be
door beau41 Jun 19, 2013 om 13:28
Geldzaken & recht

Bankrekening

Mijn tante van 94 jaar woont bij haar dochter in Kent.Nu blijkt dat er nog 2000euro op een rekening in Nederland staat bij de ABN.alles gedaan wat maar mogelijk was ,maar de bank wil dat ze persoonlijk naar de bank in Nederland komt Een in leven zijn verklaring zoals ook een verklaring van de artsen dat ze niet kan en mag reizen.Dochter verzorgd haar moeder kan dus ook niet naar de bank komen.Maar regels zijn regels volgens de bank en daar kan geen uitzondering op gemaakt worden

941 10 Rapporteer

be
door beau41 - Jun 19, 2013 om 13:38
7 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 19 jun 2013, 13:31]Hallo beau41,

Kan tante het bedrag niet overboeken naar een andere rekening in Kent?

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2013 om 13:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=beau41 schreef op woensdag 19 jun 2013, 13:38][quote=edrick3 schreef op woensdag 19 jun 2013, 13:31]Hallo beau41,

Kan tante het bedrag niet overboeken naar een andere rekening in Kent?

?????

Als je wilt reageren kun je dat gewoon in het veld 'Reageren' doen, óf - als je op qoute klikt - er voor zorgen dat de cursor aan het eind van de quote staat. Geef Enter en je kunt je tekst typen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2013 om 13:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo beau41,

Kan tante het bedrag niet overboeken naar een andere rekening in Kent?

be
door beau41 - Jun 19, 2013 om 14:01
7 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 19 jun 2013, 13:47][quote=beau41 schreef op woensdag 19 jun 2013, 13:38][quote=edrick3 schreef op woensdag 19 jun 2013, 13:31]Hallo beau41,

Kan tante het bedrag niet overboeken naar een andere rekening in Kent?

?????

Als je wilt reageren kun je dat gewoon in het veld 'Reageren' doen, óf - als je op qoute klikt - er voor zorgen dat de cursor aan het eind van de quote staat. Geef Enter en je kunt je tekst typen.

Met vr.gr.

dearagain
door dearagain - Jun 19, 2013 om 14:16
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 19 jun 2013, 13:31]Hallo beau41,

Kan tante het bedrag niet overboeken naar een andere rekening in Kent?

*als dit niet de oplossing is, dan zou je kunnen overwegen deze klacht ook te plaatsen op klachtenkompas.nl

me
door mein33 - Jun 19, 2013 om 14:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er vanuitgaand dat uw tante niet via internet bankiert dan heeft zij bij deze rekening, normaal gesproken, euro-overschrijvingsformulieren.
Hiermee kunnen bedragen tussen de eigenrekeningen en rekeningen van derden worden overgeschreven.
Tevens hoort er bij een bankrekening een bankpas.
Met deze pas kan geld worden opgenomen of betaald, mits de pin-code bekend is en de geldigheidsduur van de pas niet is verlopen.

tenormin
door tenormin - Jun 19, 2013 om 15:34
16859 Antwoorden / 108 Vragen

beau41, heb je het klachtenformulier al ingevuld bij de AMRO? 't Is een regeling die banken (helaas) toepassen, weliswaar voor de veiligheid, maar men moet toch in staat kunnen zijn om uitzonderingen te maken?
hier
Iets naar beneden scrollen zie je waar je je klacht kunt deponeren. Of het helpt weet ik natuurlijk niet. Succes, hoor!

Ja
door JanvanAlles - Jun 19, 2013 om 18:53
333 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 19 jun 2013, 15:34]beau41, heb je het klachtenformulier al ingevuld bij de AMRO? 't Is een regeling die banken (helaas) toepassen, weliswaar voor de veiligheid, maar men moet toch in staat kunnen zijn om uitzonderingen te maken?
hier
Iets naar beneden scrollen zie je waar je je klacht kunt deponeren. Of het helpt weet ik natuurlijk niet. Succes, hoor!

"helaas"?????
Lijkt mij toch prima dat banken de (veiligheids)voorwaarden zoals gesteld door de overheid respecteren...........Het is al jaren zo dat men zich persoonlijk dient te melden bij de bank conform http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2008/07/21/identificatie-door-banken.html
Wellicht dat het probleem is dat TS in Kent woont. Daarnaast zie ik als ex-8jaar lang 24/7 mantelzorger geweest te zijn voor notabene 3 ouders het probleem niet als dochter zijnde zelf naar de bank te gaan met een volmacht.

abnamro
door abnamro - Jun 20, 2013 om 13:49
142 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte beau41,

Dit is echt een vervelende situatie voor uw tante. ABN AMRO webcare wil daarom graag met u kijken naar een passende oplossing voor haar.

Persoonlijke gegevens
Op dit moment hebben wij te weinig gegevens van uw tante om contact op te nemen. Vanwege privacy van haar bankgegevens mogen wij klantgegevens alleen met uw tante of een mederekeninghouder bespreken.

Wat kan uw tante doen?
Wij hebben de naam en het telefoonnummer van uw tante nodig om contact met haar op te nemen. Graag horen wij ook wanneer zij bereikbaar is en of zij in het Nederlands of in het Engels wenst te praten.

Wat doet webcare?
Webcare neemt vervolgens contact met haar op. Na een aantal vragen schatten wij de situatie in en zoeken wij voor haar uit hoe dit opgelost kan worden.

Waar stuurt u de contactgegevens naar toe?
U stuur de contactgegevens via e-mail naar webcare@nl.abnamro.com

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
Mw. B. van Dijk

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2013 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@beau41,

En nou maar hopen dat het goed komt.

Met vr.gr.