venema79
door venema79 Oct 19, 2014 om 10:39
Garantie & verzekeringen

Verandering zonder te informeren

Onze ORV verzekering is overgegaan naar een andere verzekeringsmaatschappij. Voor het incasseren van de premie hebben zij de regels veranderd. Normaal werd de premie in een bedrag geincasseerd. Zij hebben besloten om dat in twee keer te doen. Mogen zij dit zomaar veranderen zonder de consument hierover te informeren?

740 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2014 om 11:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nee dat mogen zij niet zomaar doen.

Kan mij ook niet voorstellen dat dit gebeurd is. ORV verzekeringen vallen onder levensverzekeringen, en voor overbrengen naar een andere maatschappij moet toestemming gevraagd worden aan de verzekerde.

Is het niet zo dat het naar een andere tussenpersoon is gegaan?

En zijn het twee verzekeringen, die eerst in één keer werden geincasseerd en nu wellicht apart?

venema79
door venema79 - Oct 19, 2014 om 11:42
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

We zijn op de hoogte gebracht dat de verzekering overging naar een andere maatschappij. Er is niet om toestemming gevraagd, werd gewoon via een brief medegedeeld.

Een andere tussenpersoon zijn wij niet akkoord gegaan.

Zij hebben zonder ons te informeren besloten om de premie op een andere manier te incasseren.

ro
door ron530 - Oct 19, 2014 om 12:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

De incasso procedure is veranderd. Van een premiebetaling in één keer gaat de betaling nu in twee termijnen dus 50% in de eerste termijn en 50% in de tweede termijn. Voor veel verzekerden is dat een voordeel want in één keer de gehele premie ophoesten is vaak moeilijk. Edoch als u in één keer de jaarpremie wil blijven voldoen moet dat mogelijk zijn, vraag de nieuwe maatschappij eens of een jaar betaling ook mogelijk is.

venema79
door venema79 - Oct 19, 2014 om 13:22
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Incasso procedure mag wel zijn veranderd best mogelijk. Dan is het zo wie zo geen 50% regeling geworden. Punt is gewoon als ze dat veranderen dan behoren ze de consument daarvan op de hoogte te brengen. Dan is het ook nog zo dat waar de verzekering eerst liep, dan hadden die deze procedure al in werking moeten zetten

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2014 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Eerst betaalde u alles in één keer, nu in tweeën. Wat is daarvan het probleem?

venema79
door venema79 - Oct 19, 2014 om 13:57
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het is geen probleem maar een principe kwestie. Zij hebben besloten om de premie in twee keer de innen zonder dit aan ons mede te delen. Als je gewend bent dat het bedrag in een keer gaat en je weet van niets dan kijk je wel raar op als je het bedrag niet meer kunt vinden en er 2 andere bedragen op staan. Helemaal omdat het ook nog over is gegaan naar een andere verzekeraar. Deze behoren je zo wie zo op de hoogte te brengen hoe zij incasseren.

tenormin
door tenormin - Oct 19, 2014 om 14:02
16860 Antwoorden / 108 Vragen
0

Bij mijn (auto) verzekering is het wel zonder voorafgaande brief gegaan. Zag ineens een onbekende afschrijving van OHRA autoverzekering. Dus gelijk in de mail geklommen. Veel sorry, kennelijk had ik geen brief ontvangen, (waar lees ik dit nu vaker?); verder was de prijs wel hetzelfde maar toch...het hoort niet, naar mijn idee dan. Ben het dus wel met @venema79 eens.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2014 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Blijkbaar zijn er twee polissen die nu ieder apart geïncasseerd worden en gebeurde dat voorheen in één bedrag.

venema79
door venema79 - Oct 19, 2014 om 21:48
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Er is maar 1 polis die heeft betrekking op 2 personen.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2014 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Met twee verschillende premies?

19
door 1953 - Oct 20, 2014 om 02:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Neen, dat mogen zij niet zonder overleg met u.

Fatsoenlijk zou zijn geweest enig briefwisseling omtrent de wijziging.

Circa 20 jaar terug ook iets dergelijks meegemaakt: tussenpersoon met pensioen en verkocht zijn portefeuille aan firma X, die incasseerde ineens voor mij als onbekende de verzekeringspremies, daarop gestorneerd. Deze firma X geweigerd en verzekeringspremies rechtstreeks aan de verzekeraar zelf voldaan. Later heeft de verzekeraar alsnog mij bij een ander assurantiebedrijf bij mij in buurt ondergebracht, weet niet eens meer wie het is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer