st
door steffie81 Jan 28, 2011 om 10:35
Garantie & verzekeringen

Hoe kom ik van mijn huisdierenverzekering af

hoe kom ik van mijn huisdierenverzekering af? omdat ik geen hond heb

1615 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 28, 2011 om 10:38
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Steffie, kan je (als je een serieus antwoord wilt krijgen hier) iets meer informatie geven? Zo kan niemand hier wat mee. Groet, MG.

stacey
door stacey - Jan 28, 2011 om 10:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Je kunt ook gewoon een hond nemen ;-)

Maar welke dierenverzekering betreft het en wat is er gebeurd met de hond, overleden of naar asiel of ander persoon gegaan ?

lottesanne
door lottesanne - Jan 28, 2011 om 10:59
438 Antwoorden / 47 Vragen

Gewoon opzeggen bijvoorbeeld?

st
door steffie81 - Jan 28, 2011 om 11:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat jullie meer informatie willen.
Ongeveer een jaar geleden zat ik op internet, en kwam een soort van test tegen: wat voor een baasje ben jij?" Deze heb ik gedaan, en liet daarop mijn telefoonnummer achter. Vervolgens werd ik gebeld door een mevrouw van Delta Loyd (nationaal Spaarfonds), en in dat gesprek heb ik informatie gevraagd over wat het mij zou kosten, als ik zo'n verzekering zou nemen. Tijdens dat telefoongesprek heb ik enkele malen gevraagd of ik nergens aan vast zou zitten, door het opvragen van die informatie in dat telefoongesprek. Die vrouw vertelde mij meerdere malen dat ik nergens aan vast zou zitten.
Zij zou mij verdere informatie toesturen, maar dat werd dus een polis en een rekening, die voor 4 jaren geldt! Ik heb nergens een handtekening onder gezet, maar bij Delta Loyd vertelden ze mij dat ik er niet onder uit kon.

stacey
door stacey - Jan 28, 2011 om 11:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=steffie81 schreef op vrijdag 28 jan 2011, 11:10]Zij zou mij verdere informatie toesturen, maar dat werd dus een polis en een rekening, die voor 4 jaren geldt! Ik heb nergens een handtekening onder gezet, maar bij Delta Loyd vertelden ze mij dat ik er niet onder uit kon.

Heb je destijds niet direct gereageerd en goldt er geen bedenktijd om te annuleren ?
Denk dat je dan wel een probleem hebt, ik kan ook een gsm of internet abo afsluiten terwijl ik geen gsm of pc heb...........

Maar op wat voor gegevens is die verzekering dan gebaseerd als je geen hond had, normaal worden naam leeftijd en ras ed wel genoteerd, ze verzekeren niet zomaar `een hond` want vaak verschilt premiehoogte ook nog per ras of leeftijd dus dat lijkt wel een beetje vreemd dan in dit geval.

Lsk520
door Lsk520 - Jan 28, 2011 om 11:44
827 Antwoorden / 2 Vragen

FF lachen, geen hond, wel verzekering....En dit meen je serieus?

Blond?

sy
door sylli - Jan 28, 2011 om 11:49
250 Antwoorden / 40 Vragen

Ik vind het nogal vreemd dat je een huisdierenverzekering kan afsluiten voor een hond terwijl je er niet eens eentje hebt. Daarbij wordt (de hoogte van) de premie van zo'n verzekering gebaseerd op leeftijd van hond en ras en dat soort dingen.
Weet je zeker niet dat het gaat om een 'gewone' aansprakelijkheidverzekering waarbij schade die een huisdier toebrengt aan anderen gedekt is?

st
door steffie81 - Jan 28, 2011 om 11:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

tp,
heb je niks beters te doen dan mensen afzeiken?
en nee ik ben niet blond.

birgit67
door birgit67 - Jan 28, 2011 om 12:17
83 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je al eens een aangetekende brief gestuurd en dit verhaal uitgelegd?
Dat je helemaal geen hond hebt maar wel betaalt en dat je er van af wilt?
Lijkt mij dat je dan wel een reactie krijgt en de verzekering wordt stopgezet.
Je hebt alleen wel kans dat je de al betaalde bedragen niet terug krijgt.

pino123
door pino123 - Jan 28, 2011 om 12:23
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf moet ik wel een beetje lachen om dit verhaal, waarom informatie opvragen over een huisdierenverzekering als je geen hond of wat dan ook hebt. Dan krijg je de spullen binnen en gaat niet in contact met de verzekeringsmaatschappij?

st
door steffie81 - Jan 28, 2011 om 12:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik wou meer info over die verzekering ( vrijblijvend) - wat het mij zou kosten
-wat er allemaal in zo'n pakket zit
omdat ik er aan zat te denken om een hond te nemen.

pino123
door pino123 - Jan 28, 2011 om 12:36
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Maar toen je de spullen doorlas, had je toen nog steeds niet het idee dat je aan een contract vastzat? En inderdaad neem contact op met de firma, aangetekend telefonisch email...

pino123
door pino123 - Jan 28, 2011 om 12:37
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Tussen aangetekend en telefonisch moet een komma staan, EDIT-KNOP!!!!

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 28, 2011 om 13:06
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

U schrijft een jaar geleden kwam ik een soort test tegen.
Heeft u nu dan pas de polis thuis gekregen, en waarom heeft u anders een jaar gewacht, of bent u er nu pas achter gekomen dat u geen hond heeft, en dat u nu pas van de polis af wil.
Volgens mij heeft u wel een hond, of er een gehad, en komt u er nu pas achter door de polis voorwaarden eens in te zien, dat u nu 4 jaar aan deze verzekering vast zit ?????????
Volgens mij zal er ook in de polisvoorwaarden staan wat de regels zijn , als u de hond weg doet en of deze is overleden hoe dan te handelen.

Succes er mee.

stacey
door stacey - Jan 28, 2011 om 13:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Denk dat je niet goed heb opgelet/gereageerd toen je de polis ontving:

---11 Bedenktijd.
U kunt de verzekering kosteloos en zonder dat premie verschuldigd is, binnen 14 dagen na ontvangst van het eerste polisblad schriftelijk beëindigen. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt, is de verzekering vanaf het begin niet van kracht geweest.---Voorwaarden

Je had het dus per direct kunnen/moeten annuleren.....

Beetje lastig nu, je kunt alleen tussentijds opzeggen als je hond overlijd, maar voor een niey bestaande hond kun je geen overlijdensverklaring overleggen........
Dan is er nog afstand doen/andere eigenaar of vermissing maar da moet je aan voorwaarden kunnen voldoen als bewijs nieuwe eigenaar en wellicht melding/aantonen vermissing maar weet je wel welk ras hond je dan vermist ?
:-)

Maar dat je niet binnen 14 dagen hebt geannuleerd en nu pas na een jaar gaat informeren hoe je eraf komt...............

Als je er al over dacht een hond te nemen is een nog 3 jaar lopende verzekering wellicht een goede reden om dat alsnog te doen,
neem dan wel eenzelfde (ras/leeftijd) hond als nu verzekerd is.............

pino123
door pino123 - Jan 28, 2011 om 13:22
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 28 jan 2011, 13:16]

Als je er al over dacht een hond te nemen is een nog 3 jaar lopende verzekering wellicht een goede reden om dat alsnog te doen,
neem dan wel eenzelfde (ras/leeftijd) hond als nu verzekerd is.............

Welk ras en leeftijd dan, als ze geen huisdier heeft en de polis op een 'niet' bestaande hond berust?

stacey
door stacey - Jan 28, 2011 om 13:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 28 jan 2011, 13:22][quote=stacey schreef op vrijdag 28 jan 2011, 13:16]

Als je er al over dacht een hond te nemen is een nog 3 jaar lopende verzekering wellicht een goede reden om dat alsnog te doen,
neem dan wel eenzelfde (ras/leeftijd) hond als nu verzekerd is.............

Welk ras en leeftijd dan, als ze geen huisdier heeft en de polis op een 'niet' bestaande hond berust?

Ik ga ervan uit dat dat op de polis staat, wellicht heeft ts idee gehad een leuke herdershondpup te nemen en deze gegevens doorgegeven voor informatie en is dat overgenomen als zijnde De hond...........
Nog nooit gehoord dat er geen ras/soort of leeftijd van hond werd gevraagd en vermeld voor verzekering want aan de hand daarvan wordt premie berekend, risicoras of oude hond bv is duurder, dus er moeten toch - verzonnen- gegevens doorgegeven zijn

kn
door knotskabouter - Jan 28, 2011 om 13:50
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil echt niemand afzeiken maar waarom vraag je informatie over een dergelijke verzekering als je (nog) geen hond hebt. Op die manier kun je natuurlijk overal en voor alles informatie aanvragen. Het lijkt mij, dat je je ernstig verveeld en daarom dit soort informatie opvraagt. Met alle gevolgen vandien want die verkopers zijn zo gemeen als het water diep is. Bovendien bestaat er nog zoiets als 'kopen op afstand' waardoor je binnen de gestelde termijn van deze ongein af kunt komen. Als ik jou was zou ik maar geen offerte voor een Ferrari 458 Callenge vragen want voor je weet staat zo'n bolide voor je deur.