yv
door yvonne1946 Oct 2, 2008 om 19:47
Geldzaken & recht

Automatische incasso

Met een aut. incasso word mijn tv abb. geint door Ziggo.


Mag het zo maar dat zij ruim een week voor de betreffende maand het geld al innen?


Indertijd heb ik al bij casema gevraagd dit niet te doen. Als antwoord kreeg ik dat zij mij dan een acceptgiro zouden sturen waar extra kosten aan zaten. Ik heb dit geweigerd.


Op mijn vraag of ik de postbank zelf kon machtigen elke maand het abb. geld aan casema te betalen, werd gezegd dat ik dan toch nog die acceptgirokaart met extra kosten zou ontvangen.


Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat Ziggo één dag voor de betreffende maand incasseert?


Vriendelijke groet, Yvonne.

770 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ja dat mag yvonne.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@yvonne


Dit kan je alleen bewerkstelligen door Ziggo een briefje te sturen, en om een andere afboekingsdatum te vragen. Zet daar dan evt. je reden in. Lijkt me stug dat ze dat niet willen aanpassen. Bij andere bedrijven kan dat toch ook ....


Ziggo zit momenteel met nogal wat veranderingen. Zou het daaraan kunnen liggen?

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag yvonne1946,


Je schrijft: Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat Ziggo één dag voor de betreffende maand incasseert?


Dit is een onmogelijke opgave. Je kan schrijven wat je wilt, maar Ziggo zal aan die vraag geen gehoor geven. Sterker nog: zij zullen in de nabije toekomst steeds vroeger gaan incasseren.


Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als we het dan toch over Ziggo hebben.


Ik heb ze opgezegd aangetekend met ontangstbevestiging en nog blijvenze van mijn rekening afschrijven. Dus ik gebeld. Ze laten me een uur aan de telefoon wachten om vervolgens te zeggen dat ik hun dan maar bij mijn bank moet laten blokeren, omdat zij hun administratie niet op orde hebben. Nog steeds heb ik geen ontvangstbevestiging van mijn opzegging gehad en we zijn al meer dan een maand verder.


Dus het teveel betaalde laten storneren en ze laten blokkeren. gewoon niet te praten met die lui een vreselijke maatschappij en net zo erg als UPC. Ik ben blij met mijn digitenne van KPN, ben ik van die eikels af. Geen goed woord voor over!


Hartelijke groetjes, ElenaFijne avond


 

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag elenay,


off topic,


Vraagje: hoe is het eigenlijk afgelopen met het geschil met de verhuurder???


Met collegiale groet, Read3/Ton.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hi Ton, daar had ik al een mededeling over gedaan in desbetreffende topic, maar dat is je denk ik dan ontgaan.


De kantonzaak heb ik met vlag en wimpel gewonnen. Vitalis heeft daarna alle bewoners een brief gestuurd dat ook degene die niet meededen het geld zouden terugkrijgen.


Ik heb nu voor elkaar dat het zendoproepsysteem is doorgestreept, dus dat scheelt € 132,- op jaarbasis. De doorberekening van een vervangend huismeester van meer dan €200,- hebben ze niet meer doorberekend en de verdeelseutel van de huismeesterkosten van de kantonzaak van €135,- krijgen we nu terug. Reken dat maal 119 en dat ieder jaar weer, dan denk ik dat ik een grote zaak goed heb afgerond. Heeft me wel anderhalf jaar bezig gehouden, dus ben blij dat het achter de rug is. Maar antwoorden krijgen we de laatste tijd weer niet op onze brieven. Dus ze hebben er niks van geleerd.


Groetjes, Elena


 

ve
door verwijderd - Oct 5, 2008 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, zij mogen een week v.d. nieuwe maand incasseren; Ziggo is trouwens niet het enige bedrijf die dit doet, o.a. verzekeringsmaatschappijen en energiebedrijven hebben er ook een handje van.

Eén dag voor de nieuwe maand afschrijven, is wel erg krap. Enige oplossing is dus om toch maar met een acceptgiro te betalen.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2008 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik bedank iedereen voor hun reacties.


Onder ander de KPN, Agis en de woningbouwvereniging  incasseren wel in het begin van de nieuwe maand. Dat nutsbedrijven een ander tijdstip hanteren vind ik niet erg omdat het over voorschotbedragen gaat.


Hoeveel rente vangt casema, nu Ziggo, zo als ze ruim voor de betreffende maand hun klanten al laten betalen??? En wordt de klant er wijzer van? Ik zelf ervaar het als verkapte diefstal.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2008 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ Ziggo heeft de bestaande @home klanten schriftelijk benaderd met vraag, mogen wij automatisch afschrijven ja/nee .In het laatste geval komt er een accept giro met naar ik meen extra kosten van €1.25. Wil de @home klant zijn eerdere machtiging voor internet omzetten naar het systeem  zoals nu bij TV abb. zegt Ziggo nee . Conclusie wil je toch met accept giro betalen zal afscheid moeten nemen van Ziggo \fred


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer