ni
door nietzo Jun 7, 2014 om 20:49
Garantie & verzekeringen

Ditzo autoverzekering

Ditzo : nooit meer !

Afgelopen maart wilde ik mijn autoverzekering oversluiten naar Ditzo. Met hun telefonisch contact opgenomen en gemeld dat ik graag bij hun verzekerd wilde worden vanaf het moment ( 24 april ) dat mijn oude verzekering was opgezegd. Ik kreeg echter van Ditzo enkele dagen later de bevestiging en groene kaart en dat de verzekering reeds in maart was ingegaan. Een correctie hiervan kon alleen via de site Mijn Ditzo : ik moest dus de verzekering opzeggen en weer opnieuw afsluiten.

Op 17 april in de ochtend gebeld naar Ditzo omdat ik het afsluiten niet via de site voor elkaar kreeg. Een jongedame van Ditzo aan de lijn die het voor mij ging regelen, hoewel ze meermalen om een back-up moest vragen, ook omdat ik een All risk verzekering wilde in plaats van een WA plus. Uiteindelijk is het WA plus geworden ( auto is 10 jaar oud ). Zij ging het in orde maken en ik zou de bescheiden thuiskrijgen. Op 17 mei nog niets van Ditzo vernomen, ook niet via Mijn Ditzo dus daarom maar een mail gestuurd naar Ditzo. Ik ben toch wel verzekerd Ditzo ?

Gisteren, 6 juni, gebeld naar Ditzo : "Nee, U bent bij ons sinds maart niet meer verzekerd " . Ik heb deze medewerkster gewezen op het eerdere telefoongesprek met een van haar collega's in de ochtend van 17 april, waarvan bij hen niets bleek te zijn vastgelegd. Ook mijn vraag waarom ik van hen nog geen reactie mocht ontvangen op mijn mail aan ditzo van 17 mei, bleef zij mij het antwoord schuldig. Zij zou het gesprek van die bewuste 17e april terug laten luisteren en mij terugbellen. Binnen een half uur werd ik teruggebeld : het gesprek bleek niet meer te traceren, of ik het exacte tijdstip nog wist. Dit samenvattende bleek mij dat de dame in kwestie geen open kaart wilde of durfde te spelen, je zou het bijna liegen gaan noemen.

Ditzo heeft haar administratie niet op orde, reageert niet op mailing en durft haar eigen fouten niet te corrigeren. Ik bleek ondertussen dus sinds 24 april onverzekerd te hebben rondgereden. Mocht er tussentijds iets gebeurd zijn dan zal er met succes een claim kunnen worden neergelegd bij Ditzo ( onrechtmatige daad, ernstige schuld ) . Gelukkig is dit niet zo ver hoeven te komen. Nu kreeg ik mijn auto niet meer verzekerd bij Ditzo, ik was immers sinds 24 april zonder autoverzekering.

Dit is mij in 34 jaar nooit overkomen. Dat Ditzo er kennelijk op uit is om veel geld te maken met hun acties is prima, dat je dan minder service kan verwachten, a la. Maar dat hun personeel zo slecht administreert en Ditzo niet terugkoppelt of reageert naar klanten, moet een waarschuwing zijn voor klanten in spé. Een gewaarschuwd Ditzo klant telt voor twee. Kies a.u.b. een andere maatschappij, die mag wel wat duurder zijn maar biedt ongetwijfeld meer accuratesse en dus ook service. Lees op internet maar eens de overige reviews op Ditzo en bezint eer ge met Ditzo begint !

506 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 8, 2014 om 00:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Dat mag u zelf over beslissen bij wie u de verzekering afsluit.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 8, 2014 om 13:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Snel elders verzekeren en zorg voor bewijs.

De boete wegens niet verzekerd zijn komt eraan dus zorg dat je ergens verzekerd bent.

Ja, goedkoop en dat is ook hun service helaas.
Online heb je nog enig bewijs dus nooit meer per telefoon.
Maak van elke handeling een printje en bewaar elke E mail.
Dat is beter en bewijsbaar en per telefoon gaat het vaak verkeerd en dan zit je zonder bewijs en onverzekerd is dus strafbaar.


ditzowebcare
door ditzowebcare - Jul 7, 2014 om 10:56
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste heer, mevrouw,

Ten eerste vind ik het erg vervelend dat onze dienstverlening blijkbaar tekort is geschoten. Alvast onze oprechte excuses hiervoor.

Graag wil ik uw klacht de aandacht geven die het verdient.
Maar ik heb te weinig gegevens om dit na te kijken.

Zou u mij wat relevante informatie kunnen doormailen? Een polisnummer zou al helpen. De mail kunt u sturen naar ditzo@ditzo.nl (Tav: afdeling klachten).

Ik hoop graag van u te horen.

Vriendelijke groet,
Ditzo (^KB)

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2014 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@ditzo

Dat is wel grappig, dat u om een polisnummer vraagt. Het topic niet gelezen? De Ts bleek helemaal niet verzekerd te zijn, dus waar moet dat polisnummer vandaan komen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer