ja
door janestrstob Feb 1, 2012 om 10:29
Geldzaken & recht

Aflopen Rentevaste periode hypotheek

De rentevaste periode van mijn hypotheek loopt af per 1 maart 2012, echter ik heb vandaag 1 februari 2012 nog geen rentevoorstel ontvangen van de hypotheekverstrekker. Ik heb ze vanmorgen gebeld en ze geven aan dat ze er nog niet mee begonnen zijn, maar met een beetje druk erachter misschien de renteherziening kunnen opsturen. Ik vroeg me af wat mijn rechten zijn, aangezien ik nu minder bedenktijd heb.

5435 12 Rapporteer

getty
door getty - Feb 1, 2012 om 10:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom zelf niet eerder aan het shoppen gegaan? U weet zelf wanneer de periode verloopt. Nu gaat u zitten afwachten tot een waarschijnlijk een slecht bod van uw eigen verstrekker krijgt. ER is dan weinig tijd om een alternatief te zoeken. DIt had u best al zelf kunnen doen. Mijn advies, zsm zelf op zoek naar een alternatief zodat u nog kunt onderhandelen als u een slecht bod krijgt.

despuiter
door despuiter - Feb 1, 2012 om 12:08
107 Antwoorden / 2 Vragen

Je hebt tijd zat hoor. Zolang je nog niks anders hebt afgesloten betaal je gewoon de variabele rente en die is lekker laag. Laat je vooral niet gek maken, neem rustig de tijd om alles uit te zoeken.

ja
door janestrstob - Feb 1, 2012 om 12:12
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had vernomen dat als je niet op tijd reageerd dat dan automatisch de rente die geldt voor dezelfde rentevaste periode wordt vastgezet voor eenzelfde periode.

jo
door jorisw - Feb 1, 2012 om 13:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janestrstob schreef op woensdag 1 feb 2012, 12:12]Ik had vernomen dat als je niet op tijd reageerd dat dan automatisch de rente die geldt voor dezelfde rentevaste periode wordt vastgezet voor eenzelfde periode.

Maar zoals getty al zegt, ga niet wachten op het voorstel, maar ga nu alvast rondkijken naar alternatieven.

Zodra dan het voorstel van de huidige geldverstrekker (niet hypotheekverstrekker, want dan ben jij) komt, weet je meteen of het beter kan of niet. Zoveel tijd heb je dan niet meer nodig om te beslissen en te reageren.

hi
door hipppo - Feb 1, 2012 om 14:17
303 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien loont het om je hypotheek onder te brengen bij een particulier, heb ik vele jaren geleden ook gedaan toen de RijksPostSpaarbank niet bereid bleek de rente die heel kort op 13% stond met enkele punten te verlagen, zoals destijds wel gedaan werd door de AMRO en ABN. Wellicht kan internet behulpzaam zijn bij het vinden van een geldschieter?

on
door onna - Feb 1, 2012 om 14:37
7 Antwoorden / 1 Vragen

Niet wachten, zoals anderen al zeggen, ga op zoek naar een andere geldverstrekker! Uw huidige bank wacht tot het laatste moment.Onze Hypotheek liep 1 mei 2010 af, 1 week voor 1 mei kregen wij een nieuw aanbod, welke zeer veel hoger was dan de oude rente.
Hier wacht de bank op, in 1 week kun je niet meer overstappen.en zit je er eigenlijk aan een nieuwe (hoge)rente vast. Onze restant was niet meer hoog, en hebben toen alles afgelost. zo zitten we nu dus hypotheek vrij!

maanaap
door maanaap - Feb 1, 2012 om 14:51
45 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Heb me vorig jaar opgegeven voor rentebewaker van de ver.eigen huis en ben half december met e-mailtje gewaarschuwd, maar omdat ik geen tel.nr. had opgegeven ben ik verzocht om te bellen, dit heb ik gedaan werd toen gevraagd of ik al was benaderd, door mijn hypotheekverstrekker.

Had al een berichtje gekregen dat omstreeks 5 januari 2012 mij een voorstel zou worden gedaan, dit voorstel viel exact 5 jan. in de bus.

Het voorstel wat ik kreeg was 6.05 % nu 5.8 % met eventueel de mogelijkheid om andere hypotheekvorm te kiezen.

Na gesprek met de hypotheek adviseur, de hypotheek omgezet met zelfde voorwaarden, maar dan met rente van 5.35 % scheelt toch mooi € 70.00 per maand, mocht mijn nieuwe W.O.Z. met € 1000.00 verhoogd worden, dan gaat er nog eens 0.1 % vanaf scheelt nog eens 10.00 permaand en dit voor een overstap prijs van € 495.00 dit heb ik in 7 maanden terugverdiend.

Een gesprek met je hypotheek adviseur loont dus altijd zoals U, ziet.

M.vr.gr.
Jan.

na
door natale - Feb 1, 2012 om 15:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

bijdrage verwijderd. Het plaatsen van commerciële of promotionele teksten en links is niet toegestaan.

de redactie

ja
door janestrstob - Feb 1, 2012 om 15:21
7 Antwoorden / 3 Vragen

Direct gaan rondkijken en mailen naar wat contacten! Bedankt voor de reacties.

ja
door janestrstob - Feb 3, 2012 om 11:29
7 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hipppo schreef op woensdag 1 feb 2012, 14:17]Misschien loont het om je hypotheek onder te brengen bij een particulier, heb ik vele jaren geleden ook gedaan toen de RijksPostSpaarbank niet bereid bleek de rente die heel kort op 13% stond met enkele punten te verlagen, zoals destijds wel gedaan werd door de AMRO en ABN. Wellicht kan internet behulpzaam zijn bij het vinden van een geldschieter?

Waar zou je die kunnen vinden?

hi
door hipppo - Feb 3, 2012 om 16:20
303 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=janestrstob schreef op vrijdag 3 feb 2012, 11:29][quote=hipppo schreef op woensdag 1 feb 2012, 14:17]Misschien loont het om je hypotheek onder te brengen bij een particulier, heb ik vele jaren geleden ook gedaan toen de RijksPostSpaarbank niet bereid bleek de rente die heel kort op 13% stond met enkele punten te verlagen, zoals destijds wel gedaan werd door de AMRO en ABN. Wellicht kan internet behulpzaam zijn bij het vinden van een geldschieter?

Waar zou je die kunnen vinden?

Internet? Ik had destijds het geluk een straatgenoot te vinden die bereid was mij van dienst te zijn.

ooparry
door ooparry - Feb 3, 2012 om 17:16
80 Antwoorden / 3 Vragen

Gaan shoppen! De (variabele) rente zakt nog dagelijks! Hou de Euribor in de gaten