he
door hermang Mar 30, 2013 om 14:49
Geldzaken & recht

Betalen voor selectiegesprek

Ik heb me aangemeld voor een particuliere opleiding en een van de voorwaarden is een selectiegesprek. Begrijpelijk. Voor dit selectiegesprek moet je een fee betalen waarvan je een deel (50%) terug krijgt als je niet door het gesprek heen bent. Voor zover ik kan zien en vinden op internet staat deze opleiding niet als slecht bekend maar ik vind het wel een merkwaardige gang van zaken.

Voor de opleiding is het een hele handige manier om even snel geld te verdienen lijkt me.
Je wordt uitgenodigd, komen met een smoes om je af te wijzen en dan ben je geld kwijt. Conform de voorwaarden.

Is dit gebruikelijk? Ik twijfel eraan om het gesprek door te gaan op deze voorwaarden.

Iemand ervaring hiermee?

Herman

1107 13 Rapporteer

di
door digioma - Mar 30, 2013 om 15:05
646 Antwoorden / 29 Vragen

Vreemde manier van doen... ze mogen blij zijn dat ze cursisten krijgen.
Zelf zou ik hier niet op ingaan. Succes

valerius-2
door valerius-2 - Mar 30, 2013 om 15:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat vze al niet verzinnen om geld binnen te krijgen, ik vind dat zij moeten betalen om te kijken wat u kennis is,zij kunnen er wijzer van worden u niet want de cursus die er eventueel gedaan wordt moet u betalen.

tonjakassa
door tonjakassa - Mar 30, 2013 om 15:51
165 Antwoorden / 0 Vragen

Het zit er dik in dat u afgewezen gaat worden...geen haar op mijn hoofd die erover zou denken om ook maar een cent (een echte Nederlandse) op de voorhand te betalen.
En wat is er zo bijzonder aan die opleiding dat uw huidige opleiding niet toereikend is...vragen ze een bepaalt opleidings niveau?? Maar dan nog...

Ik heb er geen ervaring mee, maar zoals al hierboven geschreven en vrij vertaald...dit zaakje zou best eens kunnen stinken

ro
door ron530 - Mar 30, 2013 om 16:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

ik zou wel eens willen weten hoe het opleidingsinstituut heet. Betalen voor een intake gesprek is bij erkende opleiders niet gangbaar.

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2013 om 16:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe hoog is die vergoeding dan die je moet betalen?

Het is een particuliere opleiding zoals je schrijft en de tijd die men aan iemand besteed wil men betaald hebben vrees ik.
Of het een handige manier is om snel geld te verdienen weet ik niet, nogmaals ik weet het bedrag niet wat je na afwijzing zou moeten betalen, en hoeveel tijd de persoon die jou moet toetsten aan je besteed is ook niet bekend.
Nogmaals het is een particuliere opleiding en voor jou is het take it or leave it.

he
door hermang - Mar 30, 2013 om 16:59
8 Antwoorden / 15 Vragen

Hi allemaal,

dank voor uw reacties.

Het is inderdaad een particuliere opleiding in de reisbranche.
Ik begon gisteravond opeens te twijfelen omdat ik dit niet gewend ben.

Het kan natuurlijk zijn zoals Gompy zegt dat vanwege de particuliere opleiding men alle uren in calculatie neemt. Ik was opeens aan het twijfelen omdat men me heel snel heeft uitgenodigd voor een gesprek.

Gutfeeling dat is het meer.

Dank voor alle reacties.

Herman

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2013 om 17:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Oké, maar we weten nog steeds de hoogte van de vergoeding niet die je moet betalen.. ;-)

he
door hermang - Mar 30, 2013 om 17:10
8 Antwoorden / 15 Vragen

Inschrijfgeld 87.50 EUR, als je niet doorgaat krijg je 40 EUR geretouneerd. Nog niets overgemaakt.

he
door hermang - Mar 30, 2013 om 17:13
8 Antwoorden / 15 Vragen

Gesprek van een half uur.

jo
door jorisw - Mar 30, 2013 om 17:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 15:09]Wat vze al niet verzinnen om geld binnen te krijgen, ik vind dat zij moeten betalen om te kijken wat u kennis is,zij kunnen er wijzer van worden u niet want de cursus die er eventueel gedaan wordt moet u betalen.

Als ze een uur besteden aan het selectiegesprek kost het ze meer dan dat het oplevert....

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2013 om 17:17
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Stevig, maar daar zitten dan ook alle afhandelingen bij in neem ik aan.
Maar goed, ik wens je succes.

he
door hermang - Mar 30, 2013 om 17:17
8 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jorisw schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 17:16][quote=valerius-2 schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 15:09]Wat vze al niet verzinnen om geld binnen te krijgen, ik vind dat zij moeten betalen om te kijken wat u kennis is,zij kunnen er wijzer van worden u niet want de cursus die er eventueel gedaan wordt moet u betalen.

Als ze een uur besteden aan het selectiegesprek kost het ze meer dan dat het oplevert....

Een een half uur? 50 EUR?

dearagain
door dearagain - Mar 30, 2013 om 20:50
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*advies: niet op ingaan, omdat hier sprake zou kunnen zijn van *********