fr
door freriks53 Sep 1, 2012 om 16:16
Geldzaken & recht

Beslaglegging door gemeente

Geachte Kassa.
De gemeente Oude-IJsselstreek heeft beslag gelegd op de nabestaandenuitkering van mijn man, dit omdat ik een betalingsachterstand heb van de gemeentelijke belastingen over 2011. Mede door deze beslaglegging zit ik moeilijk met mijn inkomen, als weduwe van na 1950 heb je het niet breed.Daardoor kan ik mijn telefoon en internetprovider niet meer betalen. En eigenlijk kan ik dit niet missen, ik ben pre-terminaal. Ik moet arts en zorg kunnen bereiken.
Ik heb de desbetreffende ambtenaar uitgelgd wat er aan de hand was, en hij gaf verschillende mogelijkheden aan, wat hij zou kunnen doen. Ik heb hem gevraagd om voor 1 keer de uitkering op mijn rekening te storten, hij zei dat dat moest kunnen, maar hij zou ook het bedrag kunnen halveren, zei hij. Ik heb verschillende keren aangedrongen om het te regelen, Hij zou er naar bellen, waarop ik zei, dat per mail ook kon, natuurlijk.Hij heeft me toegezegd dat hij zou kijken wat hij kon doen. Dat heeft hij niet gedaan. Er was geen verzoek bij het BPF, waar de uitkering vandaan komt. Intussen heeft het zorgloket verschillende dingen voor mij betaald, waar ik heel blij mee ben, en ook de ambtenaar in kwestie is gevraagd om mee te doen, en het te laten betalen vanuit de bijzondere bijstand. Dit tot twee keer toe. dit weigerde hij ook, hij deed geen zaken met het zorgloket. hij heeft ma afgescheept met een aanvraagformulier voor kwijtschelding, waar ik niet voor in aanmerking kom, omdat er dan net iets teveel inkomen is. Dit was al doorgesproken met de persoon die mijn financien regelt. Hij zegt dat hij de afspraak met mij heeft gemaakt, dat die formulieren ingevuld moeten worden voor hij iets doet, dit was niet de afspraak.Ik snap best dat ik moet betalen, maar om mensen zo te laten zitten, terwijl men daarvan afhankelijk is, vindt ik beneden alle peil. Ik ben vreselijk bang dat mij wat overkomt, en ik de hulpdiensten niet kan bereiken. Kunt u iets voor mij betekenen in deze?

1754 4 Rapporteer

hk_mr308
door hk_mr308 - Sep 1, 2012 om 16:44
146 Antwoorden / 2 Vragen

Wij zijn niet van de redactie van kassa, maar het forum van kassa voor leden.
Wat betreft de hulpdiensten: met elke mobiele telefoon kunt u 112 bellen, met of zonder simkaart, in noodgevallen bent u dus in staat om te bellen.

Voor de andere zaken kun ik u niet helpen, misschien een ander forum lid.
De redactie van kassa is te bereiken via contact onder aan deze pagina's.
Heel misschien kunt u de belbus benaderen.

Heel veel geluk en sterkte!

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2012 om 16:55
16859 Antwoorden / 108 Vragen

freriks53, zoals hk_mr308 al schrijft kunnen wij in wezen niet veel voor u doen. En contact zoeken onderaan de pagina is in het weekend ook wat minder snel. Ik denk dat u wel vlug hulp van iemand nodig heeft en misschien is KASSA bereid U te helpen. Stuurt u een mail naar kassa-online@vara.nl misschien dat dit ietwat sneller gaat. Ik wens u wel veel sterkte.

Cookies
door Cookies - Sep 1, 2012 om 17:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........De gemeente Oude-IJsselstreek heeft beslag gelegd op de nabestaandenuitkering van mijn man, dit omdat ik een betalingsachterstand heb van de gemeentelijke belastingen over 2011........

Vervelend, maar je hebt het natuurlijk wel zelf zover laten komen. Kan me niet voorstellen dat er geen betaling in termijnen mogelijk was. Bovendien had je ook (eerder) op de herinneringen/aanmaningen kunnen reageren.

Als je afgesloten wordt van vaste telefonie, kan je voor een paar centen een prepaid mobieltje kopen en zet je 10,- of 20,- euro op je simkaart.

oe
door oester - Sep 1, 2012 om 18:54
11 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet leuk dat u ziek bent maar door uw laksheid door niet reageren op aanmaningen etc heeft u hetzelf zo ver laten komen.

Gemeentebelastingen heb je bijna een half jaar voor om te betalen dan pas komen er herinneringen en in een later stadium komt er een deurwaarder aan te pas.

In elke gemeente kan je aanvragen om in 12 termijnen te betalen.

Elk ander mens wordt hetzelfde behandeld dus ik vind het niet correct dat als iemand ziek is dat hier vermeld moet worden om dan evt meer rechten dan een ander te kunnen claimen.