ro
door robbin2809 May 28, 2015 om 14:48
Garantie & verzekeringen

Verzekeruzelf (niet)

Nadat ik een nieuw 2ehands autootje gekocht had heb ik mij verzekerd bij Verzekeruzelf. Op het eerste oog een prima verzekering qua kwaliteit/prijs verhouding. Ik was erg blij met mijn nieuwe wagen totdat er op de snelweg iets met een behoorlijke klap tegen mijn vooruit knalde, en ja hoor een flinke barst was het gevolg. Dus ik direct met mijn verzekering gechat, netjes mijn kenteken doorgegeven en informatie gevraagd over hoe te handelen.

Verzekeruzelf: Meneer we hebben het even voor u nagekeken en u kunt gewoon naar Carglass om uw ruit te laten vervangen.

Ik: Dus ik ben gewoon gedekt voor de kosten?

Verzekeruzelf: Ja u heeft alleen een eigen risico van 67,50 de rest wordt vergoed vanuit uw verzekering.

Ik: ok, dat is mooi dan ga ik z.s.m. een afspraak maken.

Ik heb na deze chatsessie een afspraak met Carglass gemaakt, toen ik bij carglass kwam vertelde de medewerker dat er een eigen risico was van €75,00, uiteraard klopte dit niet dus ik weer contact gehad met mijn verzekering om te vragen hoe dit kan, echter krijgt deze chatsessie een hele andere wending.

Verzekeruzelf: Ik begrijp dat uw ruit er al uit is meneer?

Ik: Ja dat klopt, ik heb naar aanleiding van de chatsessie met uw collega netjes een afspraak met Carglass gemaakt en mijn ruit laten vervangen.

Verzekeruzelf: Meneer uw ruit mag nog niet vervangen worden omdat er een expert van AR expertise naar moet kijken om te constateren of de schade voor de verzekeringsdatum is ontstaan of daarna.

Ik: Dat is mij nooit medegedeeld.

Verzekeruzelf: Als de ruit er al uit is kan de expert de schade niet meer beoordelen en komen alle kosten voor uw rekening.

Ik: Hoe kan dat nou volgens uw collega kon ik gewoon naar Carglass.

Ik had dus een aardig probleem met Verzekeruzelf. gelukkig heeft de medewerker van Carglass de ruit netjes vervangen en heb ik uiteraard mijn €67,50 voldaan.

Ik ben diezelfde dag benaderd door [edit-redactie] Verzekeruzelf, deze vertelde mij dat de schade niet meer vastgesteld kon worden door de expert van AR expertise omdat de ruit al was vervangen. Ik heb de desbetreffend dame gebeld en uitgelegd dat ik nooit op de hoogte ben gesteld dat er eerst een schade expert aan te pas moest komen, ook staat dit niet vermeld in de algemene voorwaarde. Ze zouden mijn dossier nogmaals bekijken en mij binnen een termijn van 2 weken informeren over de afwikkeling hieromtrent.

En inderdaad anderhalve week later kreeg ik bericht. Er zijn foto's gemaakt van de oude ruit en deze foto's zijn beoordeeld door AR expertise. Deze geeft geconcludeerd, aan de hand van foto's dat de schade is ontstaan voor de ingangsdatum van de verzekering.

Even alles op een rijtje.

Er ontstaat ruitschade.
ik meld dit bij mijn verzekering die mijn kenteken vraagt en ziet wanneer mijn verzekering in is gegaan. Vervolgens wordt mij verteld dat ik mijn auto gewoon naar Carglass kan brengen. Wanneer ik dat heb gedaan krijg ik te horen dat eerst een schade-expert de ruit op locatie had moeten beoordelen, daarna krijg ik te horen dat de schade voor mijn rekening komt omdat de ruit er al uit is en de schade-expert daarom de schade niet meer vast kan stellen en als klap op de vuurpijl wordt er gezegd dat de schade is vastgesteld aan de hand van een aantal foto's. Waarom moet een schade expert op locatie komen als de schade vastgesteld kan worden aan de hand van foto's dat volgens Carglass vrijwel onmogelijk is

Ik voel mij hierdoor als klant diep beledigd, beschaamd en aangetast.

1795 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 28, 2015 om 15:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een waardeloos gedoe van Verzekeruzelf. Heeft u de chatsessie nog ergens opgeslagen? Dan heeft u bewijs in handen dat u op het verkeerde been bent gezet.

Zou er dan, na een officiële schriftelijke klacht, mee naar het Kifid gaan.

Nee, bij zo'n verzekeringsmaatschappij zal ik me nooit verzekeren.

valerius-2
door valerius-2 - May 28, 2015 om 15:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja het bewijs spreekt zich tegen u, het kan best zijn dat er al iets aan de hand was maar dat niet zo te zien was en door klap te voorschijn is gekomen maar daar kan u dus geen verhaal op halen.

zoekster
door zoekster - May 28, 2015 om 15:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er loopt al een jarenlange draad over Verzekeruzelf.nl op het forum.

KLIK

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verzekerizelf is een hele slechte verzekeraar. Ze zullen beslist voordelig zijn, maar als er schade is, proberen ze zich er op alle mogelijke manieren onderuit te draaien.

Uiteraard kan niemand zien aan een barst in een ruit zien of die van voor het afsluiten van de verzekering is en aan de hand van foto's al helemaal niet.

Ze proberen gewoon de boel te flessen, dus u zult flink moeten optreden. Stel ze een termijn en komen ze niet over de brug, dien dan een klacht in bij het Kifid.

Er zijn hier al verscheidene topics geweest over die club, met werkelijk de raarste verhalen over hun redenen waarom ze niet uitkeren.

Kies op de vervaldatum, dus na een jaar vanaf de ingangsdatum, maar een andere verzekeraar, want bij deze wilt u echt niet blijven.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2015 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een treurig vandaal van Verzekeruzelf. Nou proberen ze het dus af te schuiven op Carglass.

Die moeten een dekkingsverzoek indienen? Belachelijk.

Op naar het Kifid dus.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2015 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Carglass en AR schade expertise hoeven natuurlijk helemaal niets "toe te geven".

Uit uw polis blijkt de termijn.

Het is alleen maar van belang dat Carglass verklaart dat aan de hand van foto's het TIJDSTIP. Van de ruitschade vast te stellen.

En waarom zou Carglass " toegeven" dat op deze manier de consument een poot uitgedraaid wordt?

Carglass is geen partij in deze zaak, slechts uw eventuele getuige.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2015 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vergeet het woord NIET in de vorige reactie na het woord ruitschade. Sorry.

verzekeruzelf
door verzekeruzelf - Jun 1, 2015 om 14:18
23 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer [edit - redactie]

We begrijpen dat het erg vervelend is dat uw schade niet vergoed wordt. Via het chatgesprek is u inderdaad verteld dat u de ruit mocht vervangen bij Carglass en er een eigen risico was van € 67,50.

Omdat uw verzekering pas een paar dagen voor de schade was afgesloten, controleren wij de schade eerst voordat we uitbetalen. Carglass hoort een zogenaamd “dekkingsverzoek” bij ons neer te leggen die wij vervolgens goedkeuren.

In uw geval is uw ruit al vervangen voordat wij het dekkingsverzoek hadden goedgekeurd. Om die reden hebben wij een schade expert naar foto’s van de oude ruit laten kijken. Uit dat onderzoek blijkt dat de ruit al beschadigd was voordat u de verzekering bij ons had afgesloten. Dat betekent dat de schade niet gedekt is via uw verzekering bij ons.

Met vriendelijke groet,

Verzekeruzelf.nl

ro
door robbin2809 - Jun 1, 2015 om 14:19
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=verzekeruzelf schreef op vrijdag 29 mei 2015, 09:28]Beste meneer [edit-redactie],

We begrijpen dat het erg vervelend is dat uw schade niet vergoed wordt. Via het chatgesprek is u inderdaad verteld dat u de ruit mocht vervangen bij Carglass en er een eigen risico was van € 67,50.

Omdat uw verzekering pas een paar dagen voor de schade was afgesloten, controleren wij de schade eerst voordat we uitbetalen. Carglass hoort een zogenaamd “dekkingsverzoek” bij ons neer te leggen die wij vervolgens goedkeuren.

In uw geval is uw ruit al vervangen voordat wij het dekkingsverzoek hadden goedgekeurd. Om die reden hebben wij een schade expert naar foto’s van de oude ruit laten kijken. Uit dat onderzoek blijkt dat de ruit al beschadigd was voordat u de verzekering bij ons had afgesloten. Dat betekent dat de schade niet gedekt is via uw verzekering bij ons.

Met vriendelijke groet,

Verzekeruzelf.nl

Ik heb met Carglass gesproken en het telefoongesprek opgenomen. Tevens heb ik met AR schade-Expertise gesproken en ook dit gesprek opgenomen. Beide partijgen geven toe dat de schade binnen mijn verzekeringstermijn valt, met andere woorden de schade is ontstaan ten tijden van de dekking. Aan de hand van foto's is het niet mogelijk een ruitschade vast te stellen aldus Carglass. Daarnaast is het de fout van verzekeruzelf dat zij mij niet hebben medegedeeld dat er een schade expert aan te pas moest komen. Je wordt dus als consument een poot uit uitgedraaid, iets wat Carglass ook heeft toegegeven en heel vreemd vindt. Ik zal het hier dan ook niet bij laten zitten en alle bewijzen op tafel leggen mocht het tot een rechtzaak komen. gelukkig heb ik Carglass achter mij staan en het telefoongesprek van AR-expertise.

holstein
door holstein - Jun 2, 2015 om 09:12
922 Antwoorden / 16 Vragen

En dan vertel je op een verjaardag wat je betaald voor je autoverzekering, veel te veel, ik kan goedkoper, nou ik kan nog goedkoper hoor enz enz en later krijg je dit soort flauwekul.
Laat niet alles aan het toeval over, ga evt naar een assurantiekantoor in de buurt dan kan de tussenpersoon je ook wegwijs maken, want ons kent ons kost misschien op jaarbasis paar tientjes meer, maar scheelt vaak een hoop gezeur, niet alleen de prijs is heilig!

ro
door robbin2809 - Jun 3, 2015 om 10:18
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 28 mei 2015, 15:14]Wat een waardeloos gedoe van Verzekeruzelf. Heeft u de chatsessie nog ergens opgeslagen? Dan heeft u bewijs in handen dat u op het verkeerde been bent gezet.

Zou er dan, na een officiële schriftelijke klacht, mee naar het Kifid gaan.

Nee, bij zo'n verzekeringsmaatschappij zal ik me nooit verzekeren.

Ja ik heb alles opgeslagen en heb behoorlijk wat bewijzen verzameld. van de week even langs mijn advocaat. Carglass heb ik trouwens ook achter me staan die kunnen beamen dat de ruitschade ontstaan is ten tijden van de verzekering. deze jongens hebben de ruit ter plaatsen gezien en zijn echt gespecialiseerd.

ro
door robbin2809 - Jun 3, 2015 om 10:21
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=holstein schreef op dinsdag 2 jun 2015, 09:12]En dan vertel je op een verjaardag wat je betaald voor je autoverzekering, veel te veel, ik kan goedkoper, nou ik kan nog goedkoper hoor enz enz en later krijg je dit soort flauwekul.
Laat niet alles aan het toeval over, ga evt naar een assurantiekantoor in de buurt dan kan de tussenpersoon je ook wegwijs maken, want ons kent ons kost misschien op jaarbasis paar tientjes meer, maar scheelt vaak een hoop gezeur, niet alleen de prijs is heilig!

Klopt je hebt gelijk. bij zo'n verzekeringsmaatschappij werken natuurlijk ook mensen die niet voor de baas onder tafel gaan (kisten Sangster van Verzekeruzelf) maar op een andere manier hogerop proberen te komen door van hun ongelijk hun gelijk te maken, maar wel over de rug van de klant. Maar ik blijf doorgaan tot het recht zegen viert!!