sc
door schellart Apr 3, 2017 om 17:26
Garantie & verzekeringen

Waarom vergoedt verzekering slechts een deel van annulering vakantiewoning

Onlangs waren wij genoodzaakt een vakantie bij Landal Greenparks te annuleren. Het betrof een appartement voor 10 personen waar wij met kinderen, kleinkinderen en andere familieleden één of meerdere dagen wilden doorbrengen i.v.m. ons 40-jarig huwelijk. Wij betaalden de volledige huurprijs van 766 euro voor een week. Wij sloten geen annuleringsverzekering af bij Landal omdat wij een doorlopende annuleringsverzekering hebben bij National Academic. Deze maatschappij wil ons nu slechts 2/10 deel vergoeden en de rest moeten de andere gebruikers dan volgens hen claimen bij hun verzekering(en). Ons lijkt dit heel vreemd, maar vooralsnog blijft men bij het ingenomen standpunt.
Heeft iemand hier ook ervaring(en) mee of kan iemand ons vertellen wat wij hier verder mee kunnen.

4488 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 3, 2017 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lijkt me nogal logisch. U hebt toch aan uw eigen verzekering niet doorgegeven dat u een dekking voor 10 man wilde?

fa
door familyman - Apr 3, 2017 om 17:34
888 Antwoorden / 1 Vragen

Heel simpel, u bent met 2 personen de hoofdboekers, de rest zal zo ze zelf ook zeggen "hun schade" moeten claimen.

ne
door neodutchio - Apr 3, 2017 om 17:37
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is de reden van annuleren? Als u beide als hoofdboeker niet kunt kunnen de 8 anderen wel. Daarnaast heeft u wel een annuleringsverzekering, maar dit is afgesloten op een bepaald aantal personen. Dus heel terecht dat er maar 2/10 wordt uitbetaald.

edrick3
door edrick3 - Apr 3, 2017 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Raar. Als ik een appartement voor 10 personen wil huren en daarvoor de huurprijs betaal en ik moet om een geldige reden annuleren dan dient m'n annuleringsverzekering de kosten te betalen.
Je zou de zaak kunnen voorleggen aan het Kifid: https://mijn.kifid.nl/auth/register

getty
door getty Apr 3, 2017 om 17:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Is verklaarbaar denk ik. Ik denk dat alle gezinsleden op de boeking zijn genoemd en beschreven. Deze papieren moet je bij de verzekering inleveren bij annuleren. De conclusie die dan dus door de verzekeringsmaatschappij is getrokken is correct.  ALs op de boeking alleen naam van to en partner staat, dan kan je er een punt van maken.

edrick3
door edrick3 Apr 3, 2017 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

M.i. gaat het om de hoofdboeker, dus degene die de huurovereenkomst aangaat en betaalt.

getty
door getty Apr 3, 2017 om 19:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat is dus onjuist

brainless
door brainless Apr 4, 2017 om 14:12
324 Antwoorden / 0 Vragen

Wel als je de anuleringsverzekering direct afsluit bij het boeken... dan geldt de verzekering voor die boeking voor het aantal geboekte personen.
Een eigen anuleringsverzekering dekt alleen de schade van degene waarop de verzekering staat (TS, partner en evtueel thuis wonende kinderen).

emcede
door emcede - Apr 3, 2017 om 18:27
960 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat erom welke personen verzekerd zijn onder een polis. Dit zijn de verzekerden: degene die de polis afsluit en daarnaast over het algemeen zijn of haar partner en het gezin waarmee hij in gezinsverband samenwoont. Uw zelfstandige kinderen en kleinkinderen zijn geen verzekerden op uw polis. Dit had u vooraf met een losse polis of met een aantekening op uw lopende polis moeten regelen.

Het is niet van belang wie er betaald heeft.

panter22
door panter22 - Apr 3, 2017 om 19:05
6599 Antwoorden / Vragen

Je huurt een appartement voor 10 personen. Op de boeking staan ook 10 personen vermeld.
Bij annulering van het gehele appartement moet een ieder de schade bij zijn of haar verzekering melden.
Ieder is dan verantwoordelijk voor 1/10 deel. Het doet er niet toe wie de totale reissom heeft betaald.
Het betekent niet alleen dat de eigen reis/annuleringsverzekering moet worden aangesproken, maar ook dat  verzekeringen verschillende voorwaarden hebben.
Artikel 7 van de voorwaarden van je annuleringsverzekering:
 Maximale uitkering
 2. In totaal zal nooit meer dan 100% van ieders aandeel in de reissom worden uitgekeerd.

Jullie hebben 2 aandelen in de reissom en krijgen 2/10 deel van de reissom uitbetaald.
https://www.nationalacademic.nl/downloads

Ge
door Genee - Apr 3, 2017 om 19:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Edit

ha
door halex Apr 3, 2017 om 19:15
1374 Antwoorden / 4 Vragen

.

Gi
door Ginclas - Apr 5, 2017 om 15:54
1 Antwoorden / Vragen

Dit klopt! Ik heb dit zojuist moeten regelen: door spoedopname op IC van een van de vier reisgenoten is onze reis (4 pers.) genannuleerd. Onze verzekeringsmaatschappij betaald de helft van de reeds gedane aanbetaling aan ons uit. De andere helft dient betaald te worden door de verzekering van de andere twee reisgenoten.

mo
door mof - Apr 5, 2017 om 16:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wie heeft het contract getekend? Die is huurder. U mag ook een 10 persoons huisje in uw eentje huren. U moet uw verzekering zeggen dat u alleen het huisje voor uzelf heeft besproken.

ha
door halex Apr 5, 2017 om 16:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Goed idee dit aanzetten tot verzekeringsfraude, voor twee personenen verzekeren en dan voor tien claimen.