li
door lieverdje7 Nov 9, 2006 om 11:09
Geldzaken & recht

Bij wie kan ik klagen?

Hallo,

Ik heb een vraag en ik weet niet waar ik hiermee terecht kan.

Mijn probleem is het volgende; in augustus heb ik contact opgenomen met mijn assurantiekantoor over het afsluiten van een nieuwe hypotheek/het verhogen van mijn huidige hypotheek. Op 29 september hadden we een tweede afspraak hierover en onze hypotheek zou binnen enkele weken rond zijn ‘geen probleem’. Op dat moment hadden we al een keuken gekocht en kunnen betalen van ons spaargeld. Die nieuwe kozijnen zouden we al kunnen bestellen want het zou allemaal zo rond zijn. Inmiddels is er dus nog steeds niks geregeld, maar hebben we wel al een rekening gekregen voor deze kozijnen die volgende week komen. Deze rekening kunnen we dus nu niet betalen! Ons assurantiekantoor belt maar niet terug en ik krijg het nu behoorlijk op mijn zenuwen… HELP!

356 3 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Nov 9, 2006 om 11:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je gaat het vast niet leuk vinden wat ik hiervan denk. Wie gaat er nou in vredesnaam zoiets duurs bestellen zonder dat je zeker weet dat je de centen daarvoor hebt?

Kozijnen koop je in de regel middels een koopcontract, daar staan allerlei kleine lettertjes bij. Bijvoorbeeld hoeveel procent je op welk moment voldaan moet hebben. Waarschijnlijk zul je dus volgende week ca. 90% moeten voldoen. Ga maar snel langs bij dat assurantiekantoor, want die kozijnen gaan echt wel betaald moeten worden anders kun je nog een claim verwachten van de leverancier.

li
door lieverdje7 - Nov 9, 2006 om 23:19
1 Antwoorden / 3 Vragen

Zo, probleem opgelost! Heb gedreigd kassa, radar, en noem het maar op op het kantoor af te sturen en binnen het uur was t geregeld! En nog even een reactie op Eduardus (sorry, heb je naam zo even snel niet onthouden); onze adviseur had ons gegarandeerd dat alles rond was, dat we onze kozijnen konden bestellen. Tja, blijkbaar zijn we te goed van vertrouwen. Toch bedankt voor je reactie!

edwardus
door edwardus - Nov 9, 2006 om 23:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nou, gelukkig maar loopt deze met een sisser af.
Doe jezelf wel een lol, volgende keer eerst zwart op wit.