ja
door jasmijn Aug 10, 2012 om 14:00
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering tandarts

Beste Lezer,
ik weet dat ik volgend jaar een kroon nodig heb, dat zei mijn tandarts. Dus ik geinformeerd bij mijn verzekering of ik ervoor verzekerd ben. Ze zei nee, toen zei ik dan zal ik mij bijverzekeren, toen zei nee, omdat ik nu weet, dat u een kroon krijgt, vergoeden wij het niet. Dus ik, als het mij gebeurd en u wist het niet krijg ik het wel vergoed, ja zei ze.
Dus ik boos op mezelf had nou niks gevraag, ik kon wel de vergoeding van mijn tandarts van 1 ster naar 2 sterren verhogen, zodat ik ipv 225 euro basis vergoed krijg ik geloof 275, maar lang niet genoeg om die kroon te betalen. Toch een beetje raar toch. Had ik nu niks gevraagd, was er niks aan de hand geweest en had ik het gewoon vergoed gekregen. Waar zijn we mee bezig eerlijkheid wordt niet meer beloond maar gestraft, vinden ze het gek, dat er misbruik gemaakt wordt.
Ik denk dat ik overga naar een andere verzekering.

met vriendelijke groet
naiefje

2626 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2012 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jasmijn (naiefje!),

Wat dacht je dan.....
Ook als je je eerder had willen bijverzekeren had de verzekering om een verklaring van de tandarts gevraagd betreffende de toestand van je gebit.
Je kunt nu eenmaal niet iets verzekeren nádat de schade al is opgetreden.
Dán zouden de kosten van de premies pas oplopen!
Overstappen naar een andere verzekering heeft in deze geen enkel voordeel.
Die handelen allemaal hetzelfde.

ja
door jasmijn - Aug 10, 2012 om 14:17
9 Antwoorden / 4 Vragen

nou waar het om gaat, als ik nu naar de tandarts ga, krijg ik de kroon wel gewoon vergoed, nu ze het weten niet meer....zo zei die mevrouw mij dat....

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2012 om 14:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jasmijn,

Als de kroon niet onder de dekking van je huidige verzekering valt krijg je die NIET vergoed.
Dan ben je verkeerd voorgelicht of je hebt het verkeerd begrepen.
Valt een kroon wél onder je huidige dekking dan krijg je die wél vergoed.
Zou dus de polisvoorwaarden eens doornemen.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2012 om 14:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jasmijn,

Nogmaals voor de duidelijkheid (je wilt de kroon pas volgend jaar):
Als je een tandartsverzekering wilt uitbreiden wordt er naar de toestand van je gebit gekeken.
Als de tandarts dan dus aangeeft dat er in de nabije toekomst een kroon geplaatst moet worden kun je dat niet op voorhand verzekeren.

ja
door jasmijn - Aug 10, 2012 om 14:32
9 Antwoorden / 4 Vragen

dat begrijp ik, maar deze dame zei,( er is namelijk plots een kies afgebroken, dat kan gebeuren), dat weet de tandarts ook niet van te voren, dus als het mij vandaag gebeurd krijg ik hem wel vergoed, dus nu is het bekend, omdat ik vroeg ben ik verzekerd voor een kroon?, hebben zij een notitie gemaakt en krijg ik hem niet vergoed, mijn tandarts zegt altijd, je hoeft maar voor zo en zoveel te verzekeren, jouw gebit is in orde. Dus dat was mijn vraag ook aan deverzekering is het vergoed, ik dacht dan kan ik het nu laten doen.Dus als ik het niet gemeld had en omdat plots die kies afgebroken is ja krijg ik wel vergoeding. Mijn tandarts zei alleen, van dan doen we volgend jaar die kroon, omdat ik bang ben voor de tandarts en het dan te ingrijpend is.

ja
door jasmijn - Aug 10, 2012 om 14:33
9 Antwoorden / 4 Vragen

maar goed de situatie is nu zoals die is, ik weet wel volgende keer stel ik de vraag via een andere weg

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2012 om 14:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jasmijn,

.....dus als het mij vandaag gebeurt krijg ik hem wel vergoed.....
.....Dus als ik het niet gemeld had en omdat plots die kies afgebroken is ja krijg ik wel vergoeding.....

Alleen als het onder je huidige dekking valt!

ja
door jasmijn - Aug 10, 2012 om 14:50
9 Antwoorden / 4 Vragen

ja, precies, zo vroeg ik het haar nogmaals om het echt duidelijk te krijgen aan haar....vandaar dat ik het hier vermelde

ja
door jasmijn - Aug 10, 2012 om 14:52
9 Antwoorden / 4 Vragen

in ieder geval bedankt voor jouw reacties,

zwemmer
door zwemmer - Aug 10, 2012 om 14:54
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Neem wat Edrick schrijft als richtlijn: je krijgt alleen vergoed wat onder de dekking valt. Die kun je dus volgend jaar verhogen. De dame aan de telefoon heeft de klemtoon verwarrend fout gelegd met de woorden: "Omdat ik nu weet dat u een kroon krijgt vergoeden wij het niet". Dat is niet volledig.

ja
door jasmijn - Aug 10, 2012 om 14:58
9 Antwoorden / 4 Vragen

yes i know, dank je wel en fijne dag verder...pfffwat een gedoe met al die verzekeringen je wordt er echt gek van...

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2012 om 15:12
16859 Antwoorden / 108 Vragen

jasmijn, als je kies plotseling breekt moet je naar de tandarts, logisch. Dat krijg je dan terug tot het verzekerde bedrag. Maar jij schrijft: volgend jaar moet ik een kroon. En daar zit hem de kneep. Wil je je verzekering ophogen moet de tandarts een formulier invullen waarin hij voorziet dat er de eerstkomende twee jaar geen hoge kosten door hem worden verwacht. Dat moet hij ondertekenen en, eerlijk is eerlijk, een tandarts kan niet echt 2 jaar vooruitkijken. Dus van verzekering veranderen heeft weinig zin; krijg je dezelfde "problemen". (Heb dit zelf geprobeerd) maar zo zijn, jammer genoeg de voorwaarden.

le
door leid - Aug 10, 2012 om 16:22
3 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Jasmijn,

Een groot aantal zorgverzekeraars vragen als je overstapt of een hogere dekking kiest een tandartsverklaring. Maar dat doen ze niet allemaal. In november en december kan je weer overstappen naar een andere zorgverzekering. Dan is ook bekend welke zorgverzekeraars een tandartsverklaring eisen. Overigens is dit ook pas vaak bij de meeste uitgebreide pakketten. Je kan altijd een minder pakket kiezen en het restbedrag nog bijbetalen. Veel succes met overstappen, kijk dan ook even bij een aantal vergelijkingssites zoals independer, verzekeringssite en zorgkiezer.

In de vergelijking van deze vergelijkers kan je al direct zien of de zorgverzekeraar acceptie-eisen stelt of niet.

Gr. Iris

ro
door ron530 - Aug 10, 2012 om 18:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een zorgverzekering, basis en aanvullend lopen per jaar, in het lopende jaar kan je geen polis wijzigen. Pas als de verzekering periode afloopt kun je of overstappen of de bestaande polis wijzigen. De zorgverzekeraar mag niet op risico gevallen weigeren.

jobiejoba
door jobiejoba - Aug 10, 2012 om 18:33
134 Antwoorden / 1 Vragen

De meeste van dit soort vragen zijn niet echt, je kan ze beter negeren.

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2012 om 19:12
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jobiejoba schreef op vrijdag 10 aug 2012, 18:33]De meeste van dit soort vragen zijn niet echt, je kan ze beter negeren.

Je bedoelt dat jasmijn deze vraag heeft verzonnen voor de lol? Mij lijkt het gewoon een vraag, die nu beantwoord is, hoor.

ja
door jasmijn - Aug 10, 2012 om 19:54
9 Antwoorden / 4 Vragen

Dank jullie voor jullie reacties.
De vraag is niet verzonnen.
Maar ik kan wel iets met jullie reacties
Nogmaals dank, ik denk dat deze discussie nu wel gesloten kan worden.