je
door jessicak Apr 15, 2013 om 19:16
Geldzaken & recht

Advertentie Bol.com Google

Vandaag zag ik een advertentie van Bol.com toen ik de zoekterm "Sony PRS-T2" intoetste in Google. Bovenaan stond de advertentie van Bol.com zelf met de tekst "De Sony Reader PRS-T2, nu met gratis cover t.w.v. € 35,-!". Dat vond ik een aantrekkelijke aanbieding dus ik klikte erop. Toen ik wilde bestellen bij Bol.com kwam de actie niet naar voren. Ik heb met de klantenservice gemaild en dit was hun reactie:
"In dit geval is de informatie van Google helaas verouderd. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend."
Regelrechte onzin: de advertenties kunnen zij zelf beheren en a la minute aanpassen naar de actuele situatie.
Ondertussen kan ik dus naar mijn aanbieding fluiten.
Dit klopt toch niet?

831 12 Rapporteer

xi
door xilefsim - Apr 15, 2013 om 19:43
111 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is mij ook wel eens overkomen, zowel met Bol als met Telfort. Goede vraag Jessica.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 15, 2013 om 20:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat mag zij kunnen elk aanbod wat er niet meer is canselen. Het is een folder net zoals er aanbiedingen komen in de en daar zijn geen rechten op te verhalen.Kijk maar eens in de voorwaarden van Bol.com of u daar iets over kan vinden.

je
door jessicak - Apr 15, 2013 om 20:15
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 15 apr 2013, 20:02]Kijk maar eens in de voorwaarden van Bol.com of u daar iets over kan vinden.

Goede tip!
Ik heb even de algemene voorwaarden bekeken. Het enige wat in de buurt komt is dit: "Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet."

Als Bol.com het gooit op een vergissing dan zouden ze een punt kunnen hebben, maar ze geven Google de schuld... (wat dus heel erg vreemd is, want Bol.com is zelf beheerder van de Google Adwords campagne en dus in staat om het per direct aan te passen.)
Kortom: ik ben nog niet veel wijzer...

xi
door xilefsim - Apr 15, 2013 om 20:36
111 Antwoorden / 1 Vragen

Telfort geeft zelf de simkaarten uit. Als ze een aanbieding doen m.b.v. zo`n advertentie dan mag je er toch op rekenen dat ze ook leveren. Desnoods een week later dan de bedoeling was.

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2013 om 00:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jessicak schreef op maandag 15 apr 2013, 19:16]Vandaag zag ik een advertentie van Bol.com toen ik de zoekterm "Sony PRS-T2" intoetste in Google. Bovenaan stond de advertentie van Bol.com zelf met de tekst "De Sony Reader PRS-T2, nu met gratis cover t.w.v. € 35,-!". Dat vond ik een aantrekkelijke aanbieding dus ik klikte erop. Toen ik wilde bestellen bij Bol.com kwam de actie niet naar voren. Ik heb met de klantenservice gemaild en dit was hun reactie: "In dit geval is de informatie van Google helaas verouderd. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend."
Regelrechte onzin: de advertenties kunnen zij zelf beheren en a la minute aanpassen naar de actuele situatie.
Ondertussen kan ik dus naar mijn aanbieding fluiten.
Dit klopt toch niet?

Ja hoor, klopt helemaal. Wat Bol.com zegt, klopt ook helemaal! Het is helemaal geen advertentie die je via Google vindt, maar een zoekresultaat.

je
door jessicak - Apr 16, 2013 om 04:59
9 Antwoorden / 2 Vragen

Carola, het is wel een advertentie! Ik heb het over het resultaat in Google bovenaan de pagina. Dat heet Google Adwords en dat zijn advertenties die door de bedrijven zelf worden beheerd.
Waar jij het over hebt zijn de natuurlijke resultaten in Google, en daar staat de tekst niet.

xi
door xilefsim - Apr 16, 2013 om 08:07
111 Antwoorden / 1 Vragen

Stuur eens een berichtje naar de redactie. Misschien kunnen die er wat mee. Mijn ervaring met Bol.com is dat ze heel stug doen, zelfs als in hun eigen folder een lagere prijs staat dan op de website dan geven ze niet thuis.

jo
door jorisw - Apr 17, 2013 om 16:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien kwam het uit je cache? Het lijkt me weliswaar niet waarschijnlijk, maar je weet maar nooit.

je
door jessicak - Apr 17, 2013 om 20:25
9 Antwoorden / 2 Vragen

Snel genoeg getest: als iemand nu googelt op "Sony PRS-T2" krijg ik nog de advertentie van bol.com bovenaan de pagina van Google...
Ze zijn niet erg snel in het aanpassen namelijk.

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2013 om 21:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, je kan die advertentie nog steeds vinden. Hoe je denkt daar recht aan te kunnen ontlenen vraag ik mij wel af. Ze willen die aanbieding niet meer aan je verkopen, daar kan je dan weinig aan doen. Er is nog geen overeenkomst.

je
door jessicak - Apr 17, 2013 om 21:34
9 Antwoorden / 2 Vragen

@diumenge
Ik denk recht op die aanbieding te hebben omdat Bol.com zelf de advertenties beheert in Google. Ze kunnen op ieder moment de tekst aanpassen of de advertentie weghalen, maar dat doen ze niet. Zij zijn dus verantwoordelijk.
Dat de aanbieding niet op hun website is te vinden, kan ik als consument niets aan doen. Ze kunnen het nu wel gebruiken als lokkertje naar hun website...

Daarnaast beweren ze dat Google verouderde info geeft, wat een regelrechte leugen is. Daar kan ik niet tegen. Iedereen kan een fout maken, maar geef het dan toe! En haal die advertentie weg. Maar dat doen ze niet.

Ik hoef die hele aanbieding niet meer, ik doe op deze manier liever geen zaken met een bedrijf.

diumenge
door diumenge - Apr 17, 2013 om 21:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jessicak schreef op woensdag 17 apr 2013, 21:34]...

Ik hoef die hele aanbieding niet meer, ik doe op deze manier liever geen zaken met een bedrijf.
Dat is inderdaad het beste wat je kan doen, want het is zeker misleidend.