is goedgekeurd door de Eerste Kamer.

Als je meer kinderopvang-uren nodig hebt, krijg je toch ook meer kinderopvangtoeslag?

Cookies
door Cookies - May 17, 2013 om 17:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 17 mei 2013, 15:45]@getty, misschien kan jij een link zetten voor meneer naar discussies. (Je weet, ik kan het niet) en meneer is hier voor het eerst.

Als hij 'vraag en antwoord' kan vinden, kan hij ook 'discussies' vinden, want die 2 staan gewoon naast elkaar boven aan de pagina.

diumenge
door diumenge - May 17, 2013 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die heeft hij al lang gevonden: