mi
door mineola Sep 20, 2011 om 17:30
Geldzaken & recht

AOW als je in buitenland woont?

Mijn zus heeft 6 jaar gewerkt in de Hema toen ze trouwde en naar Duitsland verhuisde. Ze heeft nog steeds de Nederlandse nationaliteit.
Haar vraag was aan mij, of ze dan nog aanspraak kan maken op AOW wanneer ze over 5 jaar 65 jaar wordt ?

892 5 Rapporteer

mi
door mineola - Sep 20, 2011 om 17:45
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel edrick 3 voor de snelle reaktie op mijn vraag

Waar kan ze eventueel terecht om het aan te vragen, want meestal krijgen we een aantal jaren voor de pensioengerechtigde leeftijd al formulieren hierover

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2011 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mineola,

Onvolledig AOW-pensioen

U ontvangt geen volledig AOW als u na uw 15e in Nederland bent komen wonen. U ontvangt ook minder AOW als u tijdelijk of permanent buiten Nederland gaat wonen. Of als u al ouder dan 15 jaar was toen de AOW werd ingevoerd. Voor ieder jaar dat u tussen uw 15e en 65e niet in Nederland heeft gewoond, krijgt u 2% minder AOW.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2011 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mineola,

De benodigde info kun je hier vinden.

Suc6

getty
door getty - Sep 20, 2011 om 18:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=mineola schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:45]Dankjewel edrick 3 voor de snelle reaktie op mijn vraag

Waar kan ze eventueel terecht om het aan te vragen, want meestal krijgen we een aantal jaren voor de pensioengerechtigde leeftijd al formulieren hierover

Een aantal jaren van te voren aanvragen is niet aan de orde. Normaalgesproken vraag je aow 3-6 maanden voor de 65ste verjaardag aan. Eerder heeft geen zin !

mi
door mineola - Sep 20, 2011 om 18:31
10 Antwoorden / 2 Vragen

getty dankje voor je reaktie hierop,ik heb inmiddels de informatie uitgeprint

en heb nu de informatie die ik wilde