hackmann
door hackmann Jun 15, 2011 om 15:41
Garantie & verzekeringen

Geen recht op vergoeding patiente vervoer?

Geachte forum leden.
De volgende vraag heb ik, " is er recht op vergoeding als je een familielid naar het ziekenhuis vervoert?"
De volgende situatie hebben wij. Wij brengen iedere week mijn moeder ( niet inwonend) naar het ziekenhuis. We rijden daarvoor zo.n 30 km. Zij woont echter slechts 1.5 km. van het ziekenhuis af, waardoor de verzekering slechts 3km. vergoed, na eerst 92 euro eigen risico te hebben opgebruikt, vergoeding per jaar 0.00. Ook kan ik het niet bij de belasting opgeven omdat zij niet inwoont. Zij is rolstoel afhankelijk. Wel kan ik van de verzekering de taxi vergoed krijgen, wat voor de verzekering vele malen meer kost. Uiteraard blijven wij dit zelf doen, omdat dat voor haar vele malen prettiger is. Het is alleen wrang dat je veel kosten voor de verzekering bespaart, zelf meer kosten maakt en daar niets voor kan declareren. ( voor zover ik het kan bekijken)

Alvast bedankt voor het meedenken.
ps. ik heb al met de zorgverzekering contact gehad, zij vinden het ook krom maar zij hebben geen oplossing.

866 3 Rapporteer

fi
door fisbel - Jun 15, 2011 om 21:13
851 Antwoorden / 3 Vragen

Er is helaas geen vergoeding mogelijk. Als uw moeder minimaal 53 weken een indicatie heeft voor AWBZ-zorg is misschien het mantelzorgcompliment van € 250 mogelijk. Het mantelzorgcompliment is een beloning van de overheid voor mantelzorgers. Lees hier

hackmann
door hackmann - Jun 15, 2011 om 23:36
38 Antwoorden / 25 Vragen

fisbel

Bedankt voor de reactie, hier gaan we zeker naar kijken.

il
door ilse1991 - Jun 16, 2011 om 16:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Is het voor uw moeder niet mogelijk om gebruik te maken van Regiotaxi? Dit wordt vaak (deels) vergoed en kan ook wegens leeftijd helemaal gratis zijn.