chesspot
door chesspot Sep 25, 2011 om 09:35
Geldzaken & recht

Betaling bij retour; warmteservice

Kocht bij warmteservice een tweeplaten-radiator, die thuis te dik bleek te zijn. Teruggebracht. Kosten voor terugname 25,- euro. Bestelde een iets dunnere. Kreeg toen 'n éénplaat-radiator. Laatste is dus fout van de zaak ( één plaat i.p.v. twee ). Bracht deze terug. En nam toen toch maar de eerste radiator. Die te dikke met wèl twee platen. Belde op tijd van te voren over deze beslissing, zodat de eerste radiator nog niet terug naar de fabriek was en nog in de winkel stond. Verwachtte (deel van de) 25,- euro terug. Nee hoor, moest nog eens 5,- euro extra betalen. 25,- euro voor retour van een radiator die ik uiteindelijk wel kocht en 5,- euro voor retour van een radiator die van het niet bestelde type was zonder extra mededeling hierover van warmteservice.
Is hier nog iets aan te doen?

2687 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

robtien
door robtien - Sep 25, 2011 om 10:14
269 Antwoorden / 10 Vragen
0

ik heb nog nooit gehoord van terugname kosten.
heeft u dat bij aanschaf van de radiator dat ook op papier mee gekregen zijn
van wat er gebeurd als u het terugbrengt?

chesspot
door chesspot - Sep 25, 2011 om 11:24
42 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ze zeiden, omdat de radiator terug naar de fabriek gestuurd moest worden en omdat ik het artikel besteld had. Maar de eerste radiator hoefde niet terug naar de fabriek. Want die kocht ik uiteindelijk tòch. Daarom had ik er ook snel over gebeld : "stuur niet terug naar de fabriek". De tweede radiator was niet wat ik besteld had. Ik vroeg om twee platen en deze had er maar één.

br
door broeksvd - Sep 26, 2011 om 16:38
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte mevrouw,

Vanuit mijn functie als Rayonmanager bij Warmteservice heb ik contact opgenomen met de betreffende vestiging. Zij hebben mij de situatie als volgt uitgelegd:
U heeft in overleg met ons een radiator besteld die te dik bleek te zijn voor uw situatie. Vervolgens heeft u contact opgenomen met de vestiging om te vragen of de radiator retour kon. Onze voorwaarden vermelden dat speciaal bestelde artikelen alleen retour kunnen wanneer wij deze terug kunnen sturen naar onze leverancier. Eventuele hier aan verbonden kosten worden doorberekend. Tevens moeten de materialen in de originele verpakking zitten. De retourkosten van de betreffende leverancier bedragen € 25,= excl. BTW, deze zouden aan u worden doorberekend. Echter de radiator zat niet meer in de originele verpakking. Uit coulance is de radiator toch teruggenomen.

Er is vervolgens wederom in overleg met u een nieuwe radiator besteld. Deze radiator bleek echter ook niet de juiste voor u te zijn, en u heeft contact opgenomen met de vestiging om de originele radiator weer mee te nemen. U heeft de radiatoren weer omgeruild zonder dat er extra kosten (€ 5,=) door u zijn afgerekend. De retourkosten van € 25,= zijn echter niet aan u gecrediteerd omdat de tweede radiator in plaats van de eerste radiator nu retour moet worden gestuurd naar de leverancier.

Het spijt ons dat het niet in één keer goed is gegaan, maar in mijn optiek hebben de medewerkers in de vestiging correct gehandeld.
Als u het hier toch niet mee eens bent kunt u desgewenst contact met mij opnemen via ons hoofdkantoor (info@warmteservice.nl).

Met vriendelijke groet,

Sander van den Broek
Warmteservice Groep

chesspot
door chesspot - Sep 27, 2011 om 08:41
42 Antwoorden / 6 Vragen
0

Aan Sander van den Broek, U schrijft dat er behalve die 25,- geen 5,- euro is berekend. Maar die heb ik echt wel moeten betalen. Vreemd.

chesspot
door chesspot - Sep 27, 2011 om 08:44
42 Antwoorden / 6 Vragen
0

Het niet goed terug inpakken van de eerste radiator lijkt me niet ter zake doend, gezien deze niet terug gegaan is naar de fabriek, maar ik deze gekocht heb.

chesspot
door chesspot - Sep 27, 2011 om 08:46
42 Antwoorden / 6 Vragen
0

Warmteservice stapt er overheen, dat de tweede radiator niet volgens de bestelling van TWEE platen was.

chesspot
door chesspot - Sep 28, 2011 om 12:11
42 Antwoorden / 6 Vragen
0

De 5,- euro was niet voor het terugbrengen van de tweede radiator, maar BTW over die 25,- euro. Mijn klusjesman had gezegd, "koop de radiator maar bij warmteservice. Daar wordt je altijd zeer prettig geholpen." Inmiddels heeft warmteservice me toegezegd, die 30,- euro,- terug te betalen. Ze verlenen tóch die geweldige service, waar mijn klusjesman het over had. Ik heb het geld wel is waar nog niet ontvangen, maar zodra ik het ontvangen heb, laat ik het hier weten.

chesspot
door chesspot - Sep 29, 2011 om 17:54
42 Antwoorden / 6 Vragen
0

Zojuist is het geld op mijn bankrekening binnengekomen. Wat een service, die warmteSERVICE verleent. Geweldig !!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer