ro
door rose plays Jul 4, 2014 om 17:41
Garantie & verzekeringen

Interpolis BuitendeDeur

Hoe kan het dat je bij Interpolis een nieuwe 'buitendedeur verzekering afsluit en dan gedekt wordt voor diefstal, verlies of schade buiten je eigen huis, terwijl de klanten die al een polis hebben en de buitendedeur verzekering afsluiten een jaar moeten wachten voordat de polisvoorwaarden worden aangepast en verlies er ook onder valt?

1346 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 4, 2014 om 18:36
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wat zegt Interpolis hierover? Al contact gehad?

ro
door rose plays - Jul 4, 2014 om 21:39
3 Antwoorden / 2 Vragen

Jazeker. Bij de Rabobank, waar je naar doorverwezen wordt, konden ze me vertellen dat de polis gewijzigd wordt in juni 2015. Maar als je dus een nieuwe verzekering afsluit dan zijn deze voorwaarden met onmiddelijke ingang geldig. Volgens de vriendelijke dame van de Rabobank had het met administratieve redenen te maken. Maar een jaar later komt op mij nogal excessief over. Eigenlijk zou ik dus mijn eigen verzekering moeten opzeggen om vervolgens een nieuwe af te sluiten.

mahadma
door mahadma - Jul 4, 2014 om 21:44
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Eigenlijk zou ik dus mijn eigen verzekering moeten opzeggen om vervolgens een nieuwe af te sluiten.

En waarom dan niet deze weg?

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou eerst de polisvoorwaarden maar eens bestuderen of die dekking wel nuttig is.

ro
door rose plays - Jul 5, 2014 om 14:38
3 Antwoorden / 2 Vragen

Daar hebben jullie helemaal gelijk in. Ik heb Interpolis hierover benaderd en ze willen geen tekst en uitleg geven. Ik ben gewoon benieuwd naar hun beweegredenen want het komt op mij wat getruct over.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heb je nu aan zo'n verzekering? Verlies is helemaal niet gedekt. En de regels bij diefstal zijn ook komisch. Dus ze moeten het onder uw handen vandaan rukken.

Wat is onder andere niet gedekt:
verlies
vermissing
het onbeheerd of buiten handbereik achterlaten van uw spullen op het moment van diefstal
schade als gevolg van slijtage
schade aan kleding en schoenen tijdens het dragen
uitgeleende of verhuurde zaken aan anderen