sp
door sperwer661 Feb 18, 2012 om 11:31
Garantie & verzekeringen

BEGRAFENIS VERZEKERING

Een oom van mijn vrouw (een broer van mijn schoonvader allebei inmiddels overleden) vroeg mij om zijn begrefenis te regelen toen hem werd verteld dat hij kanker had.
Hij is overleden in ziekenhuis en vredig ingeslapen
Ik heb toen de begrafenis/ uitvaart geregeld.
volgens de begrafenis onderneming toen alles was geregeld bleef er een potje over van € 1700.- hieruit moesten nog exra dingen worden betaald o.a koffietafel etc. een kleine €1000.-
de overledende had polissen met een waarde die zijn ingenomen + dat er een bedrag moest worden betaald toen hij nog in leven was hier is een begrafenispolis op afgegeven
dit is ook de begrafenis ondernemer waarbij de crematie is verzorgd
nu komt het (het gaat mij niet om het geld) ik heb dus van hem € 1700.- te goed minus de extra kosten € 1000.- blijft over € 700.-
de door hem ingenomen polissen waarop de begrafispolis is afgegeven (met bijbetaling) worden niet door AEGON uitbetaald aan hem waardoor hij mij een rekening stuurt van €1000.-
ik heb hem verteld dat ik niks met AEGON te maken wil hebben alleen met de begrafenis onderneming omdat ik niks weet van andere polissen alleen van zijn polis waarop staat vermeld dat het overgebleven bedrag wordt uitbetaald aan begunstige
De begrafenis onderneming verteld dat AEGON niet uitbetaald omdat deze alleen uitbetaald aan nabestaande
De overledende was alleenstaand
1) geen echtegenote
2) twee kinderen uit vorig huwelijk woonde in Zuid Afrika
hij heeft meer dan 50 jaar geen contact met ex vrouw en kinderen die zijn misschien overleden
Als enige nabestaande kan worden gezien
1) de vrouw van zijn overleden broer
2) nichtje van overledende (dochter van zijn broer )
De overledende is voor de tweede keer getrouwd waarvan de vrouw ook is overleden.
conclusie AEGON betaald niet uit, niet aan mij en niet aan begrafenis onderneming
IK vindt dat de begrafenis onderneming voor het afsluiten van de begrafenis polis dit kenbaar moest maken dat de polissen die niet worden uitgekeerd c.q.aangepast moesten worden zodat bij AEGON tweede persoon op de polis kwam te staan dit heeft hij niet gedaan
de oude polissen zijn door hem geaccepteerd waarop een nieuwe polis/verzekering is afgegeven
Deze zijn bij mij geheel onbekend
de begrafenis is geregeld an de hand van de begrafenis polis
dit loop nu al van juni 2011
Gaat AEGON nu prifiteren van de € 1700.- ?
of heb ik nog steeds recht op een uitkering van het overgebleven bedrag € 1700.- minus kosten € 1000.-
blijft over € 700.--
Het is mij niet te doen om het bedrag maar over het bedrag wat ik moet betalen € 1000.-
de begrafenis onderneming eist van mij € 1000. en verteld dat ik het moet uitzoeken met AEGON
maar volgens mij is het zijn probleem
Wie kan mij helpen

1009 3 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 18, 2012 om 15:59
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Oude polis dus zijn de € geen Guldens?

Verder mag je altijd de uitvaart ondernemer vragen hoe het werkelijk zit.
Aegon betaalde meestal rechtstreeks na inleveren of opvragen polissen dus die moeten zij ook kunnen aantonen.

marcel75
door marcel75 - Feb 18, 2012 om 16:07
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Nogal een behoorlijk conclusie: "Als enige nabestaande kan worden gezien". Dit is niet zoals de wetgever dat ziet. U geeft zelf aan dat overledene kinderen had. Die zijn de nabestaande. Zijn de kinderen al overleden, dan komen de kinderen van die kinderen in de plaats.

Je kunt niet dus zomaar even zelf bepalen wie de nabestaanden en dus de erfgenamen zijn. Als overledene niet wilde dat zijn kinderen iets kregen, dan had hij een testament moeten laten opstellen.

Laat een notaris een verklaring van erfrecht opstellen en je weet wie de erfgenamen zijn.

Van Aegon kun je niet verwachten dat zij op het moment van het sluiten van de verzekering weten wie de erfgenamen kunnen zijn. Dat kan tot het laatste moment nog wijzigen.

ni
door niques - Mar 5, 2012 om 00:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk ook dat mijn voorganger de spijker op de kop slaat.
Als u niet wettelijk of notarieel (testament) als erfgenaam of testamentair executeur bent aangewezen, heeft u nergens recht op en was u een behulpzame neef/nicht voor uw Oom.
Anderzijds bent u ook niet aansprakelijk voor de kosten van crematie van de overledene.
U kunt de begrafenisondernemer inzake de nota dus simpel doorverwijzen naar ‘de wettelijke erfgenamen’ (als die nog ooit vindbaar zijn of zich melden).

Dat er een X bedrag ongebruikt mocht blijven van het totaal verzekerde bedrag is een meevallertje voor de verzekeringsmaatschappij als de wettelijke erfgenamen (de kinderen of de erf lijn van deze kinderen) daar geen aanspraak op maken.