r.
door r.schonewille Jan 7, 2014 om 20:57
Garantie & verzekeringen

Problemen met Proassist

Vanaf half oktober heb ik een probleem met mijn telefoonverzekeraar Proassist. Mijn puntgave smartPhone is bij het reparatie centrum niet gerepareerd, zwaar beschadigd en had valsporen. Ik heb de telefoon geweigerd en vanaf dat moment begon de ellende.Tot op de dag van vandaag geen oplossing en erkenning van dit probleem. Tientallen vriendelijke telefoontjes, smeekbedes, niets heeft geholpen. Volgens Proassist is het aan het reparatiecentrum of er al dan niet gerepareerd wordt en kunnen zij er niets aan doen. Proassist voelt zich niet aansprakelijk/verantwoordelijk en begint zelfs met beschuldigingen naar mij. Ze hebben zelfs als "bewijs" dat ik een beschadigde telefoon heb ingeleverd, een foto naar T-Mobile gestuurd. De bedrijfsjurist, waarvan men zegt dat hij zich ermee bemoeit heeft krijg ik niet te spreken.
Wat kan ik doen?? Ik wil mijn telefoon gerepareerd en 100% betrouwbaar terug en ook graag een beetje snel.
Advies????

984 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2014 om 21:09
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Rechtsbijstandverzekering? Juridisch Loket?

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2014 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat mankeerde er dan aan dat hij bij het reparatie centrum was? In ieder geval niet puntgaaf.

r.
door r.schonewille - Jan 7, 2014 om 21:38
4 Antwoorden / 2 Vragen

mahadma, thanks.
Met de rechtsbijstandverzekering heb ik al contact maar het is een grote logge organisatie en dat gaat niet zo vlotjes. Eigenlijk wil ik gewoon dat er snel een oplossing komt zonder moeilijk te doen. Waarom procedure starten als het eenvoudig opgelost kan worden. Waar gaat dit eigenlijk over? Bij Proassist zijn ze behoorlijk de weg kwijt.
Tijdens een half uurtje googelen stuitte ik op honderden soortgelijke klachten over Proassist. T-Mobile doet al geen zaken meer met ze vanwege alle ellende. Je zou toch denken dat Proassist z'n leven een keer zal beteren.

r.
door r.schonewille - Jan 7, 2014 om 21:42
4 Antwoorden / 2 Vragen

tijger1, jazeker PUNTGAAF.

De batterij werd loeiheet en hij laadde niet meer op. Dus beslist geen cosmetisch probleem. Ik ben van de generatie die erg zuinig is op haar spullen.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2014 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er komt dus geen "gewone" oplossing. Uw rechtsbijstand is het enige dat nog rest, om uw recht te halen.

sw
door swat1500 - Jan 8, 2014 om 00:59
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Nu het reparatiecentrum zich kennelijk op het standpunt heeft gesteld dat haar niets te verwijten is. De beschadigingen kunnen immers ook bij het transport naar het reparatiecentrum zijn ontstaan en wellicht beroepen zij zich daarop. Een door u gewenste snelle en soepele oplossing zal dus niet snel tot stand komen als u niet wat zwaarder geschut in stelling gaat brengen.
Is de telefoon door u verzonden of door de winkel waar u hem gekocht had, want daar bent u natuurlijk als eerste naar toe gegaan.
Als u hem zelf hebt verzonden moet u kunnen aantonen dat het toestel puntgaaf ter post is bezorgd en zodanig deugdelijk was verpakt dat deze tijdens het transport niet kan zijn beschadigd.

lu
door lukash_1 - Jan 8, 2014 om 10:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelende situatie! Indien het (te) lang duurt bij Rechtsbijstand, kun je ook - gratis - een vraag stellen aan advocaten op . Succes!

lu
door lukash_1 - Jan 8, 2014 om 10:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelende situatie! Indien het (te) lang duurt bij Rechtsbijstand, kun je ook - gratis - een vraag stellen aan advocaten op http://juristplaza.nl. Succes!

r.
door r.schonewille - Jan 8, 2014 om 10:22
4 Antwoorden / 2 Vragen

swat1500,
Proassist laat de telefoon door eigen koeriers bij je thuis ophalen en verzameld de telefoons op een centraal punt. Daarna worden ze ter reparatie aangeboden aan het reparatiecentrum, kom er niet achter wie dan vervoert.
De koerier laat een bon achter waarop hij/zij eventuele beschadigingen moet vermelden. Bij mij duidelijk niet aan de orde. De koerier maakte juist de opmerking dat je wel kon zien dat ik zuinig op de telefoon was geweest.

lm
door lm2014 - Feb 5, 2014 om 10:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Uw case is vrij helder.

De verzekering heeft uw schade goedgekeurd (anders zouden zij immers uw telefoon niet op komen halen) en dient er conform de Algemene Voorwaarden voor te zorgen dat dat uw toestel volledig hersteld wordt of wordt vervangen door een nieuw toestel.

Los van eventuele cosmetische schade moet het toestel na terugkomst van ProAssist in ieder geval gewoon werken. Als het toestel niet werkt dan moet u ProAssist haar werk opnieuw laten doen, waarbij u er zorg voor moet dragen dat u niet weer eigen risico betaald. Het internet staat vol verhalen van ProAssist klanten die in een paar maanden tijd meerdere keren eigen risico betalen. Dat is een mooie bron van inkomsten voor ze.

Als er op de bon door de chauffeur geen opmerking is gemaakt over zichtbare schade aan het toestel dan heeft u ook daar een sterk punt.

Probleem is alleen dat het ProAssist niet meer gevoelig lijkt voor imago schade als je moet afgaan op de tsunami van negatieve publiciteit op het internet en er is niemand meer die haar tot de orde roept. T-Mobile heeft haar handen er van af getrokken en de consumenten programma's doen ook al geen moeite meer om de wantoestanden nog maar eens aan de kaak te stellen.
Dit laatste is in het verleden wel de snelste weg naar een oplossing gebleken. Ik heb zelf ooit een probleem via een consumenten programma gestuurd en toen kon er ineens wel snel een oplossing worden bedacht. Anders rest je niets dan toch de rechtsbijstand in te schakelen

Succes

r.
door r.schonewille - Feb 5, 2014 om 10:53
4 Antwoorden / 2 Vragen

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.
Inmiddels heb ik mijn telefoon terug, dankzij de inspanningen van een jurist en T-Mobile.

mahadma
door mahadma - Feb 5, 2014 om 10:55
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Da's mooi. Dank voor het terug melden.