vr
door vromhoppie Jan 18, 2015 om 10:58
Geldzaken & recht

Aquisitiefraude

Ik ben 9 december gebeld door uwondernemersgids.nl of mijn gegevens nog klopten want had volgens hun gratis op hun site gestaan .
Ik zei nergens van te weten en ook geen overeenkomst met hun had of ooit heb afgesloten.
Maar als ik er vanaf wilde wilden ze wel een regeling treffen dan liep het tot maart 2015 en koste mij dat 300 euro.
Ik was op dat moment niet thuis en kon het ook niet nakijken maar wist haast wel zeker niets met deze firma te hebben.
Na veel aandringen toch maar het bandje ingesproken en de volgende dag had ik een rekening op de mat liggen van 363 euro.
Ik had het dus goed ik heb met deze mensen nooit een overeenkomst gesloten en heb hun ook een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ik met hun geen overeenkomst had en dus deze ook niet verlengd kon worden en dus niet ga betalen.
Heb nu een brief gekregen van een incassobureau dat ik binnen 8 dagen het bedrag van 419 euro moet betalen .
Ook heb ik op uwondernemersgis.nl-klachten de verhalen gelezen van andere gedupeerden met hetzelfde en die zeggen allemaal niet betalen.
kreeg onlangs nog een email dat ze uit coulance er wel 100 euro af wilden doen.
wat hiermee te doen ? weet iemand hier raad mee?

1123 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 18, 2015 om 11:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Even contact opnemen met fraudehelpdesk.nl

klik HIER

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 12:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En niet betalen natuurlijk.

ho
door hopetobehelping - Jan 18, 2015 om 12:14
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vromhoppie,

uiteraard niet betalen en het melden (de link ziet u al bij de reactie van zoekster).
Een incassobureau alleen kan niet zoveel behalve u aanmanen en intimideren. Laat ze maar doen, verwacht niet dat ze tot een rechtszaak overgaan om u tot betalen te dwingen (ze weten zelf ook wel dat ze zo'n zaak tegen u niet zullen winnen).
Uiteraard wel alle communicatie goed bewaren zodat u materiaal heeft om terug te schieten als het nodig mocht zijn.

En in het vervolg uiteraard nooit meer iets op een bandje inspreken als u niet 100% zeker bent van uw zaak.

vr
door vromhoppie - Jan 18, 2015 om 13:14
5 Antwoorden / 2 Vragen

Nee daar ben ik nu ook achter hopetobehelping maar ja weet het is vooruit het zijn sluwe vossen.
Ben toe in staat om erheen te gaan en ze het persoonlijk even duidelijk te maken maar dan op een andere manier.

hutch
door hutch - Jan 18, 2015 om 13:21
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Ik begrijp niet waar u zich druk om maakt.
U heeft hier te maken met een clubje dat d.m.v. criminele handelingen u geld probeert afhandig te maken.

Waarom zijn vele mensen niet assertiever en leggen dit soort brieven e.d. gewoon naast zich neer?

Ik vermoed dat dat obscure incassobureautje van dezelfde eigenaar is...
Daarbij aangetekend dat letterlijk iedereen een incassobureau kan beginnen.

Ik zou er totaal geen tijd en moeite meer aan besteden. Tenzij u natuurlijk zeer gevoelig (en uiteraard bang) bent voor schriftelijke (en mondelinge) (bluf)dreigingen van dat soort obscure incassobureautjes.

Klik * * (zwarte lijst van acquisitiefraudeurs) en bekijk de één na laatste naam eens: 'Uitgeverij Sport Nederland'.
Raad eens wie de eigenaar is van 'uwondernemersgids.nl'...... juist, inderdaad.
Het is dus gewoon een clubje van fraudeurs, dat maar dóór blijft gaan.

Wat ook heel 'toevallig' is, is dat op datzelfde adres eerder een 'bedrijfje' gevestigd was, dat dezelfde trucjes (lees acquisitiefraude) toepaste met vinduwadres.nl:
Matrix Advertising B.V. Echter dit 'bedrijfje' bestaat niet meer en héél 'toevallig' is op datzelfde adres het 'bedrijfje' Uitgeverij Sport Nederland B.V. ontsproten.

En als men nog dieper gaat spitten, komt men uit bij nog meer bedrijven, bijv. Bes Beheer B.V., die weer houdster is van: 'uwbedrijvenzoeker.nl' en Itoomedia (en Uitgeverij Sport Nederland met Matrix voornoemd). Enz. enz..... Het zijn zeer sluwe gasten.

Zomaar een voorbeeldje van/over Itoomedia, klik * *.
Het is dus één grote bende, die (figuurlijk) over lijken gaat.

Maar goed... dat is wat extra info. Gelukkig heeft u begrepen dat u nooit moet betalen aan deze fraudeurs!

Sterkte verder.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 18, 2015 om 14:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De aangetekende brief was niet eens nodig....
Ze belde voor verlenging en dat is misleiding dus ook een nieuw contract op deze manier is nietig.

Gewoon negeren want ze beloven alleen maar een rechtszaak en hoge kosten en daar wacht ik ook al jarenlang op.

Dus graag nog een jaar of 4 geduld want ik ben eerst!

vr
door vromhoppie - Jan 18, 2015 om 15:10
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ha ha ha oké maar je kan je voorstellen dat je je toch zorgen maakt als je hier nooit mee in aanraking bent geweest.
Ik heb ook al op andere sites gelezen dat het oplichting is.
Maar 4 jaar wachten ha ha mooi gezegd.

hutch
door hutch - Jan 18, 2015 om 17:44
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=vromhoppie schreef op zondag 18 jan 2015, 15:10]Ha ha ha oké maar je kan je voorstellen dat je je toch zorgen maakt als je hier nooit mee in aanraking bent geweest.
Die fraudeurs, dat tuig, zoekt op internet naar o.a. ZZPers en andere kleine bedrijfjes en hopen dat zij een paar kunnen overbluffen.
En als je niet sterk in de schoenen staat, of het erg druk hebt, kun je er zomaar intrappen.

Stel dat 10% er wel intrapt, dan heeft dat tuig toch maar weer mooi 'verdient'.

Lees * * ook eens, dan kunt u lezen dat al deze malafide 'bedrijfjes' naar één persoon leiden. Het is net een niet uit te roeien gezwel.

vr
door vromhoppie - Jan 18, 2015 om 18:14
5 Antwoorden / 2 Vragen

Betalen doe ik zobizo niet laten ze maar komen dat volk dan kan ik met dat volk afwerken want laat me niet bedonderen.