en
door enomis Nov 21, 2008 om 20:47
Geldzaken & recht

Boete??

hallo,

ze hebben bij een kennis van mij een wiettent met lamp en voeding  en 12 potten met alleen aarde erin en verder niets weggehaald.

Er waren geen planten aanwezig.

Ze hebben zijn woning open gemaakt met politie en woningbouw.

Mogen ze alles zomaar weghalen en je huur opzeggen.

De tent en toebehoren zoals voeding heeft hij tweedehands gekocht en geen planten kunnen vinden.

Hoestrafbaar is hij nou.
Volgens mij hebben ze niet genoeg bewijs. De woningbouw zegt dat ze een week daarvoor een sterke wiet lucht hebben geroken. Is dat ook bewijs ruiken en niets zien??

1038 7 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Nov 21, 2008 om 21:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Let op: er zal in het huurcontract iets staan over wat wel en wat niet is toegestaan in de huurwoning. Het beginnen van een wietplantage zal niet behoren bij de toegestane activiteiten en dat er geen planten staan/stonden is dan niet relevant. De woningbouw heeft blijkbaar zelf een sterke wietlucht geroken en dat is samen met de aangetroffen spullen voldoende aanwijzing zijn dat er iets aan de gang was.

Pech dan, dit win je natuurlijk nooit. Die persoon zou zich volgende keer een keertje extra achter de oren moeten krabben en de keuze maken: wil ik in m'n eigen bed slapen, of op een kartonnen doos buiten?

edwardus
door edwardus - Nov 21, 2008 om 21:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wiet roken is in dit land niet verboden, maar erin handelen en het verbouwen wel. Die spullen stonden daar met een kennelijke bedoeling, volgens mij heeft-ie geen schijn van kans.

stacey
door stacey - Nov 21, 2008 om 22:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Kwam dit tegen op internet;

  Justitie komt echter pas in actie waar er sprake is van broodkweek of overlast.

Uitzetting heeft te maken met een overtreding van de regels in je huurcontract.

Dus als er al niet net geoogst was........was de uitzetting vast niet omdat je vriend niets op zn geweten had..........

Ik heb ook wel eens last van sterke wietlucht hier door visite ;-)

ik heb ook wel vaak lege bloempotten staan want ik vergeet ze altijd water te geven ;-( maar ik heb geen tent met lamp.........

ik heb nog nooit een inval gehad........... dus blijkbaar moeten ze wel meer redenen hebben voor ze binnenkomen vallen......

Succes,

poltol
door poltol - Nov 21, 2008 om 22:34
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dat is heel errug vervelend. Nu moet uw kennis naar de koffieshop voor rokerij, en z'n vrienden natuurlijk ook. Maar de verhuurder zal wel niet over één nacht ijs zijn gegaan. En trouwens waarvoor moet je nog thuis kweken. De super burgemeesters hebben vandaag immers besloten om voor legalisering te gaan. Wordt de wiet straks spul met een klein prijsje bij AH. Komt het mogelijk zelfs in de aanbieding met bonus.

Toch nog een fijn en rustig weekend gewenst. En als u nog naar de shop moet wees dan voorzichtig het kan glad zijn. Maar er wordt gestrooid door Sint of de gemeente.

Vr.gr. poltol [die van dit soort vragen erg melig wordt]

pa
door paxie111 - Dec 4, 2008 om 00:33
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zag zijn huis eruit? Woonde hij er ook in? Kwam hij nog regelmatig thuis? Was de tent zo groot als zijn woonkamer? Hoe vaak heeft hij klachten van zijn buren gehad? enz... enz...

Ik had 5 plantjes voor eigen kweek onder TL. licht en geloof me sterk spul man. vooral tegen de kniptijd.

Ik denk niet dat je kennis hier verder nog iets van zal horen bij gebrek aan bewijs.

ja
door janparl - Jun 27, 2009 om 02:47
8 Antwoorden / 3 Vragen

simpel

er waren geen planten dus geen wietlucht dus kwan die lucht ergens anders van daar...das simpel...

een inrichting hebben om plantjes te kweken mag je niet hebben want je hebt geen milieu vergunning aangevraagd dus een overtreding van de milieu wetten en niet van de opium wet...

en je kan gewoon blijven huren...wil de woningbouw dit niet dat dagen ze je maar voor het gerecht zonder planten hebben ze geen poot om op te staan en gaan ze over tot dreigen en briefjes sturen

oh dit is oud nieuws zie ik ...u wooont er nog?

kenwel2
door kenwel2 - Jun 27, 2009 om 07:41
1574 Antwoorden / 13 Vragen

enomis, een verhuurder komt niet voor niets in actie, er moet al veel langer wat aan de hand zijn (geweest) Voordat de politie echt tot actie over gaat, is er al terdege onderzoek aan vooraf gegaan.

Ik heb hier wel zo'n 20 potten met aarde als de bloemen buiten uigebloeid zijn...

En, die huisuitzetting gebeurd niet zomaar eventjes, er moet al veel en veel langer wat aan de hand zijn  geweest....