ge
door gert.vd.velde Mar 22, 2012 om 19:26
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering

Wij hebben de afgelopen jaren met salland verzekeringen een collectieve bedrijfskorting. Nu is mijn bedrijf failliet gegaan op 9-03-2012. En we zijn allen op 12-3-2012 ontslagen en hebben een opzeg termijn van 6 weken.
Wat gebeurd ons nu we krijgen van salland tehoren dat onze collectieve korting per 9-3 stopt en we nu dus de volle mep betalen moeten.
Kunnen ze dit doen wij moeten in december een keus maken met wie we verder gaan, die keus maken we op basis van onderandere die korting. dus gaan we er ook vanuit dat dit voor een heel jaar geld.

Daarnaast zou het voor de mensen wel zo prettig zijn om hier vooraf over geinformeerd te worden we hebben geen loon ontvangen de afgelopen twee maanden en nu komt dit er ook nog bij.
Daarnaast kunnen ze de mensen ook vragen of ze bijvoorbeeld korting via een andere weg als mogelijkheid zien.

Zorgverzekering welke zorg wordt er verleend ze maken mensen gek.

Gert van der Velde
[edit redactie: privégegevens verwijderd]

1775 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2012 om 19:38
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb de redactie gevraagd om uw privé gegevens te verwijderen, dit is een openbaar forum.

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2012 om 19:41
11590 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt (na overleg met de huidige zorgverzekeraar) zeker bij de huidige zorgverzekeraar blijven. Echter tegen de gangbare premie. Misschien dat u door deze situatie uw pakketkeuze kunt wijzigen, maar dat is aan de zorgverzekeraar. De collectieviteitskorting is vervallen per 9-3, dus heeft u daar ook geen recht meer op. Neem contact op met u verzekeraar.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Mar 22, 2012 om 20:11
330 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij mag je per direct overstappen op een ander collectief. Daar zijn er genoeg van te vinden (ANWB, ANBO bv) FF Googelen en er zijn er nog veel meer.
Onderstaande komt van de website Mr Money.nl:
8. Wat gebeurt er als ik van baan wissel?
Als je nu collectief verzekerd bent via je werkgever en wisselt van baan, dan wordt je zorgverzekering in principe omgezet naar een individuele polis. De premiekorting ben je dan kwijt. Maar sluit je bij je nieuwe werkgever vervolgens weer een collectieve zorgverzekering af, dan mag je je oude zorgverzekering wél opzeggen. Bij een baanwissel kun je dus ook tussentijds overstappen naar een andere zorgverzekeraar!

th
door thijko - Mar 22, 2012 om 20:17
11 Antwoorden / 4 Vragen

Vraagje: had het bedrijf directe contracten met de verzekering of liep e.e.a. via een tussenpersoon? In het laatste geval kan de tussenpersoon een collectief oprichten voor de ontslagen personen. Een aantal jaren geleden werd in mijn bedrijf een reorganisatie doorgevoerd waarbij honderden ontslagen vielen. De tussenpersoon richtte collectief op waarbij de ontslagen personen zich konden aanmelden en verzekeringvoorwaardes en -premies bleven hetzelfde.

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2012 om 20:19
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Even doorgedacht, TS heeft een opzegtermijn van 6 weken ingaande 12-3-2012. TS moet natuurlijk wèl dan binnen die tijd een nieuwe werkgever dan wel collectief kunnen vinden. En het betreft nu geen baanwissel nog, maar een ontslag. Het kàn zo zijn dat TS in de WW terecht komt en of dat een baanwissel is, vraag ik mij af.

eh
door ehzdhz - Mar 22, 2012 om 21:35
98 Antwoorden / 1 Vragen

16.4 U (verzekeringnemer) kunt de basisverzekering opzeggen als uw deelname aan een collectiviteit eindigt door de beëindiging van een dienst-
verband en u (verzekeringnemer) direct aansluitend daarop een nieuwe zorgverzekering sluit en deelneemt aan een collectiviteit via uw
nieuwe dienstverband. Dat geldt ook voor uw gezinsleden. De opzegging moeten wij ontvangen binnen 30 dagen na de beëindiging van het
dienstverband. Als wij de opzegging hebben ontvangen voor de ingangsdatum van de nieuwe zorgverzekering, eindigt de basisverzekering op
de ingangsdatum van de nieuwe zorgverzekering. In andere gevallen eindigt de basisverzekering op de eerste dag van de tweede kalender-
maand volgend op de dag waarop u (verzekeringnemer) heeft opgezegd.

16.5 De genoemde opzegmogelijkheden gelden niet als de verschuldigde premie en incassokosten niet zijn voldaan en wij u (verzekeringnemer) heb-
ben aangemaand tot betaling van een of meer vervallen termijnen van de verschuldigde premie, tenzij wij de dekking van de basisverzekering
hebben opgeschort of tenzij wij u (verzekeringnemer) binnen twee weken de opzegging hebben bevestigd.

16.6 U (verzekeringnemer) moet de opzegging doen op een van de volgende manieren:
- schriftelijk. Een schriftelijk verzoek moet zijn gericht aan Salland verzekeringen, Verzekerdenadministratie, Antwoordnummer 30,
7400 VB Deventer (postzegel niet nodig);
- per e-mail aan info@salland.nl;
- via het wijzigingsformulier op www.salland.nl.
Een mondelinge opzegging geldt niet.

eh
door ehzdhz - Mar 22, 2012 om 21:40
98 Antwoorden / 1 Vragen

Nu staat salland goed bekend, dat zou een reden kunnen zijn niet te veranderen.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 22, 2012 om 23:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik gellof niet dat zij tussen tijds de premie kunnen wijzigen, of het moet in de voorwaarden staan van de collective verzekering. Het is tenslotte een jaar premie die per gedeelte per maand wordt betaalt.

stacey
door stacey - Mar 22, 2012 om 23:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 23:06]Ik gellof niet dat zij tussen tijds de premie kunnen wijzigen, of het moet in de voorwaarden staan van de collective verzekering. Het is tenslotte een jaar premie die per gedeelte per maand wordt betaalt.

Geen kwestie van premie wijziging maar van Vervallen Korting bij collectief...

moeder56
door moeder56 - Mar 22, 2012 om 23:22
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 23:06]Ik gellof niet dat zij tussen tijds de premie kunnen wijzigen, of het moet in de voorwaarden staan van de collective verzekering. Het is tenslotte een jaar premie die per gedeelte per maand wordt betaalt.

Valerius, geloven doe je in de kerk. De voorwaarden voor een collectieve verzekering zijn: bij bedrijfsbeeindiging of veranderen van werkgever eindigt de collectiviteit. De verzekerde mag overstappen naar een andere verzekeraar indien deze dat wenst.
Maar je hebt weer een punt gescoord, alhoewel het mij liever zou zijn dat dit soort niets toevoegende reacties achterwege zouden blijven.