pl
door pleuntje13 Mar 3, 2011 om 14:40
Geldzaken & recht

Belastingaangifte

Er schijnt een site te zijn waar je alles op kunt vinden over aftrekposten voor je belastingaangifte; kosten die je maakt m.b.t. je (gebrek aan) gezondheid.
Wie kan me zeggen hoe deze site heet?

818 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 3, 2011 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aftrekposten kun je vinden bij de Help functie van je electronische aangifte. Zijn bovendien nog maar weinig kosten aftrekbaar op dat gebied.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2011 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.belastingdienst.nl/particulier/aftrekposten.html

ve
door verwijderd - Mar 3, 2011 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op donderdag 3 mrt 2011, 15:53: http://www.belastingdienst.nl/particulier/aftrekposten.html

Zelfde dus als bij de Helpfunctie.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2011 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik hier Als op het ? drukt bij de betreffende post zie je precieswat de mogelijkheden zijn .Ben dus net klaar ermee. Vooral dieet kan dus behoorlijk aantellen, maar let moet dus wel op dokters advies zijn.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2011 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Vooral dieet kan dus behoorlijk aantellen........

Nou, dat valt wel mee (liever gezegd: tegen) Wel op de voorwaarden gelet?

ve
door verwijderd - Mar 3, 2011 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op donderdag 3 mrt 2011, 17:55: ......Vooral dieet kan dus behoorlijk aantellen........

Nou, dat valt wel mee (liever gezegd: tegen) Wel op de voorwaarden gelet?
Staat er toch op dokters advies

ve
door verwijderd - Mar 3, 2011 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op donderdag 3 mrt 2011, 18:18:
birdies schreef op donderdag 3 mrt 2011, 17:55: ......Vooral dieet kan dus behoorlijk aantellen........

Nou, dat valt wel mee (liever gezegd: tegen) Wel op de voorwaarden gelet?
Staat er toch op dokters advies

Heb het over de andere voorwaarden/regels

ve
door verwijderd - Mar 3, 2011 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank voor jullie reacties allemaal!
ik zal het eens uitgebreid op gaan zoeken!
maar vorige week zag ik in een advertentie in de krant ook nog een andere naam staan van een site met tips. deze had een voor mij volledig onbekende naam.
probleem is, dat ik niet meer weet in welke krant ook alweer.....
maar, met jullie tips ga ik eerst eens aan de slag!

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nationale volkssport nummer 1. De belastingaangifte net een beetje gunstiger invullen met de hoop dat je door de mazen van hun wet glipt en ze vooral niet wakker maakt. En in deze tijd zijn er tal van instatie en mensen die als je hetzelf niet kunt je willen helpen tegen een vergoeding. En maak je het niet te dol betaald of niet kun je rustig blijven slapen en je fraude vieren als overwinning.

Echter al dit is alom bekend bij de belastingdienst. Daar weten ze exact wie en wat en hoe. De capaciteit ontbreekt deze volkssport te straffen. Was die er wel hadden we geen crisis meer en een gigacellentekort. en geen economie meer.

Dus sjoemeld deze dienst mee.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op donderdag 3 mrt 2011, 16:18:
rjw schreef op donderdag 3 mrt 2011, 15:53: http://www.belastingdienst.nl/particulier/aftrekposten.html

Zelfde dus als bij de Helpfunctie.

Weet ik. Was ook meer bedoelt als een kwinkslag omdat de TS vraagt naar een website, terwijl de site die ik noem toch een behoorlijk open deur is die iedereen die een browser kan opstarten moet kunnen vinden (lijkt mij tenminste).

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 08:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

pleuntje13 schreef op donderdag 3 mrt 2011, 23:10: dank voor jullie reacties allemaal!
ik zal het eens uitgebreid op gaan zoeken!
maar vorige week zag ik in een advertentie in de krant ook nog een andere naam staan van een site met tips. deze had een voor mij volledig onbekende naam.
probleem is, dat ik niet meer weet in welke krant ook alweer.....
maar, met jullie tips ga ik eerst eens aan de slag!

Ik zou geen moeite doen om een site met een volledig onbekende naam te gaan opzoeken, als alle informatie of de officiele belastingdienstsite staat. Andere sites zullen niets toevoegen, hoogstens verwarring en sprookjes.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 08:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de praktijk ontstaan nog wel eens situaties die aan beoordeling van de belastingdienst voorliggen. Van die twijfelgevallen of iets "ergens onder valt" zullen we maar zeggen. Dat zijn over het algemeen toch geen dingen die op de site van de belastingdienst staat. Ze zullen wel gek zijn om die daar te vermelden. Maar om die dan te vinden is een sport. Het moet natuurlijk wel toepasbaar zijn in je eigen situatie. Een goede discussie over de ervaringen is dan een directe bijdrage om anderen te laten meegenieten.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Van die twijfelgevallen of iets "ergens onder valt" zullen we maar zeggen. Dat zijn over het algemeen toch geen dingen die op de site van de belastingdienst staat........

V.w.b. aftrek zorgkosten (waar om gevraagd wordt) zijn er geen twijfelgevallen.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

pleuntje13

Als je over een aftrekpost twijfelt, dan kun je het beste de belastingdienst bellen. Doe dat dan wél 2 keer. Als je dan hetzefde antwoord op je vraag krijgt, dan mag je er vanuit gaan dat het antwoord korrekt is. Krijg je 2 verschillende antwoorden, dan ben je genoodzaakt om nog een derde keer te bellen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Verwijzing naar de belastingtelefoon particulieren:

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Birdies. Er zijn wel degelijk twijfelgevallen. Persoonlijk moet ik in omstandigheden leven die nogal wat complex zijn. Overleg met de belastinginspecteur (op hun verzoek) leidde in een aantal gevallen tot een regeling waarbij geenszins hoefde te worden afgeweken van de lijst met vaste aftrekposten. In dit geval kan ik 2read gelijk geven, zo begon het bij mij al vele jaren geleden. Inmiddels gaat men uit van mijn persoonlijk dossier, hetgeen natuurlijk ideaal is. De afkalving van aftrekmogelijkheden hebben ook voor mij inmiddels hun uitwerking niet gemist, want wat dat betreft vorm ik geen uitzondering. Ik zou haast zeggen: gelukkig maar. Dat zou pas onredelijk zijn.