Pd
door Pdj91 Aug 16, 2017 om 03:12
Garantie & verzekeringen
Vodafone Garantie

Vodafone Garantie

Ongeveer 4 maanden geleden heb ik een iPhone 7 bij vodafone gekocht waar ik meteen al niet tevreden over was. Het toestel op een donderdag gekocht en zaterdag viel het me na goed kijken op dat de telefoon heel licht gebogen was vanaf de volume knop (niet op het 1e oog zichtbaar), direct terug gegaan naar de vodafone winkel en contact gehad met de klantenservice (telefonisch en via facebook) maar ze wilden niks voor me betekenen. Uiteindelijk heb ik deze beschadiging maar geaccepteerd omdat ik geen zin had om nog meer moeite te doen een onbeschadigd toestel te krijgen. Vodafone zegt dat ik zelf wel de beschadiging veroorzaakt zou hebben.

hiervoor heb ik 2,5 jaar een iPhone 6 gehad welke nooit gebogen is, het lijkt mij dus sterk dat het toestel door mijn fout is beschadigd ook omdat ik erg voorzichtig met mijn mobiel ben om gegaan. Ook zat het toestel destijds in een doosje welke niet geseald was.

Nu na 4 maand gaf het scherm van mijn toestel ineens een grijs beeld en viel het scherm daarna uit, toestel reageert nog wel op de home knop (haptic feedback). Toestel via vodafone aangemeld voor reparatie maar moet 380 euro betalen voor reparatie van mijn toestel, volgens Vodafone heb ik geen recht meer op garantie vanwege de beschadiging van de telefoon waar ik het totaal niet mee eens ben, ten 1e omdat het toestel vanaf dag 1 beschadigd was en ten 2e het probleem wat ik nu heb niks te maken heeft met de beschadiging van het toestel.

Ik heb al een klacht ingediend bij Vodafone waar ik als antwoord terug krijg dat ze het toestel niet kosteloos repareren door de beschadiging, verder reageren ze niet inhoudelijk reageren op mijn emails. Nu ben ik van plan om de geschillen comissie in te schakelen maar hoor ik graag eerst van jullie wat ik het beste kan doen.

7653 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Aug 16, 2017 om 03:47
3799 Antwoorden / 0 Vragen
3

Hoewel bijna iedereen zijn telefoon in zijn broekzak draagt, zijn zij daartoe niet ontworpen. Het dragen in een broekzak kan dus schade veroorzaken en die kan dan ook voor eigen rekening zijn. Krom trekkende iphones komen daardoor vaker voor.
U heeft een aantal cruciale fouten gemaakt. U had niet het ongesealde doosje moeten accepteren of anders direct samen met de verkoper de telefoon moeten inspecteren. Daarnaast had u toen u de kromming waarnam geen nee moeten accepteren. Het wordt nu erg lastig om aan te tonen dat het gebrek er reeds vanaf het begin aanwezig was.
U heeft het voordeel dat u nog binnen de 6 maanden na aanschaf zit. De leverancier moet dan, om een garantieclaim af te wijzen, onderbouwen waarom het defect u te verwijten is.

ge
door george321 - Aug 16, 2017 om 10:29
390 Antwoorden / 1 Vragen
0

Iphones buigen nu eenmaal, dat is bekend. Zeker in een broekzak zoder etui en met etui ook.

ha
door harryromijn - Aug 16, 2017 om 13:25
272 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoe BEWIJST u, dat die smartphone niet is kromgetrokken door uw eigen onvoorzichtigheid, al in de rit vanaf de aankoopplaats ?

mo
door mof - Aug 16, 2017 om 13:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U zegt dat u de schade heeft geaccepteerd. Dan valt er weinig meer voor u te halen. U had moeten doorzetten. Pech gehad

re
door respondent - Aug 16, 2017 om 15:22
73 Antwoorden / 8 Vragen
0

Bekijk het van een positieve kant: Je telefoon is nu ergonomisch vormgegeven, gelijk de curve van je gezicht :)

audb
door audb - Aug 16, 2017 om 17:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Oké ik moest het zelf weer even opzoekken maar hier een link waar je misschien iets aan hebt.
http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/uw-iphone-is-gebogen:-dit-zijn-uw-rechten

En de volgende keer maar geen €200 kostende telefoon nemen.

Ja ik weet het je hebt er extreem meer voor betaald maar zoduur kost het Apple om een toestel te bouwen en in elkaar te laten zetten in Taiwan bij Foxconn.

 

pe
door pebk Aug 16, 2017 om 22:40
587 Antwoorden / 0 Vragen

Kostprijs van zo'n apparaat is meer dan alleen het materiaal en het hongerloon van de medewerker van de fabrikant...

Marketing, patenten, rechtzaken, verkoopkanalen, transport, ontwerp, opzetten productielijn, service (alleen al het zeggen dat mensen geen garantie hebben kost al tijd en dus geld).

vi
door vikking - Aug 16, 2017 om 17:45
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Binnen 6 maanden moet de leverancier het tegendeel bewijzen.
Ga nooit ergens mee accoord en onderteken nooit iets waarvan je niet zeker bent.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ru
Ruben V - May 27, 2024 om 18:01
Geldzaken & recht

Ontslag op staande voet na weigering vergadering in eigen tijd?

Beste lezer,

Op mijn werk hebben wij 1x per 1 á 2 maand een vergadering. Dit gebeurd vaak op de vrijdagmiddag en in ons eigen tijd. Normaliter informeert de werkgever ons dan zo'n 2 weken van te voren in de groepsapp. Van deze vergaderingen heb ik in tegenstelling tot mijn collega's, er nog nóóit eentje gemist.

Nu is het zo dat hij vanmiddag wéér zo'n appje heeft geplaa ... Lees meer

Do
Doraf - May 28, 2024 om 21:34
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar berekent personeelskosten door

Wunderland Kalkar berekent personeelskosten door  Lees meer

zo
zonnepanelen Peter - May 28, 2024 om 18:20
Huishouden & energie

Kan de installateur de zonnepanelen uitschakelen

Een aantal van mijn zonnepanelen leveren heel weinig op. Ik heb het idee dat de installateur deze heeft uitgeschakeld. Mag dit zomaar? Lees meer