ca
door calimer Jan 22, 2009 om 17:52
Garantie & verzekeringen

Verzekering

Hallo,

Een verzekeringsmaatschappij (achmea) weigert om een schade te vergoeden nav waterschade. Een deel van de schade is nog niet hersteld, daar is geen nota van, wel een offerte. Uitvoering geschied pas dan wanneer de eigenaar van het appartement gaat verbouwen, zodat het in een keer meegenomen kan worden. Mag de verzekering weigeren te betalen totdat er echt een nota is, of zou de offerte voldoende moeten zijn? In de algemene voorwaarden kan ik het niet zo gauw duidelijk vinden.

Bedankt alvast!

745 4 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 22, 2009 om 17:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat zal ook niet in de algemene voorwaarden staan, maar in de bijkomende voorwaarden, die specifiek voor deze verzekering geldt. Meestal zijn er twee sets voorwaarden bij een polis. De algemene, die voor vrijwel alle verzekeringen geldt, en nog een aparte set, die specifiek toegesneden is op de betreffende verzekering.

Vladja

vladja
door vladja - Jan 22, 2009 om 17:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat is de precieze naam van de verzekering, dan kan ik die opzoeken en kijken of er daar sprake is van reparatieplicht.

Vladja

tonnieboy
door tonnieboy - Jan 22, 2009 om 21:00
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Opstalpolissen kennen een herbouwplicht, maar u hoeft niet af te wachten met aanvang herstelwerk tot de reeds geplande werkzaamheden en kunt het herstel ook door de vaste aannemer van CBA laten doen. Zij kennen naturaherstel, maar u bent niet verplicht om hun aannemer te kiezen. Bij schadebedragen beneden de 5.000 euro zal men in de regel wel bereid zijn om op basis van een offerte te betalen, waarmee deze schade is afgewikkeld, maar daartoe zijn ze niet verplicht.

http://www.polisvoorwaardenonline.nl/

ca
door calimer - Jan 23, 2009 om 10:39
96 Antwoorden / 11 Vragen

Het gaat om de VvE Meerkeuzepolis, de brand/opstalverzekering binnen dit pakket.