ro
door rowy Feb 12, 2012 om 00:14
Geldzaken & recht

Betaling

Ik verhuisde naar een andere woning en stelde alle instellingen hiervan op de hoogte. Ik ging zelf naar het postkantoor en vulde een kaartje in met het nieuw adres . Zodat zij alle post naar dat adres zouden doorsturen voor het geval ik nog post op dat adres kreeg. Wat bleek na enige tijd dat ik plotseling een aanmaning kreeg van een postorder bedrijf van een niet betaalde nota. Zij hadden mij een stel onderbroeken gestuurd tot 2 x toe en ik de rekening niet had betaald. Ik belde naar ze toe en zei dat ik wel wil betalen maar moest die onderbroeken wel krijgen . Ik zei ze nog dat ik verhuisd ben en niets heb ontvangen. Nu na jaren krijg ik plotseling brieven van een incassobureau met aanmaningen dat ik moet betalen. De broeken kosten zo € 15.00 en krijg nu een rekening van € 160.00 voorgeschoteld. Ik heb nog gevraagd naar het adres van het bedrijf mmaar het bureau wil mij dat niet geven. Kunt U mij zeggen wat ik moet doen betalen of het gewoon laten?

692 9 Rapporteer

he
door hen.2 - Feb 12, 2012 om 00:51
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi rowy,zit er nog laat op, maar als ik Uw verhaal lees zijn deze rekeningen opgekocht door een incassobureau, verder niet op reageren, laat ze maar eens bewijzen dat ze op nieuwe adres zijn afgeleverd en niet betaald, U schrijf dat u ze niet ontvangen heeft kosten odergoed 15 euro, en nu na een aantal jaren verhoogd na 160 euro???, laat ze toch lekker koken in hun eigen vet.

rowy, deze bestanden zijn na jaren op gekocht door dit incassobureau, en proberen er nu een slaatje uit te slaan, je kunt wel reageren maar van een reactie krijg je een reactie, en dit gaat door, dus niet meer reageren laat ze maar bewijzen komen.Het is hun ogen het proberen waard, dit zou wettelijk ook eens aangepakt moeten worden.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Feb 12, 2012 om 08:48
149 Antwoorden / 12 Vragen

je hebt het over " na jaren " . Hoeveel jaar is dat precies ? Na 2 jaar vervalt namelijk de vordering .
Link

zwemmer
door zwemmer - Feb 12, 2012 om 10:19
2638 Antwoorden / 35 Vragen

....Zij hadden een stel onderbroeken gestuurd.... Is dat op jouw verzoek gebeurd? Als je een bestelling niet ontvangen hebt is het zaak dat zo gauw mogelijk door te geven een het postorderbedrijf. Ga in ieder geval bij het postorderbedrijf na naar welk adres de bestelling verstuurd is, maar hoe dan ook je had het eerder moeten merken en melden. Ik dacht dat de verjaringstermijn 5 jaar is.

Zwemmer

vladja
door vladja - Feb 12, 2012 om 10:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoeveel jaar zit er tussen het laatste contact met het postorderbedrijf en de aanmaning van het incassobureau?

Welk incassobureau is het?

Vladja

marjon1
door marjon1 - Feb 12, 2012 om 11:21
284 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft nooit getekend voor ontvangst van wat dan ook en u had ook niets besteld?
Gewoon één keer aangeven dat u nooit iets heeft besteld of ontvangen en dat ze op moeten houden met sturen van aanmaningen omdat u anders stappen gaat ondernemen.
En in elk geval niet betalen.

zwemmer
door zwemmer - Feb 12, 2012 om 12:02
2638 Antwoorden / 35 Vragen

marjon1, het is niet nodig om te tekenen voor ontvangst van een bestelling, tenzij het bepaalde chique zaken betreft. En, als een bestelling -want dat was het toch?- niet geleverd is dien je dat bijtijds aanhangig te maken bij de webshop anders leeft men in de veronderstelling dat de bestelling de gewenste bestemming bereikt heeft. Rowy is dus -maakt niet uit waar het aan ligt- ietwat nalatig geweest. Nu nog uitvinden of de incasso binnen de wettelijke termijn is verstuurd.

Zwemmer

vladja
door vladja - Feb 12, 2012 om 12:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zondag 12 feb 2012, 12:02]marjon1, het is niet nodig om te tekenen voor ontvangst van een bestelling, tenzij het bepaalde chique zaken betreft. En, als een bestelling -want dat was het toch?- niet geleverd is dien je dat bijtijds aanhangig te maken bij de webshop anders leeft men in de veronderstelling dat de bestelling de gewenste bestemming bereikt heeft. Rowy is dus -maakt niet uit waar het aan ligt- ietwat nalatig geweest. Nu nog uitvinden of de incasso binnen de wettelijke termijn is verstuurd.

Zwemmer

Je keert de bewijslast om, maar zo gaat dat niet in civiele zaken. Zou mooi worden. Ik zeg iets verstuurd te hebben, dan moet jij maar bewijzen dat dat niet zo is, dat je niets ontvangen hebt of betalen. Zo werkt dat dus niet echt niet!

Vladja

zwemmer
door zwemmer - Feb 12, 2012 om 12:45
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat zet aan het denken. Maar, als er een bestelling staat moeten er ook verzendgegevens zijn. Die moet de winkel dan dus ophoesten, begrijp ik?

zwemmer
door zwemmer - Feb 12, 2012 om 12:51
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik heb niet genoeg gewicht gegeven aan het feit dat Rowy aangegeven heeft dat ze niets ontvangen heeft. Dat is natuurlijk voldoende.