ch
door chr47 Feb 28, 2013 om 17:08
Geldzaken & recht

Aangifte 2012 geen formulieer ontvangen

We zijn allebei in 2012 65 jaar geworden in april en .september geen aangifte formeler ontvangen ik kom met de ziekte kosten niet over de grens , we komen allebei uit een pre pensioen kan je dan nog wat terug krijgen geen eigen huis of zo.
gr Ch

436 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft niet per se uitgenodigd te worden om aangifte te doen. Download de aangifte en vul hem in, dan ziet u vanzelf of u wellicht nog iets terug krijgt.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo chr47,

Belastingaangifteformulier (mooi scrabblewoord?) kun je hier downloaden.
Vul je gegevens in en kijk of je wat terug zou krijgen.
Dat is voor een buitenstaander hier niet zo maar te bepalen.

Suc6

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u wacht tot morgen, krijgt u al een voor-ingevuld formulier.
Hoef je alleen even te controleren.

Jantje

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 28 feb 2013, 17:41: Hallo chr47,

Belastingaangifteformulier (mooi scrabblewoord?) kun je hier downloaden.
Vul je gegevens in en kijk of je wat terug zou krijgen.
Dat is voor een buitenstaander hier niet zo maar te bepalen.

Suc6

Als u het na vandaag doet dan kan het zijn dat het grootste gedeelte van u aangifte al is ingevuld.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 28 feb 2013, 17:41: Hallo chr47,

Belastingaangifteformulier (mooi scrabblewoord?) kun je hier downloaden.
Vul je gegevens in en kijk of je wat terug zou krijgen.
Dat is voor een buitenstaander hier niet zo maar te bepalen.

Suc6

Misschien toch handig om een belastingconsulent te raadplegen voor een eventuele aangifte, daar het een en ander is gewijzigd in 2012 in uw beider situatie qua leeftijd en inkomsten e.d.

Kreeg u voorgaande jaren wel automatisch een aangifteformulier thuisgestuurd?

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou eerder verwachten dat u wel een uitnodiging zou hebben gehad, want u en uw echtgenote hebben in 2012 tegelijkertijd twee inkomens gehad.

AOW en pensioen. In die gevallen stuurt de belastingdienst haast altijd een biljet.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op donderdag 28 feb 2013, 18:06: Ik zou eerder verwachten dat u wel een uitnodiging zou hebben gehad, want u en uw echtgenote hebben in 2012 tegelijkertijd twee inkomens gehad.

AOW en pensioen. In die gevallen stuurt de belastingdienst haast altijd een biljet.

Blijkbaar door de Belastingdienst vergeten: uit het oog, uit het hart?!

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wolfgang

Hoeft helemaal niet, kan nog komen. En dan, als Ts na zou moeten betalen, is hij verplicht uit zichzelf aangifte te doen.

En als hij terug zou krijgen, dan doet hij al zelf aangifte.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2013 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga morgen downloaden en maar eens kijken wat het wordt jullie horen nog.
zeker vreemd dat ik niks binnen heb gekregen van ze.
ik heb AOW en 3 pensioenen en mijn vrouw aow en 1 pensioentje

ve
door verwijderd - Mar 1, 2013 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles was goed ingevuld door de belasting.
krijg een behoorlijk bedrag terug ,volgens het programma

ve
door verwijderd - Mar 1, 2013 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

chr47 schreef op vrijdag 1 mrt 2013, 18:42: Alles was goed ingevuld door de belasting.
krijg een behoorlijk bedrag terug ,volgens het programma

Dan nog maar eens extra controleren voordat u het inzendt. Wellicht ten overvloede, maar ook nog gekeken op toeslagen of u daarvoor in aanmerking komt?

ve
door verwijderd - Mar 1, 2013 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 1 mrt 2013, 18:49:
chr47 schreef op vrijdag 1 mrt 2013, 18:42: Alles was goed ingevuld door de belasting.
krijg een behoorlijk bedrag terug ,volgens het programma

Dan nog maar eens extra controleren voordat u het inzendt. Wellicht ten overvloede, maar ook nog gekeken op toeslagen of u daarvoor in aanmerking komt?

ve
door verwijderd - Mar 1, 2013 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@chr

Wat wilde u zeggen?