door wilo1957 Jan 14, 2016 om 19:14
Garantie & verzekeringen

Garantievoorwaarden worden niet nagekomen

In februari 2014 heeft mijn vrouw een electrische fiets kado gekregen (UNION electrobeat)
Hij is aangeschaft bij de Halfords, nu zijn de meeste fillialen gesloten. echter bij ons in de regio is er nog één open in Hilversum.
de fiets is in augustus 2015 defect geraakt. na veel heen en weer bellen. kon ik hem naar Hilversum brengen bij de Halfords. zij konden het probleem niet vinden,  hebben een onderdeel besteld waarna ik de fiets weer kon ophalen.na een paar dagen ging het echter weer mis met dezelfde klacht.de fiets is bij mij thuis opgehaald door de importeur ( dutchbicyclegroep) alwaar hij gemaakt is.(nieuwe motor) , dutchbicyclegroep heeft de fiets keurig terug gebracht.
in december 2015 ging het helaas weer mis, en weer dezelfde klacht: (het display werkt niet) accu is vol!

geprobeert om dutchbicyclegroep te bereiken ,maar het blijkt nu niet meer te bestaan! via ,via kreeg ik een ander adres van UNION: Fiets Service Nederland. Die blijkbaar de zaken heeft overgenomen. ik heb daar mijn klacht gedeponeerd, Ik moest de fiets maar weer naar Halfords brengen. terug bij af!  ik heb aangegeven daar niet mee akkoord te gaan, mijn garantie loopt nog (tot 20 februari 2016) volgens de voorwaarden valt dit defect onder de garantie. ik heb aan hen aangegeven een oplossing voor mijn probleem te verzorgen.
lang verhaal.....
mijn vraag:
wat zijn hier precies mijn rechten?
waar kan ik terecht als we er niet uitkomen?
kan de importeur zich na 20 februari 2016 beroepen op het verlopen van de garantie ? de "zaak"loopt immers nog.

3457 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2016 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt niets met de importeur van doen en u moet echt terug nasr Halfords.

uwjurist
door uwjurist - Jan 15, 2016 om 09:40
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U moet u wenden tot de winkel, niet een importeur. De winkel(keten) is verantwoordelijk.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

jo
door jorisw - Jan 15, 2016 om 10:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is deze Halfordsvestiging dezelfde als waar je de fiets hebt gekocht?

me
door mein33 - Jan 15, 2016 om 11:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@wilo1957,

Union is een Nederlands product en heeft dus geen importeur.
Uw fiets is klaarblijkelijk, via Halfords Hilversum, door de fabrikant (UNION) gerepareerd.
Voor het huidige (nieuwe) defect aan uw fiets zult u wederom naar Halfords in Hilversum of naar FSN moeten om hen in de gelegenheid te stellen het defect te herstellen.
Aangezien u uw defect heeft aangemeld voor de vervaldatum van de garantieperiode zal het defect onder garantie moeten worden hersteld. Maar ook daarna heeft u als consument nog rechten.

ho
door honza23 - Jan 15, 2016 om 11:53
262 Antwoorden / 3 Vragen

1) volgens mij was Union uiteindelijk een merk van Halfords
2) Halfords is failliet gegaan dus het zou kunnen zijn dat het 'nieuwe' Halfords juridisch loststaat van de originele, en dan is het denk ik coulance en geen recht

vr1944
door vr1944 Jan 15, 2016 om 12:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Union was niet alleen bij Halfords te koop maar bij meerdere fietsenzaken. De Union fabriek Nederland bestaal al jaren niet meer , deze Union fietsen komen uit China.Als je de fiets niet bij Halfords in Hilversum gekocht hebt houdt het op ,want d
at is een zelfstandig bedrijf .Halfords als concern is failliet.

pe
door pebk Jan 15, 2016 om 13:04
583 Antwoorden / 0 Vragen

Union is onderdeel van de fietsendivisie van Pon, niet van Halfords.

Echter, op de site van Union staat dat je daar ook je garantie kunt claimen op de fiets, ondanks dat zij dit niet direct zelf verkopen. Heb je dat al geprobeerd?
Union

me
door mein33 Jan 15, 2016 om 13:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@vr1944,

De Union fiets komt niet uit China, maar is een Nederlands product.
PON Holding (de importeur van o.a. VW) is de eigenaar, @Pbek refereert hier ook reeds aan.

h.
door h.terpstra - Jan 17, 2016 om 00:56
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Wil,

Garantie op producten is bij wet geregeld. Helaas bestaat garantie niet meer. Met de Nederlandse wetgeving gepromoot door liberale politiek, ( ik schop niet tegen alleen die politiek aan. De andere partijen spelen net zo veel foute spellen.). Men laat zich technisch failliet verklaren. Gaat reorganiseren en begint vrolijk verder. Burger en klant plus toelevering bedrijven zijn de SJAAK.
Met deze aso "taktiek "zijn grote bedrijven waaronder Akso /  Philips groter geworden. Douglas Hunter heeft Lelystad financieel voor veel geld opgelicht. En die klungels in de huidige politiek hebben geen weet van het verleden . Te stom om hun voordeel van eerdere kennis te gebruiken. Ook al hebben ze geschiedenis gestudeerd. Waarom zou ik kennis van wiskunde moeten hebben zei een rechter tegen me in de rechtbank .Edelachtbare, omdat u dan verder kunt kijken dan uw neus lang is. Wat u niet kent kun je ook niet begrijpen.Hij was stil, en dat is m.i. positief.  Dat zal niet lukken bij psycho Rutten. Die heeft verzien in de mist lenzen.
Beste Wil, Lees de tekst van mr. Monique. Sterkte  en zoek een goede techneut. Ik weet niet waar u woont, maar in Lelystad ken ik een zeer kundig man. Vriend en oud collega. Neem contact via VARA.met mij.  Sterkte H.