kw
door kwebbel035 Jan 22, 2014 om 13:16
Geldzaken & recht

Bijdrage zorgtoelag

ik kreeg verleden jaar als toeslag zorgpremie 130 euro sinds januari 90 euro is 40 euro minder van de belastingdienst
zonder enig bericht ervan he normaal gaat alles in drievoud dan denk ik gaat weer een oerwoud 1 x is zat maar zoals dit kan er geen papiertje ervan af gewoon pats boem minder
zegt dat in 2014 de premie zorg minder is dus krijg je minder vergoeding
ik heb het nagekeken ik ben basis plus aanvullend verzekerd maar ik neem aan dat het alleen over de basis verzekering gaat
daar betaalde ik wij bij agis in 2013 per persoon 108.75 euro voor
in 2014 is dat geworden 104.00 euro dat is dus per persoon 4.75 minder 2x is dus 9.50 euro maar ik krijg dus nu 40 euro minder dus rekenen kunnen ze ook al niet bij de belasting dan heb ik het nog niet over de verhoging van de eigen bijdragen maar 10 euro maar elke euro is er 1 als je aow hebt
plus dat je minder vergoeding terug krijgt voor bepaalde dingen zoals een hoorapperaat nu 25% eigenbijdrage en bij de belasting is niks meer aftrekbaar
dus wij leveren met ons aow en klein pensioentje weer 30.50 euro in alleen al aan zorgtoeslag dan heb ik het nog niet over dat door de bezuinigingen van de overheid ook voor ons alles toch duurder wordt en de vorstelijke verhoging van 10 euro aow per maand in 2013 per persoon dat dekt nooit de kosten van levensonderhoud wat duurder is geworden
ik hoor ze zeggen ga je toch naar een goedkoper
als we jong en gezond waren had ik dat al jaren terug gedaan maar we zijn over de 72 heen en mijn man is zwaar suikerpatient kost dus aan medicijnen veel geld meer als we premie betalen maar heeft daar niet om gevraagd he
1x halen in januari is gelijk de eigen bijdrage kassa van je aow dus nu al 360
ik zelf ga niet eens meer naar een dokter scheelt weer ik zeg niet dat ik gezond ben maar wat niet weet ze moeten mij maar wegdragen want nog een 360 euro kunnen we niet betalen dus
ik heb het als oudere helemaal gehad met deze regering
ga maar sinterklaas spelen voor andere landen en laat je eigen bevolking maar barsten zo denk ik ik nu over ze geen goed woord voor ze over dus

667 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2014 om 13:36
16860 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]ik zelf ga niet eens meer naar een dokter scheelt weer ik zeg niet dat ik gezond ben maar wat niet weet ze moeten mij maar wegdragen want nog een 360 euro kunnen we niet betalen dus

Dat niet meer naar de dokter gaan heeft totaal geen zin; of u nu wel of niet gaat, de dokter krijgt per patiënt per kwartaal betaalt, Dus daar bespaart u sowieso niets mee. En voor de rest over uw klachten van de betaling zorgverzekering: tja, 't overkomt ons allemaal, helaas.

kw
door kwebbel035 - Jan 26, 2014 om 16:31
5 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 22 jan 2014, 13:36][quote]ik zelf ga niet eens meer naar een dokter scheelt weer ik zeg niet dat ik gezond ben maar wat niet weet ze moeten mij maar wegdragen want nog een 360 euro kunnen we niet betalen dus

Dat niet meer naar de dokter gaan heeft totaal geen zin; of u nu wel of niet gaat, de dokter krijgt per patiënt per kwartaal betaalt, Dus daar bespaart u sowieso niets mee. En voor de rest over uw klachten van de betaling zorgverzekering: tja, 't overkomt ons allemaal, helaas.

kw
door kwebbel035 - Jan 26, 2014 om 16:33
5 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 22 jan 2014, 13:36][quote]ik zelf ga niet eens meer naar een dokter scheelt weer ik zeg niet dat ik gezond ben maar wat niet weet ze moeten mij maar wegdragen want nog een 360 euro kunnen we niet betalen dus

Dat niet meer naar de dokter gaan heeft totaal geen zin; of u nu wel of niet gaat, de dokter krijgt per patiënt per kwartaal betaalt, Dus daar bespaart u sowieso niets mee. En voor de rest over uw klachten van de betaling zorgverzekering: tja, 't overkomt ons allemaal, helaas.

slaat nergens op dit antwoord want ga ik niet naar de dokter dan krijg ik geen medicijnen dus heb ik dan geen eigen bijdrage van nog eens 360 euro en klopt overkomt het iedereen maar de een kan het betalen de ander niet he

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2014 om 16:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is de AOW per 1 januari nog gewijzigd?

Beetje jammer trouwens dat u afsluit met het sinterklaas spelen voor andere landen en eigen bevolking laten stikken. Ik weet dat dat momenteel de teneur is die heerst, maar zelfs u hebt het nog een stuk beter dan heel wat mensen in andere landen. En voor wie heeft u geen goed woord over, wie zijn "ze"?

anita1971
door anita1971 - Jan 26, 2014 om 17:02
102 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry hoor maar wat is er nu belangrijk voor u??
Uw geld of uw gezondheid?

Ik heb op 14 januari al een deel van mijn eigen risico opgemaakt omdat de regering in Nederland het MOGELIJK maakt om aangepaste schoenen te krijgen.
Ik moet ook een eigen risico voor mijn medicijnen betalen (en dat zijn er ook niet weinig) maar ik ben nog steeds dankbaar dat ik in NL woon, als ik in bv. Duitsland zou wonen zou ik nog meer kwijt zijn.

Oh, enne, ik heb een WAO uitkering, al ruim 11 jaar!!

ma
door marijke1953 - Jan 26, 2014 om 17:37
136 Antwoorden / 3 Vragen

Had u beter op een andere partij kunnen stemmen

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2014 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Want marijke1953 jij weet waar vraagstelster op gestemd heeft?

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2014 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over de daling van de zorgtoeslag is uitgebreid bericht in de kranten en op de tv. En die daling is voor iedereen van toepassing.

Daarnaast krijgt u beiden € 10,00 meer AOW, en zal er op het pensioen minder belasting worden ingehouden.

U had natuurlijk ook kunnen overstappen naar een zorgverzekering die een stuk voordeliger is. Elke verzekeraar moet iedereen accepteren, ook mensen die veel zorg gebruiken of boven de 65 zijn. Bij elke verzekeraar is het basisbedrag eigen risico gelijk. Agis is via internet ook voordeliger dan zo. Dan had u meer bespaard.

Dat u niet naar een dokter gaat, is uw eigen keuze, de huisarts valt niet onder het eigen risico. Bij elke normale verzekeraar kan de betaling van het eigen risico gespreid worden.

Er zijn mensen die het met alleen AOW moeten doen, en die doen dat ook.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2014 om 19:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U bent niet de enige, troost u we hebben dit allemaal die een zorgtoeslag hebben.

zw
door zwaardvis - Jan 26, 2014 om 19:53
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Volgens de juichende media neemt de koopkracht in 2014 toe doordat de zorgpremie 10 euro per maand lager is geworden. Over 40 euro minder zorgtoeslag rept men wijselijkerwijs niet.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2014 om 19:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lang niet iedereen ontvangt zorgtoeslag, dus dan is het uiteraard wél een vooruitgang.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2014 om 22:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 26 jan 2014, 19:57]Lang niet iedereen ontvangt zorgtoeslag, dus dan is het uiteraard wél een vooruitgang.

Als ik zoveel inkomen zou hebben dat ik er niet voor in aanmerking zou komen ga ik er toch wel op vooruit met de premie betaling.

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2014 om 22:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 26 jan 2014, 22:13][quote=diumenge schreef op zondag 26 jan 2014, 19:57]Lang niet iedereen ontvangt zorgtoeslag, dus dan is het uiteraard wél een vooruitgang.

Als ik zoveel inkomen zou hebben dat ik er niet voor in aanmerking zou komen ga ik er toch wel op vooruit met de premie betaling.

Nou, zo hoog is dat inkomen niet, hoor!
De maximale inkomensgrens voor zorgtoeslag in 2014 is verlaagd. Bent u alleen? Dan krijgt u geen zorgtoeslag meer als uw inkomen hoger is dan € 28.482. Hebt u een partner? Dan mag uw inkomen samen maximaal € 37.145 zijn.