re
door reyka Dec 31, 2016 om 11:10
Garantie & verzekeringen

Scootmobiel-accus na1jaar stuk-geen vervanging???

scootmobiel accus -stuk-aankoop mobiel 1jaar-leverancier vervangt niet-zou voor mijn rekening zijn-ik heb heel product gekocht -garantie is toch 2jaar-ben er heel correct mee omgegaan-spreken over geen garantie op materialen maar zonder accus is hij toch niet compleet bijaankoop-waren dit slechte accus bij aankoop

6621 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2016 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vaak is er op accu's niet zo'n lange garantie als op de rest van het product. Maar waar hebt u dat ding gekocht?

Kennis van mij had ook na nog geen jaar kapotte accu's in scootmobiel. Hett bleek dat er bij aankoop goedkope flodder accu's ingezet waren.

Na een hoop stampei, zijn de accu's door het bedrijf vervangen door goede, met een kleine bijbetaling.

Dus zet de naam maar neer van dat bedrijf en flink klagen.

Cookies
door Cookies - Dec 31, 2016 om 11:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De levensduur van een accu hangt ook af van een al dan niet goed gebruik van de accu.

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 31, 2016 om 11:42
641 Antwoorden / 77 Vragen

De levensduur van de accu's is mede afhankelijk door het gebruik en de manier van opladen.
Helaas hebben wij zeer tegenstrijdige adviezen gekregen. De ene handelaar zegt dat de lader altijd aangesloten moet zijn als de scootmobiel geparkeerd staat, de andere zegt dat alleen geladen moet worden als hij bijna leeg is.
Een derde adviseerde 2x per week een nacht doorladen.
Deze onduidelijkheid heeft zeker invloed op de levensduur van de accu.
Het lijkt me geen garantiegeval maar als de verkoper aantoonbaar verkeerd advies gegeven heeft kan hij wel aansprakelijk gesteld worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 31, 2016 om 11:44
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u een bewijs dat op de accu 2 jaar garantie is gegeven? Ik vrees voor u van niet. Op accu's wordt normaliter geen garantie is gegeven.

Maar toch, als u dat wel 'zwart op wit'heeft dan zou ik toch nog eens 'stevig' gaan praten met degene die de scootmobiel aan u heeft verkocht.

(diumenge@ niet iedereen is talentechnicus!)

tijger1
door tijger1 Dec 31, 2016 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk is er wel garantie op accu's.

tenormin
door tenormin Dec 31, 2016 om 13:15
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Op mijn (auto) accu is toch twee jaar garantie hoor, staat op de rekening van de ANWB, @gerritaltena. Zie nu dat op scootmobiel accu 6 maanden garantie zit.

gerbera
door gerbera - Dec 31, 2016 om 11:51
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Garantie op de accu's is 6 maanden. Vervanging is dus voor eigen rekening tenzij u kunt aantonen dat het zeer slechte accu's zijn.

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2016 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

ik heb vorig jaar een nieuwe accu voor mijn auto gekocht. De garantie daarop is twee jaar. Als ik bij dat bedrijf kijk, loopt de garantie van één tot twee jaar, afhankelijk voor het type.

Het gaat hier niet over een mobiel.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 31, 2016 om 12:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger, scootMOBIEL. :-)

tenormin
door tenormin Dec 31, 2016 om 13:18
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, je hebt gelijk, zie nu dat scootmobiel accu garantie 6 maanden is. Voorspoedig 2017 ☼

Cookies
door Cookies Dec 31, 2016 om 13:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Een auto is geen scootmobiel.

gerbera
door gerbera Dec 31, 2016 om 17:41
7382 Antwoorden / 14 Vragen

sorry ik had vergeten er bij te zetten dat het om een scootmobiel gaat. Maar ja dat staat met grote letters in de aanhef van de TS. Maar toch een voorspoedig 2017

Wi
door Wil_H - Dec 31, 2016 om 13:56
270 Antwoorden / Vragen

Kijkt u eens in de papieren van uw scootmobiel. Iedereen kan wel roepen dat je wel / geen / beperkte garantie hebt, maar ik ga er van uit dat er in die papieren staat wat de garantietermijn voor de accu's is.
Bel desnoods een paar concurrenten van die zaak op en vraag wat zij hanteren als garantietermijn voor accu's.
Over het algemeen worden accu's gezien als verbruiksartikel met een beperkte levensduur en vallen zij buiten de garantieregeling van het totale apparaat.

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2016 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, ik weet dat een auto geen scootmobiel is. Maar @Gerbera had het over zes maanden garantie en dat is normaal gesproken van toepassing bij een mobiel(tje)

Bij een groot accubedrijf bij mij in de buurt hebben accu's voor scootmobielen een garantie van een jaar. Is dus niet logisch dat hij na een jaar in elkaar stort.

gerbera
door gerbera - Dec 31, 2016 om 17:50
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1, ik zuig het niet uit mijn duim.

U heeft 2 jaar standaard productgarantie op een nieuw aangeschaft scootmobiel, accu die defect raken 6 maanden en zaken die door uw eigen schuld helemaal geen garantie aanspraak natuurlijk. binnen de eerste 6 maanden moet een verkoper dit kunnen bewijzen, dus een telefonische beoordeling is niet voldoende, ook mogen hiervoor geen onderzoekskosten of voorrijkosten in rekening worden gebracht.

in Nederland is fabrieksgarantie echter onbeperkt en eeuwigdurend, dat wil zeggen; alles wat niet stuk had mogen gaan bij normaal gebruik, moet kosteloos gemaakt worden door de fabrikant of worden terug gekocht. daar moet de verkoper zorg voor dragen.
 bron;
Dus nogmaals als Ts kan aantonen dat deze van slechte kwaliteit zijn kan deze alsnog aanspraak maken op gratis vervanging. Zou de accu's dus door een ander bedrijf laten controleren.

tijger1
door tijger1 Dec 31, 2016 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem helemaal niet aan dat u dat uit uw duim zuigt. Maar als wat u aanhaalt, de verkoopvoorwaarden van de leverancier zijn, zijn ze zachtjes gezegd wel wonderlijk.

gerbera
door gerbera Jan 1, 2017 om 12:28
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Deze komen niet van een leverancier, het is een reactie naar aanleiding van een programma ooit door Radar uitgezonden. En hier wil ik het bij laten, want soms is het vechten tegen de bierkaai.

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Radar beweert dat fabrieksgarantie onbeperkt en eeuwigdurend is? Ja, ja.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 1, 2017 om 00:56
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het is mogelijk dat een goed merk accu  na leeg rijden pas enkele dagen later geladen word.
Dat is vragen om moeilijkheden en als er minder als 20% in bleef dus goed leeg stoken en kruipend thuis komen en dat
regelmatig herhalen kan elke accu binnen half jaar laten sneuvelen helaas.

Verder noemde U geen merk Scootmobiel en ook geen accu merk helaas.
Er zijn vele merken en als je bij groothandel koopt is een zelfde accu goedkoper dan bij de verkoper van scootmobiel.
Ik weet dat sommige bij hun verkoper voor zelfde merk accu soms 3x zoveel betalen.

Ook zijn de losse accu leveranciers met andere voorwaarden en bij normaal gebruik 2 jaren garantie komt voor.
Dus kijk eens elders waar een accu goedkoper is.

Enkele automaterialen groothandelaren verkopen ze ook soms,  dus waar je auto onderdelen ook vandaan komen.

gerbera
door gerbera - Jan 2, 2017 om 10:55
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Beste @REYKA, In mijn reactie van 31 dec. 17.50u  staat o.a. dat fabrieksgarantie onbeperkt is. Dat kun je natuurlijk vertalen alsof u levenslange garantie heeft op de accu's, zoals een forumlid dit leest. Maar er staat nog wat achter nml dat het gaat om een product wat eerder onbruikbaar is als dat er verwacht mag worden.
In uw geval gaan de accu's korter mee gaan verwacht mag worden en daardoor is de gegeven garantietermijn niet van toepassing, en gelden er andere regel. Van accu's mag u verwachten dat ze langer dan 1 jaar mee gaan dus is hier sprake van een ondeugdelijk product. Vandaar mijn advies, laat de accu's door een ander bedrijf kontroleren op de kwaliteit en neem eventueel kontact op met een rechtswinkel, of rechtsbijstandverz. zo u die heeft.
Het is algemeen bekend dat sommige fabrikanten, net als bij de electrische fiets, niet bepaald de beste kwaliteit accu's leveren bij de
scootmobiel en de klant hierdoor binnen korte tijd onnodig op hoge kosten worden gejaagd.
Overigens neem ik aan dat het u bekend is dat accu's van een scootmobiel over het algemeen niet langer dan 12 u geheel leeg mogen staan omdat ze dan niet op normale wijze opgeladen kunnen worden. Dit kan dan alleen met speciale apparatuur. Advies is dan ook de scoot na gebruik aan de lading te zetten, ongeacht de afstand die er mee gereden is.

es
door esan - Jan 2, 2017 om 14:10
5 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn de accu's echt stuk of halen ze de beloofde actieradius niet meer? Ik heb ook een scootmobiel gekocht met Move accu's waarmee ik 50 kilometer kon rijden. Move accu's worden veel gebruikt in scootmobiels. Garantie op de scootmobiel is 2 jaar, op de accu's 6 maanden. Na 1 jaar bleek ik met de accu's in de winter nog maar 20 kilometer te kunnen rijden, dat is voor mij te weinig.  Na een jaar overgestapt op MK accu's. Wel duurder dan Move, maar in de zomer heb ik een actieradius van 55 kilometer en in de winter is de actieradius 40 kilometer.