Betaling bij retour; warmteservice
Kocht bij warmteservice een tweeplaten-radiator, die thuis te dik bleek te zijn. Teruggebracht. Kosten voor terugname 25,- euro. Bestelde een iets dunnere. Kreeg toen 'n éénplaat-radiator. Laatste is dus fout van de zaak ( één plaat i.p.v. twee ). Bracht deze terug. En nam toen toch maar de eerste radiator. Die te dikke met wèl twee platen. Belde op tijd van te voren over deze beslissing, zodat de eerste radiator nog niet terug naar de fabriek was en nog in de winkel stond. Verwachtte (deel van de) 25,- euro terug. Nee hoor, moest nog eens 5,- euro extra betalen. 25,- euro voor retour van een radiator die ik uiteindelijk wel kocht en 5,- euro voor retour van een radiator die van het niet bestelde type was zonder extra mededeling hierover van warmteservice.
Is hier nog iets aan te doen?
Ze zeiden, omdat de radiator terug naar de fabriek gestuurd moest worden en omdat ik het artikel besteld had. Maar de eerste radiator hoefde niet terug naar de fabriek. Want die kocht ik uiteindelijk tòch. Daarom had ik er ook snel over gebeld : "stuur niet terug naar de fabriek". De tweede radiator was niet wat ik besteld had. Ik vroeg om twee platen en deze had er maar één.
Geachte mevrouw,
Vanuit mijn functie als Rayonmanager bij Warmteservice heb ik contact opgenomen met de betreffende vestiging. Zij hebben mij de situatie als volgt uitgelegd:
U heeft in overleg met ons een radiator besteld die te dik bleek te zijn voor uw situatie. Vervolgens heeft u contact opgenomen met de vestiging om te vragen of de radiator retour kon. Onze voorwaarden vermelden dat speciaal bestelde artikelen alleen retour kunnen wanneer wij deze terug kunnen sturen naar onze leverancier. Eventuele hier aan verbonden kosten worden doorberekend. Tevens moeten de materialen in de originele verpakking zitten. De retourkosten van de betreffende leverancier bedragen € 25,= excl. BTW, deze zouden aan u worden doorberekend. Echter de radiator zat niet meer in de originele verpakking. Uit coulance is de radiator toch teruggenomen.
Er is vervolgens wederom in overleg met u een nieuwe radiator besteld. Deze radiator bleek echter ook niet de juiste voor u te zijn, en u heeft contact opgenomen met de vestiging om de originele radiator weer mee te nemen. U heeft de radiatoren weer omgeruild zonder dat er extra kosten (€ 5,=) door u zijn afgerekend. De retourkosten van € 25,= zijn echter niet aan u gecrediteerd omdat de tweede radiator in plaats van de eerste radiator nu retour moet worden gestuurd naar de leverancier.
Het spijt ons dat het niet in één keer goed is gegaan, maar in mijn optiek hebben de medewerkers in de vestiging correct gehandeld.
Als u het hier toch niet mee eens bent kunt u desgewenst contact met mij opnemen via ons hoofdkantoor (info@warmteservice.nl).
Met vriendelijke groet,
Sander van den Broek
Warmteservice Groep
Aan Sander van den Broek, U schrijft dat er behalve die 25,- geen 5,- euro is berekend. Maar die heb ik echt wel moeten betalen. Vreemd.
Het niet goed terug inpakken van de eerste radiator lijkt me niet ter zake doend, gezien deze niet terug gegaan is naar de fabriek, maar ik deze gekocht heb.
Warmteservice stapt er overheen, dat de tweede radiator niet volgens de bestelling van TWEE platen was.
De 5,- euro was niet voor het terugbrengen van de tweede radiator, maar BTW over die 25,- euro. Mijn klusjesman had gezegd, "koop de radiator maar bij warmteservice. Daar wordt je altijd zeer prettig geholpen." Inmiddels heeft warmteservice me toegezegd, die 30,- euro,- terug te betalen. Ze verlenen tóch die geweldige service, waar mijn klusjesman het over had. Ik heb het geld wel is waar nog niet ontvangen, maar zodra ik het ontvangen heb, laat ik het hier weten.
Zojuist is het geld op mijn bankrekening binnengekomen. Wat een service, die warmteSERVICE verleent. Geweldig !!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer