ni
door nielsenlinda Aug 11, 2006 om 20:05
Garantie & verzekeringen

Nog een uitkering???

Na 10 volledige WAO ineens goedgekeurd!! waarna ik in de WW tercht ben gekomen. Ook na de hoorzitting (bezwaar) en beroep bij de rechtbank stelt het UWV nog altijd dat ik arbeidsgeschikt ben. (terwijl ik echt niet kan werken door mijn ziekte)

Na bijna 1.5 jaar WW zal ik in de bijstand terecht komen, maar doordat we een eigen woning hebben en mijn vrouw nog werkt, zal ik geen binnen 2 maanden geen cent meer ontvangen.

Heeft iemand nog een tip/oplossing, suggestie waardoor ik nog een kans behoud op een uitkering? of is de situatie hopeloos?

Alle reacties zijn welkom.

Niels

612 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 11, 2006 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zult waarschijnlijk geen uitkering ontvangen vanwege het feit dat uw partner werkt. De vraag is dan voor de eventuele bijstand: hoe lang werkt uw partner en zijn de inkomsten? Verdient uw partner gelijk of hoger dan het voor u geldende bijstandsnorm, dat zegt Sociale Zaken dat u voldoende inkomsten heeft van het bestaan, dus een aanvraag afwijst op deze grond(en). Een ander mogelijkheid is dat u mogelijk in aanmerking komt voor krediethypotheek als uw partner beduidend minder inkomsten heeft. Het is op dit moment koffiedik kijken in uw situatie, daar ook de spaargelden van u en uw partner wordt bekeken en de geldende drempel van beiden 'echtpaar' niet overschrijdt, anders kunt u eerst het  spaargeld tot die vrije drempel aanspreken. Het is een complexe materie de bijstand. U kunt zich het beste zich laten voorlichten, door een bureau voor rechtshulp, het juridisch loket o.i.d.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2006 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je snelle antwoord.

Ik weet zo goed als zeker dat ik geen bijstandsuitkering zal krijgen i.v.m. het inkomen van mijn partner.

Zo kom je dus als zieke in een uitzichtloze situatie dankzij Den Haag" (de Geus en Hogenvorst)

ve
door verwijderd - Aug 13, 2006 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dan toch maar gaan werken?

ve
door verwijderd - Aug 13, 2006 om 01:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Plakstripje@, dit soort opmerkingen worden niet echt gewaardeerd.
Zolang je de achtergrond niet weet, kan je beter niet oordelen.

Niels,

Een echte oplossing heb ik heleaas ook niet voor je. Alleen wel de
schrale troost dat je beslist niet de enige bent. Ook ik werd na 7 jaar
100% WAO, binnen 10 min. 100% goedgekeurd. Met bezwaren kwam ik ook
niet zoveel verder en werd in de ww geparkeerd.

Gelukkig heb ik, na een paar jaar revalidatie ed. een baan gevonden waar ik met mijn beperkingen nog wel uit de voeten kan.

Dit heb ik dankzij het reintegratie project gekregen. Misschien daar nog een kleine mogelijkheid voor je?

Veel sterkte en succes.

Groeten Gnarfje

ve
door verwijderd - Aug 13, 2006 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch is werken de oplossing diverse artsen hebben betr blijkbaar beter verklaard.

Betr heeft geen recht op bijstand.

UWV artsen geven aandat er genoeg moeglijkheden zijn om te werken.

De banen liggen voor het oprapen, callcenterwerk is altijd een optie.

Dus denk aan wat kan niet aan wat niet kan.

Oh ja voor het geval dat er weer geblaat wordt dat ik niet weet waarover ik het heb. Uit ervaring weet ik wel het eea.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2006 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Plakstripje, op deze antwoorden zit ik echt niet te wachten.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2006 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Niels ,

Het plakstripje heeft met 10 antwoorden nog NUL punten en dat is dus zijn nivo, en dat willen we graag zo houden, gewoon negeren, en als je nu schrijft wat de problemen zijn waarom je niet kunt werken kan ik wel betere adviezen geven als Callcenters,

Blijkbaar heb je wel de PC, en Telewerken is dan soms wel mogelijk, dus geen thuiswerk maar TELE...

Beschrijf je probleem en de postcode, want soms is er wel iets, en via postcode weten aanbieders of het redelijk in jou buurt is, geen compleet adres of tel nr want dat mag hier niet.

Veel succes.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2006 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee op deze antwoorden zat je niet te wachten omdat dat de waarheid is
die iedereen je al heeft voorgeschoteld. UWV arts, Gemeente CWI.

Je hbt 11,5 jaar niet gewerkt, (misschien wel langer) wat heb je in
...naam gedaan om weer in het arbeidsproeces terecht te komen,

Welke studies heb je gevolgd? Waar heb je werk gezocht? Mijn vriend
heeft reuma, zit in een rolstoel, en rara hij werkt 40 uur per week.
als teamleider bij een callcenter.

Goh wat raar, mensen die WEL afgekeurd zijn en TOCH naar mogelijkheden zoeken om niet hun hand te hoeven ophouden.

PS: alle reacties waren toch welkom?

ve
door verwijderd - Aug 16, 2006 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

SORRY dat ik het zo moet stellen. Maar onze regering heeft het zo denk ik gewilt  U kunt het beste gaan scheiden.Klingt idioot maar dat is de enigste kans op een uitkering  klingt heel LULLIG  maar het is wel zo . Krijgt de uitkering van de bijstand en kunt netjes koffie gaan drinken bnij u EX.  Eigenlijk leven wel in een raar land of niet DAN .  JACBIGBOSS . ps ben er niet trots op om zo iets te moeten voorstellen!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2006 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste plakstripje,

ik merk al dat u weinig weet over de gang van zaken bij de herkeuringen van het UWV. Een kleine tip van de sluier: Grote kans dat de verzekeringsarts van het UWV vraagsteller nog steeds volledig ziek acht. Er zijn echter, met de beperkingen die voor de ziekte zijn opgesteld, blijkbaar door het computersysteem van de arbeidsdeskundige genoeg functies te duiden die de vraagsteller eventueel nog kan doen.

Of deze functies er ook zijn, of een werkgever iemand die eerst 10 jaar niet kon werken en volgens het UWV het ineens wel weer kan, met dezelfde gebeken, wil hebben is niet aan de orde. Volgens de computer kun je loempiavellen vouwen of pluisjes van wollen stoffen afhalen en dan moet je dat dan ook maar gaan doen.

Zo simpel ligt het voor het UWV (lees: onze regering). Welk menselijk leed er achter schuilt doet niet ter zake (al weet ik dat de medewerkers van het UWV door alle lagen van de organisatie heen het er heel erg moeilijk mee hebben).

Dus plakstripje, voortaan liever niet meer zo bot en kort door de bocht reageren. Tenzij je weet hoe het er aan toe gaat.

Linda

ve
door verwijderd - Aug 17, 2006 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals

Mij vriend is 3,5 jaar geleden 80-100% AO geschat. zijn situatie is verslechterd, want 3,5 jaar geleden zat hij nog niet in zijn stoel. De UWV arts gaf aan dat werken mogelijk was, maar dat er twijfel is over de haalbaarheid van werken met progressieve reuma.

Toch heeft hij werk gevonden?

En daar zit hem nou juist de kneep. Iedereen kan werken als je maar WIL!!!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2006 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon weer aan het werk; als je dat aankaart wordt er van alles bijgehaald om juist dat maar niet te hoeven doen. Zelfs de REGERING krijgt weer eens de schuld.

Weg met al die smoesjes, aanpakken !!!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2006 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

als mede WAO'er wordt het hoog tijd dat ik me hier even laat horen...

waar halen jullie de gore moed vandaan om vanop afstand, zónder ook maar IETS te weten van de ziekte van deze vraagsteller te gaan roepen dat ie maar moet gaan werken?

weet je, ik gun iedereen die dát roept, een week in ZIJN lichaam,.

en werken zal je gvd.

40 uur per week, en geen klacht over je lippen.

dat er mensen zijn die arbeidsongeschikt zijn verklaard en toch werken, dat weet ik maar al te goed... iemand met reuma kan, als ie maar goed volgestopt wordt met pijnstillers en steroiden enz enz best nog een jaartje of wat langer doorslijten voor de boel er ECHT mee ophoudt...

de pest is alleen dát het er op een gegeven moment mee ophoudt...

en dat dat werken de situatie alleen maar sneller doet verslechteren...

heel stoer van die persoon om te gaan werken, ik hoop dat ie er nog zo over denkt als over een paar JAAR zn vingers het helemaal niet meer doen ipv over de paar decennia die hij had gehad als arbeidsongeschikte...

leuk hoor, een paar jaar perse doorhakken om vervolgens écht tot je dood volledig te zijn uitgeschakeld.

echt een compliment waard zoiets.

als ik morgen zou gaan werken, zou ik driekwart van wat ik moet doen vergeten, en van het kwart dat over is niks afmaken...

ik wil wel hoor, GOD geef me een gezonde geest en ik sta morgen waar dan ook klaar om aan de slag te gaan...

de pest is alleen dat ik dat niet ga trekken, en ik uiteindelijk een bedrijf meer schade zal toebrengen dan ze ooit aan me zullen kunnen verdienen...

ik wil wel hoor, ik KAN niet meer en dat doet me al jaren heel veel pijn, en ik kan er eigenlijk nu nog steeds niet mee leven...

maar ja, als zelfs kleine klusjes in huis al niet, of niet op tijd gedaan worden omdat mijn hoofd weer eens niet mee wil werken, en mijn Lief nog regelmatig als een speer uit haar werk TOCH die guppies moet gaan halen omdat ik weer eens een aanval van straatvrees heb en de deur niet uitdurf, kan ik het wel vergeten dat een baas me wil hebben...

IK heb geen WAO omdat ik niet WIL...

ik heb WAO omdat ik niet KAN werken, en van de gemiddelde werkgever ook niet zo MOGEN, omdat ik domweg niet wordt aangenomen.

ik hoop echt dat diegenen die hier nu zo hard lopen te roepenen schelden, ook eens GOED chronisch ziek worden...

en dan hoor ik ze wel hoor...

klagen over de WIA die ze niet wil afkeuren, klagen over de doktoren die niks kunnen doen, schelden op al die klootzakken die je ineens een parasiet noemen...

huilen om al die mooie vrienden van je die na een jaartje ofzo toch écht allemaal weg zijn omdat je gewoon ziek ben en er geen lol meer met je te beleven valt...

echt...

krijgen jullie ook maar iets... maakt me niet uit wat en het mag met een jaartje of drie vier best wel weer over zijn, tis dan ook alleen maar om jullie te laten voelen hoe het is om graag te willen en jezelf te voelen afglijden, per week dingen te ontdekken die je gister nog wel kon maar nu niet meer...

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Aug 17, 2006 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedzo Richard,

Ik ben sinds 1946 gehandicapt en heb heel eigenwijs van 1959 tot  2002 een uitkering geweigerd en gewerkt daar voor betaal ik  nu de rekening.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tjonge Jonge wat een frustraties
Ik vind je verhaal zo zielig dat ik met huilen en ook lekker thuis ga lopen niksen.

Kijk mij zielig zijn.

Je kan toch typen, dus kan je werken!!!

En de progressieve reuma wordt niet erger of slechter van werken. WAT de dokteren geven zelfs aan dat werken, actief zijn met geest en lichaam beter voor hem is dan lekker niksen.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

"ik hoop echt dat diegenen die hier nu zo hard lopen te roepenen schelden, ook eens GOED chronisch ziek worden...'"

Wat ben je dan een zielig miezirig pest ventje als je een ander een zikte toe wenst Gadverdamme Gadverdegadverdamme.

Echt iemand een ziekte toewensen is lager dan laag en dan nog net wat lager dan dat.

Ik gellof mijn ogen niet. iemnad die zelf ziek zegt te zijn en ook hoopt dat een ander dit ook krijgt. JE bent geen knip voor de neus waard. Alleen voor deze opmerking al zou UWV je de uitkering af moetn nemen.

gadver

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Plak..........strip (tease)

Helaas heeft jou opmerking weinig om het lijf, als ik eens depressief ben en aan de elende uit Afghanistan terug denk en na de kranten kom ik regelmatig weer iets tegen, dan kun je gewoon niet aan iets anders denken als oud Veteraan, Wodka maakt meer kapot dan je wilt, en dan krijg je soms hier een maffe spotvogel....

Daarom ben ik zo wisselvallig, en dat accepteerde vrijwel geen enkele baas, hoe geniaal ik ook soms ben, maar er is meer dan alleen maar die keuring, als ze mijn 10x zouden keuren krijg je dus 10x een andere uitslag, loterij dus.

Van Zwaar gestoort, tot vrolijke humor, en bloed serieus!

Dus zonder het geval Niels te kennen kan ik nooit iets over heb beoordelen.

Er zijn inderdaat mensen die aan jou verhaal voldoen, maar ik ken de regiseur van de plaatselijke toneelvereniging, en die weet meer te berijken met zijn acteer talend, dan de echte zieken.

Speel de kneus, en je hebt gratis subsidie voor leuke dingen in het leven, maar dat mag je dan weer niet zeggen!

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Plakstripje, jij schreef:

Wat ben je dan een zielig miezirig pest ventje als je een ander een zikte toe wenst Gadverdamme Gadverdegadverdamme.

Echt iemand een ziekte toewensen is lager dan laag en dan nog net wat lager dan dat.

Ik gellof mijn ogen niet. iemnad die zelf ziek zegt te zijn en ook hoopt dat een ander dit ook krijgt. JE bent geen knip voor de neus waard. Alleen voor deze opmerking al zou UWV je de uitkering af moetn nemen.

gadver

En

Tjonge Jonge wat een frustraties
Ik vind je verhaal zo zielig dat ik met huilen en ook lekker thuis ga lopen niksen.

Kijk mij zielig zijn.

Je kan toch typen, dus kan je werken!!!

Denk eens na voor je dit soort dingen zegt. Heus, niet iedereen die ziek is en arbeidsongeschikt verklaard is in staat om te werken. En daarnaast zijn er legio mensen die volledig arbeidsongeschikt zijn en hele dagen werken, met de zekerheid van een uitkering op de achtergrond voor het geval ze ziek worden. Uw vriend met reuma hoort daar waarschijnlijk bij, een hele geruststelling voor een werkgever die iemand als uw vriend in dienst heeft, hij hoeft namelijk geen ziekengeld te betalen als uw vriend wegens zijn reuma moet verzuimen. Voor iedereen die met heel veel beperkingen wordt goedgekeurd, geldt dit niet. De werkgever in kwestie zal alle ziekengeld zelf moeten ophoesten en er zijn helaas nog steeds weinig werkgevers toe bereid.

En dan een laatste punt, iedereen die heeft gewerkt heeft premie betaald om bij ziekte, arbeidsongeschiktheid of werkloosheid van een inkomen te worden voorzien. Helaas is dit deel van onze verzorgingsstaat steeds verder aan het afkalven. Straks ook nog even de AOW afpakken en zeggen dat je maar zelf voor je pensioen moet zorgen, leuk voor al die personen die nu arbeidsongeschikt zijn en NIET in hun pensioenvoorziening kunnen zorgdragen.

Maar wellicht, gezien je idee dat iedereen moet werken, en niemand dus een uitkering mag krijgen is het een oplossing om iedereen die niet werkt maar meten af te schieten, hebben de jagers en de doodgravers tenminste ook nog wat te doen!!!!!!

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee...

Dus gaan we lekekr anderen ziektes toewensen. Lijkt me geheel normaal.

Ik hoor mijn vriend regelmatig roepen: "he ik wou dat je Reuma had, weet je wat ik voel"

Je bent zieker dan ziek in je hoofd als je dat soort dingen roept.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch vind ik het raar, Je hebt een soort van ponosite Alternativeloving. Een vriend van mij verdiend bakken met geld via porno online.

Waarom doe jij dat niet? je gooit een paar abanners op de site en loopt binnen?

of je bent  onzettend dom, of ontzettend onwillend.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Plakstripje,

één laatste mededeling:

IK WERK! Ik heb geen uitkering, ik heb WEL 10 jaar als zelfstandig benambte WAO bij (toen nog het GAK) UWV gewerkt, Ik heb het leed van herkeuringen van heel dichtbij meegemaakt dus.

Ik wens niemand ziektes toe, maar denk soms ook wel eens, als iemand eens een pposje in de schoenen van een ander zou staan, dan zou er waarschijnlijk veel meer verdraagzaamheid zijn onderling.

Dat een vriend van u geld verdient met een pornosite moet die vriend zelf weten.

Linda

Die zich verder met dit topic dus NIET meer zal bemoeien!!!!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2006 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je geeft niet aan wat de uitspraak op het beroep is geweest, maar ik neem aan dat je beroep is afgewezen? Jammer genoeg legt het UWV uitspraken van de rechtbank ook vaak naast zich neer, of  besluit je dan weer goed te keuren. Niets onmenselijks is hen vreemd. Breek me de bek niet open. Zal het UWV echt een zorg zijn dat uitkerings -GERECHTIGDEN hun recht en geld niet krijgen.Het enige wat mogelijk is , je uit de WW ziek melden.A) uitkering netto in de ZW is veel hoger , door lagere loonheffing ( 13% ipv 38%).En als je ziek bent word je niet naar de bijstand overgeheveld.Zorg bij een hoorzitting UWV altijd dat je iemand meeneemt, die kan getuigen als de beschikking niet klopt.En neem een rechtsbijstandverzekering.!!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2006 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Richard,  je hebt volkomen gelijk.Als je 45+  bent , met een "medisch verleden", is er geen baas meer die je aannnemt.Veel te link, hij moet 2 jaar ZW betalen!!

UWV is er alleen op gericht  de WW,ZW en WAO leeg te ruimen.Dan kan de regering stellen"er zijn veel minder werkelozen"ja, die zitten nou in de Bijstand.WAO neemt af, tuurlijk, die zitten in bijstand, zw of ww. Zo kun je alles wat krom is, recht praten.

Als je een uitkering bij het UWV aanvraaagt , duurt het minimaal een maand voor he geld krijgt.En dan krijg je het per week.Owee als je ziek wordt uit de WW, begint het wachten op je geld opnieuw. Ga zo maar door.

Dat al die sores ook een geestelijke belasting zijn, hoor je niemand over !!

Dus inderdaad;Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt

ve
door verwijderd - Jan 10, 2007 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Niels,

Als nieuweling op deze Kassasite verbaas ik me over de emotie, die jouw vraag oproept. Dat is toch niet de bedoeling? Jammer ook, want het kan anderen afschrikken om vanuit een uitkeringssituatie vragen te stellen. En dat is weer jammer, omdat ik heel behoorlijk thuis ben in de sociale zekerheid en het leuk vind om andere hierin bij te informeren en adviseren. Op basis van jouw informatie ziet het er inderdaad naar uit, dat je uitgetrokken bent voor de WW en samen met je vrouw te veel inkomen heb om voor de bijstand in aanmerking te komen.

Sterkte, Mayke

ve
door verwijderd - Jan 10, 2007 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je geeft niet aan wat de uitspraak van de rechtbank is. Als die negatief is , zou je moeten overleggen of een hoger beroep kans van slagen heeft. Heb je een rechtsbijstandverzekering? ( wat ik eigenlijk iedereen aan zou raden , gezien de huidige  arbeidsomstandigheden, wetgeving en CAO's).Als je je beroep hebt gewonnen , ZOU het UWV de rechterlijke uitspraak moeten accepteren.Het UWV kennende echter, zoeken ze dan weer een andere weg om hun "gelijk"te krijgen. Ben benieuwd naar je antwoord. Sterkte!

ve
door verwijderd - Jan 10, 2007 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap niet dat er iemand reageert op de opmerkingen van plakstripje.

Dat soort mensen worden blijkbaar opgewonden  van de mogelijkheid anderen onderuit te halen.

Alleen mensen die ervaring hebben met het UWV kunnen begrijpen hoeveel leed die  goedkeurings"artsen" veroorzaken. Het is meer een kwestie van quota halen , dan reeel kijken of iemand voldoet aan de funktie-omschrijving en arbeidsmogelijkheden , die volgens de WAO -beschikking nog mogelijk zijn voor iemand.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2007 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Plakstripje,

Je zit op een totaal verkeerde rubriek Vraag & Antwoord.
Reakties zoals jij die geeft kom ik regelmatig tegen op Tros Radar en wel van figuren die  op serieuze vragen ook zulke rare mensonvriendelijks (ja aan het a-sociale toe) antwoorden zitten te geven waaruit alleen al blijkt dat dit voortkomt uit frustraties.

Geef of een normaal antwoord, of ga je frustraties op een ander forum afreageren.

't Is duidelijk dat je van dat hele WAO-gebeuren niets snapt.
Totaal niet weet hoe de arbeidsmarkt werkt en hoe de bijstand geregeld is.

Bah!!!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jan 10, 2007 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens PLAKSTRIPJE,

Uw antwoorden zijn  zo kwetsend dat ik inmiddels de redactie van deze rubriek hebt gevraagd om u een waarschuwing te geven en bij herhaling van uw kwetsend gedrag u de verdere toegang tot deze rubriek te verbieden.

Andere lezers weten dat ik dit nooit eerder heb gedaan zodat dit voor u een teken moet zijn dat u veel te ver bent gegaan.

De Vrije Vogel.