Vo
door Volle maan Apr 25, 2018 om 20:33
Garantie & verzekeringen

Schade

Onlangs ben ik verhuisd naar een nieuwbouw woning ( huur).
Een paar dagen nadat ik de laminaat heb laten leggen is waterschade ontstaan door de vaatwasser ( eigendom  van de verhuurder). De aannemer is ondertussen geweest en heeft geconstateerd dat ze verzuimd hebben een klem te plaatsen op de afvoerslang. Is ondertussen hersteld. Maar hoe zit het met de waterschade aan mijn laminaat?
De verhuurder zegt dat ik mijn inboedelverzekering moet aanspreken?
 Ik vind het onzin, want de schade heb ik niet veroorzaakt,  maar door de aannemer. Hoe moet ik bij de verhuurder duidelijk maken dat zij ( hun aannemer ) de schade moet betalen..?

3099 3 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 25, 2018 om 20:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, toch bij uw eigen verzekering aanmelden met alle 'toeters en bellen' en als het goed is zullen zijn dan verhaal halen bij de veroorzaker. resp. de verhuurder.

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2018 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is echt het meest verstandige om uw eigen inboedelverzekering in te schakelen en daar precies te vermelden wat er is gebeurd. Dan wordt de schade het snelst verholpen en uw verzekeraar regelt het wel met de verzekeraar van de aannemer/huisbaas.

Ik ga er hierbij van uit dat u een inboedel verzekering hebt. Is dat niet het geval dan moet u de verhuurder/aannemer aansprakelijk stellen.

ha
door harryromijn - Apr 27, 2018 om 10:15
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan, hetzelfde verhaal als bij een autoschade: de verzekerign treedt in regres ( = in uw rechten) tov de schade-toebrenger.
Ik zou dus daar eerst eens gaan vragen.