bl
door blazoen Sep 30, 2011 om 15:12
Garantie & verzekeringen

Premie stiekum verhoogd?

Bij een zoektocht op Internet naar de goedkoopste verzekeringen, kwam ik voor 'inboedelverzekering' na een poos ook terecht bij mijn eigen verzekering: SNS Verzekeringen.
Ik betaal € 18,02 en volgens de nieuwe berekening op hun site is dat € 10,54 per maand. (Met opnieuw inschrijven kon ik dit aanpassen).
Dat scheelt € 89,76 per jaar.
Ik weet dus ook niet hoelang ik al teveel betaal.

Krijgen de eigen klanten geen automatische voorlichting of aanpassing? Kan dit zo maar?
Immers bij een verhoging krijg je wel een bericht.

Gr. Blazoen

3458 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2011 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo blazoen,

De titel van je vraag klopt niet: ze hebben de premie stiekem verlaagd. ;-)

Tja, ze proberen vaak met een (lager) premie-aanbod nieuwe klanten te trekken.
Daarom loont het om van jaar tot jaar te kijken of je niet ergens anders voordeliger uit bent.

Met vr.gr.

robtien
door robtien - Sep 30, 2011 om 15:51
269 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat kan zomaar. echter ze verhogen het bedrag toch niet ongevraagd bij u. ze proberen met dat nieuwe bedrag klanten binnen te krijgen. en waarschijnlijk krijgen die nieuwe klanten naar een jaar gewoon een brief thuis met dat de premie verhoogt word.
meestal gaat dat zo.

loreleigil
door loreleigil - Sep 30, 2011 om 15:58
678 Antwoorden / 3 Vragen

Stel, ik heb telefoon en televisie van UPC en wil er internet bij hen bij. Dat kan. Voor nieuwe klanten hebben zij echter een soort pakket met telefoon, televisie en internet bijelkaar voor een lagere prijs dan ik voor alles afzonderlijk betaal. Dat mag, daar trekken ze juist hun nieuwe klanten mee.

bl
door blazoen - Sep 30, 2011 om 16:00
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=robtien schreef op vrijdag 30 sep 2011, 15:51]Ja dat kan zomaar. echter ze verhogen het bedrag toch niet ongevraagd bij u. ze proberen met dat nieuwe bedrag klanten binnen te krijgen. en waarschijnlijk krijgen die nieuwe klanten naar een jaar gewoon een brief thuis met dat de premie verhoogt word.
meestal gaat dat zo.

Klopt: mijn titel was fout. Maar als je vaste klanten zo behandeld worden, konden ze wel eens weg gaan.
In andere bedrijfstakken krijgen juist vaste klanten korting.
Stel je voor dat bv. een kastelijn zijn vaste klanten meer laat betalen dan nieuwe...

bl
door blazoen - Sep 30, 2011 om 16:05
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op vrijdag 30 sep 2011, 15:58]Stel, ik heb telefoon en televisie van UPC en wil er internet bij hen bij. Dat kan. Voor nieuwe klanten hebben zij echter een soort pakket met telefoon, televisie en internet bijelkaar voor een lagere prijs dan ik voor alles afzonderlijk betaal. Dat mag, daar trekken ze juist hun nieuwe klanten mee.

Dat lijkt me iets anders: je breidt je pakket uit.
En eenzelfde 'pakket' is dan ook maar een bepaalde tijd goedkoper, niet blijvend.

Gr. Blazoen

bl
door blazoen - Sep 30, 2011 om 16:10
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 30 sep 2011, 15:37]Hallo blazoen,

De titel van je vraag klopt niet: ze hebben de premie stiekem verlaagd. ;-)

Tja, ze proberen vaak met een (lager) premie-aanbod nieuwe klanten te trekken.
Daarom loont het om van jaar tot jaar te kijken of je niet ergens anders voordeliger uit bent.

Met vr.gr.
Klopt. Titel moet zijn: 'Premie wordt stiekum verlaagd'.
En niet tijdelijk. Ze zijn gewoon omlaag gegaan. Vandaar dat ik me opnieuw kon inschrijven.

Gr. Blazoen

loreleigil
door loreleigil - Sep 30, 2011 om 16:15
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:05][quote=loreleigil schreef op vrijdag 30 sep 2011, 15:58]Stel, ik heb telefoon en televisie van UPC en wil er internet bij hen bij. Dat kan. Voor nieuwe klanten hebben zij echter een soort pakket met telefoon, televisie en internet bijelkaar voor een lagere prijs dan ik voor alles afzonderlijk betaal. Dat mag, daar trekken ze juist hun nieuwe klanten mee.

Dat lijkt me iets anders: je breidt je pakket uit.
En eenzelfde 'pakket' is dan ook maar een bepaalde tijd goedkoper, niet blijvend.

Gr. Blazoen Goed, maak ik hem exact hetzelfde. Ik heb een 3 in 1 pakket voor € 45,- en u wordt morgen klant en neemt een 3 in 1 pakket en betaalt € 40,-. Dat is dan ook niet eerlijk misschien, maar het mag wel.

harrie
door harrie - Sep 30, 2011 om 16:22
765 Antwoorden / 36 Vragen

@ blazoen.

Een van de trucs is dat bij een nieuwe/goedkopere verzekering de dan geldende voorwaarden zijn veranderd ten nadele van de verzekerde.
Per afsluitdatum kunnen er andere voorwaarden gelden.

Die moet je dus HEEL goed vergelijken, want de SNS/REAAL is een bank/verzekeraar die een beetje in de problemen zit.
In tegenstelling met andere banken hebben zij de staatssteun nog niet kunnen terugbetalen.
Een kat in het nauw doet rare sprongen......

Ex-Haagsche Harrie

bl
door blazoen - Sep 30, 2011 om 16:22
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:15][quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:05][quote=loreleigil schreef op vrijdag 30 sep 2011, 15:58]Stel, ik heb telefoon en televisie van UPC en wil er internet bij hen bij. Dat kan. Voor nieuwe klanten hebben zij echter een soort pakket met telefoon, televisie en internet bijelkaar voor een lagere prijs dan ik voor alles afzonderlijk betaal. Dat mag, daar trekken ze juist hun nieuwe klanten mee.

Dat lijkt me iets anders: je breidt je pakket uit.
En eenzelfde 'pakket' is dan ook maar een bepaalde tijd goedkoper, niet blijvend.

Gr. Blazoen Goed, maak ik hem exact hetzelfde. Ik heb een 3 in 1 pakket voor € 45,- en u wordt morgen klant en neemt een 3 in 1 pakket en betaalt € 40,-. Dat is dan ook niet eerlijk misschien, maar het mag wel.

Dat zou hetzelfde voorbeeld zijn, maar dat is slechts voor bepaalde tijd. Daarna wordt het ook € 45,- Een welkoms geschenk dus. Maar niet blijvend zoals bij de SNS.

Gr. Blazoen

stacey
door stacey - Sep 30, 2011 om 16:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:00]In andere bedrijfstakken krijgen juist vaste klanten korting..

Oh ja, waar dan ?
Alle leuke kortingsacties en aanbiedingen Gelden Nooit voor de reeds bestaande klanten.........

bl
door blazoen - Sep 30, 2011 om 16:32
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:23][quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:00]In andere bedrijfstakken krijgen juist vaste klanten korting..

Oh ja, waar dan ?
Alle leuke kortingsacties en aanbiedingen Gelden Nooit voor de reeds bestaande klanten.........

Kortings kaart van AH en Kruidvat zijn eigenlijk vaste klant kortingen. Ook op Internet kun je inschrijven op diverse sites, en krijgt, vaste klant, korting. En ga zo maar door...

bl
door blazoen - Sep 30, 2011 om 16:34
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=harrie schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:22]@ blazoen.

Een van de trucs is dat bij een nieuwe/goedkopere verzekering de dan geldende voorwaarden zijn veranderd ten nadele van de verzekerde.
Per afsluitdatum kunnen er andere voorwaarden gelden.

Die moet je dus HEEL goed vergelijken, want de SNS/REAAL is een bank/verzekeraar die een beetje in de problemen zit.
In tegenstelling met andere banken hebben zij de staatssteun nog niet kunnen terugbetalen.
Een kat in het nauw doet rare sprongen......

Ex-Haagsche Harrie
Ik denk dat een kat eerder kiest voor die muisjes die zeker zijn, en dan pas gaat zoeken naar nieuwe...

harrie
door harrie - Sep 30, 2011 om 16:38
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:34][quote=harrie schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:22]@ blazoen.

Een van de trucs is dat bij een nieuwe/goedkopere verzekering de dan geldende voorwaarden zijn veranderd ten nadele van de verzekerde.
Per afsluitdatum kunnen er andere voorwaarden gelden.

Die moet je dus HEEL goed vergelijken, want de SNS/REAAL is een bank/verzekeraar die een beetje in de problemen zit.
In tegenstelling met andere banken hebben zij de staatssteun nog niet kunnen terugbetalen.
Een kat in het nauw doet rare sprongen......

Ex-Haagsche Harrie
Ik denk dat een kat eerder kiest voor die muisjes die zeker zijn, en dan pas gaat zoeken naar nieuwe...

Voor alles geldt het oude gezegde; Hebben is hebben en krijgen is een kunst (duur betaalde marketing)

Ex-Haagsche Harrie

stacey
door stacey - Sep 30, 2011 om 16:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:32][quote=stacey schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:23][quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:00]In andere bedrijfstakken krijgen juist vaste klanten korting..
Oh ja, waar dan ?
Alle leuke kortingsacties en aanbiedingen Gelden Nooit voor de reeds bestaande klanten.........
Kortings kaart van AH en Kruidvat zijn eigenlijk vaste klant kortingen. Ook op Internet kun je inschrijven op diverse sites, en krijgt, vaste klant, korting. En ga zo maar door...

Ach dat is heel wat anders en dat betaald zich terug in de prijs ;-)...........
En je bent vrij te kiezen waar je inkoopt dus ben je nooit vaste klant en moeten ze je blijven lokken........

Gaat om bedrijven waar je je aan hun (contract) vastlegt .....ze hebben je al voor jaar binnen dus waarom jou `verwennen` op moment dat je weg kunt hebben ze misschien ineens wat leuks aan jou te bieden.....

Kijk eens naar providers met leuke aanbiedingen, dag/week/maandbladen ed
Daar geldt hetzelfde als verzekering, nieuwe klanten lokken met een ( veelal tijdelijke) lagere premie of abokosten en vaste klant krijgt niets.

bl
door blazoen - Sep 30, 2011 om 16:56
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:49][quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:32][quote=stacey schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:23][quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:00]In andere bedrijfstakken krijgen juist vaste klanten korting..
Oh ja, waar dan ?
Alle leuke kortingsacties en aanbiedingen Gelden Nooit voor de reeds bestaande klanten.........
Kortings kaart van AH en Kruidvat zijn eigenlijk vaste klant kortingen. Ook op Internet kun je inschrijven op diverse sites, en krijgt, vaste klant, korting. En ga zo maar door...

Ach dat is heel wat anders en dat betaald zich terug in de prijs ;-)...........
En je bent vrij te kiezen waar je inkoopt dus ben je nooit vaste klant en moeten ze je blijven lokken........

Gaat om bedrijven waar je je aan hun (contract) vastlegt .....ze hebben je al voor jaar binnen dus waarom jou `verwennen` op moment dat je weg kunt hebben ze misschien ineens wat leuks aan jou te bieden.....

Kijk eens naar providers met leuke aanbiedingen, dag/week/maandbladen ed
Daar geldt hetzelfde als verzekering, nieuwe klanten lokken met een ( veelal tijdelijke) lagere premie of abokosten en vaste klant krijgt niets.

Ben ik met u eens. Dan gaat het ook om een tijdelijke lagere premie. En niet om een blijvende zoals bij de SNS.
Als ze de oude, vaste klanten willen houden, lijkt mij te gelden: gelijke monikken, gelijke kappen.

stacey
door stacey - Sep 30, 2011 om 17:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:56]Als ze de oude, vaste klanten willen houden, lijkt mij te gelden: gelijke monikken, gelijke kappen.

Zou leuk zijn ja, maar zo werkt het helaas niet...........
Je kunt niets eisen, enkel opstappen zodra dit mag.

bl
door blazoen - Sep 30, 2011 om 17:13
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 30 sep 2011, 17:02][quote=blazoen schreef op vrijdag 30 sep 2011, 16:56]Als ze de oude, vaste klanten willen houden, lijkt mij te gelden: gelijke monikken, gelijke kappen.

Zou leuk zijn ja, maar zo werkt het helaas niet...........
Je kunt niets eisen, enkel opstappen zodra dit mag.

En als ze met leuke aanbiedingen komen als je wilt of kunt weggaan, moeten we maar eens website ontwerpen die dat, op een bepaald tijdstip automatisch voor vaste klanten doet. Kan misschien aardig wat opleveren.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Oct 4, 2011 om 16:48
54 Antwoorden / 0 Vragen

Beste blazoen,

Graag reageren we op je vraag. Je geeft aan dat de premie voor jouw SNS Verzekering is verlaagd. Dit kan verschillende redenen hebben. Zo kunnen de voorwaarden en/of de dekkingsgraad zijn veranderd, maar het kan ook te maken hebben het het afsluiten van SNS Verzekeringen via internet. Dit levert namelijk altijd korting op. Ook hebben we soms acties voor nieuwe klanten.

Afhankelijk van de soort verandering en voor wie deze geldt, communiceren wij deze of wel of niet pro-actief aan de klant. Het is altijd raadzaam om als klant om de zoveel tijd te bekijken of een product nog goed bij je past of dat SNS Bank een geschikter product voor je heeft. Klanten kunnen ons ook altijd benaderen om samen te kijken of zij nog steeds in bezit zijn van het meest geschikte product. We zeggen met nadruk 'geschikt', want goedkoop is niet altijd beter. Zo kan het zijn dat een goedkopere verzekering minder schade dekt.

We hopen dat dit verduidelijking biedt op je vraag. Wanneer je meer wil weten over jouw specifieke situatie kun je ons altijd mailen op webcare@sns.nl met je gegevens. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Marcella
SNS Bank Webcare