filijne
door filijne Jan 4, 2011 om 15:55
Garantie & verzekeringen

DELA vult ongevraagd premie aan

Vandaag viel de nieuwe polis van DELA uitvaartverzekeringen in de bus. Tot onze verbazing zagen wij dat er ongevraagd een aanvullende premie is toegevoegd aan onze polis.
Uiteraard hebben wij daar zelf geen toestemming voor gegeven. Het is dan ook triest, als je belt en als antwoord krijgt dat je pas over 4 werkdagen wordt teruggebeld.
Zijn er meer mensen die deze ervaring delen?

684 5 Rapporteer

birdies
door birdies - Jan 4, 2011 om 16:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Tot onze verbazing zagen wij dat er ongevraagd een aanvullende premie is toegevoegd.....

Aanvullende premie? Is het verzekerd bedrag een beetje verhoogd soms?

filijne
door filijne - Jan 4, 2011 om 16:09
5 Antwoorden / 3 Vragen

nee lees maar even nog goed: er is ongevraagd een aanvullende verzekering toegevoegd, is dat misschien duidelijker voor u?

rj
door rjw - Jan 4, 2011 om 23:57
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=filijne schreef op dinsdag 4 jan 2011, 16:09]nee lees maar even nog goed: er is ongevraagd een aanvullende verzekering toegevoegd, is dat misschien duidelijker voor u?

Wat zit er in die aanvullende verzekering (puur uit interesse)?

birdies
door birdies - Jan 5, 2011 om 00:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=filijne schreef op dinsdag 4 jan 2011, 16:09]nee lees maar even nog goed: er is ongevraagd een aanvullende verzekering toegevoegd, is dat misschien duidelijker voor u?

Ja, nu wel ja! Je kunt nu wel een rode duim aan mij geven, maar aanvullende verzekering is wat anders dan zeggen dat er een aanvullende premie is toegevoegd. Logisch dat je vragen/misverstanden krijgt als je zelf e.e.a. niet goed weer geeft.

En waarom de vraag hier stellen? Degene die het beste antwoord op je vraag kan geven, is DELA zelf.

yv
door yvanbruggen - Jan 5, 2011 om 17:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Filijne,

Vandaag las ik uw bericht op dit forum. Als medewerker van DELA geef ik u graag een reactie.
U heeft een DELA UitvaartPlan. Deze verzekering bestaat uit twee onderdelen die bij elkaar horen: de Basisverzekering en de Plusverzekering. Met de Basisverzekering heeft u recht op een uitvaart zoals die in onze voorwaarden beschreven staat. Daarnaast heeft u een bedrag van minimaal € 525 verzekerd op uw Plusverzekering om aanvullende eigen wensen vorm te geven. Op http://www.dela.nl/over_dela/veelgestelde_vragen/verzekeringen/polisblad_2011/ leest u meer over uw polisblad voor 2011.

Met vriendelijke groet,
Yvonne van Bruggen
DELA