ch
door chr47 Mar 26, 2012 om 13:10
Garantie & verzekeringen

AOW +aanvullend pensioen

Mijn man heeft AOW ik niet en omdat ik een prepensioen heb krijg ik AOW logisch ik kom met mijn prepensioen boven de norm van inkomen.
nu kom ik 21 dagen zonder inkomen in de maand dat ik 65 jaar wordt.
hebben we dan geen recht op een volledig AOW die maand we zijn voor 1950 geboren

837 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo chr47,

De AOW gaat vanaf 1 april 2012 niet meer in op de eerste dag van de maand waarin iemand de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, maar op de dag zelf dat iemand die leeftijd bereikt. De Eerste Kamer heeft ingestemd met een wetsvoorstel hierover van minister Kamp van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Dus: AOW pas vanaf de dag dat je 65 wordt!

.....hebben we dan geen recht op een volledig AOW die maand we zijn voor 1950 geboren.....
Nee dus.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet voor 1950 geboren was zou je nog lang geen AOW krijgen.

Vind het wel een interessant probleem, want je zou geen recht hebben, maar via een omweg misschien wel. Ik zou dit even voorleggen aan de SVB.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=Vind het wel een interessant probleem, want je zou geen recht hebben, maar via een omweg misschien wel. Ik zou dit even voorleggen aan de SVB.

?????
Waar haal je dat nu vandaan?
Eigen bedenksel?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Herstel:

.....Vind het wel een interessant probleem, want je zou geen recht hebben, maar via een omweg misschien wel. Ik zou dit even voorleggen aan de SVB.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het duurt dan nog 3 jaar zal me daar geen zorgen overmaken, er kan nog zoveel verandert worden in die tijd. De meeste dingen waar een mens zich zorgen over maakt gebeuren nooit.
Het is juist anders dat het niet gaat zoals u in gedachte heeft.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

U partner heeft nu al recht op toeslag. Deze wordt vermindert naar rato van uw inkomen. Als uw inkomen € 0,- wordt krijgt uw parner 90% toeslag.

Zie Klik hier..

Jantje

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jantje7,

Maar in de maand dat TS zélf 65 wordt krijgt de partner toch geen toeslag meer?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:28: Het duurt dan nog 3 jaar zal me daar geen zorgen overmaken, er kan nog zoveel verandert worden in die tijd. De meeste dingen waar een mens zich zorgen over maakt gebeuren nooit.
Het is juist anders dat het niet gaat zoals u in gedachte heeft.

TS geeft NIET aan dat ze in 1950, maar vóór 1950 geboren is!!

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:41: @jantje7,

Maar in de maand dat TS zélf 65 wordt krijgt de partner toch geen toeslag meer?

Als TS die maand dat ze 65 wordt een eigen AOW uitkering krijgt wordt dit als inkomen gezien en wordt de toeslag met dat bedrag vermindert.
Wat overblijft wordt dus als toeslag uitbetaald.

Jantje

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

De man heeft AOW, maar zonder toeslag, omdat mevrouw haar inkomen te hoog is.
Per de eerste van de maand dat mevrouw recht op AOW heeft valt haar inkomen weg, terwijl haar AOW pas op haar geboortedag in gaat.
Nu doet zich echter de mogelijkheid voor, dat omdat haar inkomen op de eerste van de maand weg valt, haar man wel voor een toeslag in aanmerking zou kunnen komen. Geen idee of ze deze optie ook dichtgetimmerd hebben, dus op naar de SVB.

Nu een beetje duidelijk edrick?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman,

Ja, dank je. ;-)

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees me eigen mail en ik ben niet zo duidelijk geweest denk ik.
Mijn man heeft AOW en krijgt geen toeslag voor mij omdat ik een prepensioen ontvangt.
we zijn voor 1950 geboren.
ik ben op 21 jarig dan AOW maar de 30 ste van vorige maand is prepensioen gestopt zoals er nu naar ziet welzijn en zorg pensioen stop dan.
dus is mijn vraag is het dan reeel dat mijn man over de dagen dat ik nog geen 65 jaar bent toeslag krijgt van AOW

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon de toeslag aanvragen bij de SVB, nee heb je, ja kun je krijgen.

Alleen het APB laat het prepensioen/VUT tegenwoordig doorlopen tot de verjaardag, andere pensioenfondsen niet.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: APB moet natuurlijk zijn ABP.